Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@23:17:33 GMT

افزایش ۱۹ درصدی سرقت از منزل

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۳۶۹

افزایش ۱۹ درصدی سرقت از منزل

سردار مقیمی گفت: نسبت وقوع سرقت منزل در مقایسه ۹ ماهه امسال با سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان،سردار «محمد رضا مقیمی» در حاشیه همایش تخصصی معاونین و رؤسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور، در جمع خبرنگاران  گفت: با مجرمان نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که آن‌ها بزرگ جلوه کنند و نباید به آن‌ها لقب سلطان بدهیم، همکاران من تلاش زیادی برای دستگیری این سارقان می‌کنند و نباید با این القاب آن‌ها را بزرگ جلوه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در ناجا بیان کرد: سرقت در سال‌های 91 و 92 افزایش افسار گسیخته‌ای داشت، اتفاقا اقدامات خوبی در قرار گاه انجام گرفت به طوری که ما در سال‌های 94 و 95 حتی توانستیم وقوع سرقت را نیز کاهش دهیم و حال قدرت کشف آن نیز  افزایش پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال سرقت افزایش سرقت داشته است افزود: با وجود این با تمام طرح‌هایی که اجرا کردیم، نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم بنابراین لازم است که در این رابطه سازمان‌های دیگر هم وارد عرصه شوند.

 

سردار مقیمی با اشاره به اینکه وجود مشکلات اقتصادی باعث افزایش سرقت در کشور شده ست تصریح کرد: آمار و ارقام وقوع سرقت از منازل فراوانی بیشتری دارد، ۹ درصد کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می‌دهد و سرقت خودرو، احشام و خروج احشام از کشور نیز جزو سرقت در کشور محسوب می شود.

 

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نسبت وقوع سرقت منزل در مقایسه 9 ماهه امسال با سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است،اظهار کرد: کشفیات ما نیز نسبت به  سال گذشته 20 درصدی افزایش داشته است.

 

مقیمی با بیان اینکه ما به هیچ عنوان حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم تصریح کرد: درب منازل بسیار ناامن هستند و مردم منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفته اند و عمده سرقت‌های منازل، طلا و ارزاست به این دلیل است که این اجناس به راحتی نقد می‌شوند و در زمان دستگیری سارق، مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.

 

همچنین سردار ایوب سلیمانی در این همایش گفت: حدود 10 سند در 10 حوزه کاری پلیس تهیه کردیم که  به موضوعات امنیت، انظباط و آرامش اجتماعی مربوط می شود مثلا راهور و کاهش کشته های جاده ای، قاچاق کالا و ارز، دام زنده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

جانشین فرمانده ناجا از برگزاری همایش قاچاق در هفته آینده خبر داد و گفت: در این همایش 10 سند مربوط به پلیس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

دادستان کل کشور با اشاره به این که ناجا بازوی اصلی دستگاه قضایی در اجرای عدالت است، تصریح کرد: ناجا ضابط قضایی است و این یعنی نقش بدیعی در رسیدگی به جرایم و پرونده‌های مختلف دارد و اگر خشت اول را نیروی انتظامی کج بگذارد این دیوار تا ثریا نیز کج می‌رود.

 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارائه کارت ضابطیت به ضابطان قضایی، ادامه‌ داد: برابر قانون فرماندهان، افسران و درجه داران ضابط قضایی هستند و کارکنان وظیفه به عنوان ضابط قضایی محسوب نمی‌شوند. این یعنی نمی‌توان  انجام تحقیقات را به یک سرباز واگذار کرد،‌ بلکه فرمانده، افسر و درجه دار می‌توانند تحقیقات را انجام دهند.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حسن روحانی روحانی انقلاب اسلامی ارتش اصفهان شورای عالی انقلاب فرهنگی تودیع و معارفه سردار مقیمی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت وسایل از منازل و همچنین محتویات و قطعات داخل خودرو در سطح شهر نیشابور، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس نیشابور قرار گرفت.

سرهنگ حسین احمدی افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس با انجام تحقیقات میدانی و پلیسی متهم را شناسایی و پس از هماهنگی های قانونی وی را دستگیر کردند و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی لوازم و وسایل مسروقه، به همراه مقادیری انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سرهنگ احمدی خاطر نشان کرد: متهم تاکنون به ۱۰ فقره سرقت وسایل از منازل و لوازم داخل خودرو با کمک و همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرده است و تلاش برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور ضمن توصیه به شهروندان در خصوص تجهیز خودروهای خود به وسایل ایمنی و استفاده از پارکینگ های دارای مجوز، از مالباختگان دعوت کرد در صورت شناسایی وسایل، ظرف مدت یک هفته با در دست داشتن مدارک قانونی برای پیگیری پرونده به دایره تجسس کلانتری ۱۳ قدس مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرو در نیشابور
  • دستگیری سارق باغ‌های جهرم با ۱۵ فقره سرقت
  • سرقت ۱۰ میلیاردی نظافتچی از خانه‌ای در لواسان
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل در خرم‌آباد
  • افزایش ۹ درصدی دستگیری؛ کاهش ۲۲ درصدی سرقت
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • سرقت طلا توسط نظافتچی منزل
  • نظافتچی منزل سارق از آب درآمد
  • مجموع کشفیات پلیس در نوروز ۳۲ درصد افزایش یافته است
  • دستگیری متهم به سرقت وسایل منزل و لوازم داخل خودرودرنیشابور