Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - وزیر امور خزانه داری پاکستان نوشت: اسلام آباد خواستار افزایش روابط تجاری با تمام همسایگان خود به ویژه ایران است و دنیا باید از ایجاد موانع در روابط ما با ایران و دیگر کشورها اجتناب کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه بیزینس رکوردر، «اسد عمر» امروز چهارشنبه با اشاره به یازدهمین گزارش سالانه موسسه سیاست عمومی 'بورکی' گفت که ایران از مهمترین همسایگان غربی پاکستان است و دنیا باید از مانع تراشی در روابط ایران و دیگر کشورها، اجتناب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زمانی که با بانک جهانی و دیگر مقامات نهادهای بین المللی دیدار می کنم، همیشه از اهمیت تجارت درون منطقه ای در راستای افزایش رشد اقتصادی صحبت کرده و توصیه می کنند روابط تجاری خود را با هند بهبود بخشم، اما موضوع عجیب این است که هیچکس از همسایه بسیار مهم پاکستان در غرب این کشور یعنی ایران صحبتی نمی کند.
وی با ابراز امیدواری از کاهش ریاکاری که جامعه جهانی را فراگرفته است، گفت: موانع بسیاری میان تجارت پاکستان و ایران قرار گرفته است و من مخالف معیارهایی هستم که ارتباط تجاری با همسایه شرقی را مهم می پندارد، درحالی که تجارت با همسایه غربی پاکستان (ایران) به صلاح نیست.
به علاوه، عمر روز یکشنبه 13 ژانویه نیز به اهمیت روابط با کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت که اسلام آباد به دنبال روابط استراتژیک پایدار با ایران و دیگر کشورهای منطقه است .
وی همچنین به روابط خوب فرهنگی و دینی دو کشور اشاره کرد و ادامه داد که حجم تجارت دو جانبه پاکستان با ایران به 1.5 میلیارد دلار رسیده که این میزان نیز با برنامه های عملیاتی قابل افزایش است.
**آساق**9470**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان ايران روابط تجاري وزير اقتصاد پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما در اولین روز سفر جناب آقای دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورمان و در چارچوب پیگیری سیاست همسایگی دولت جمهوری اسلامی ایران، از کشور برادر و مسلمان پاکستان بازدید کردیم.

گفت‌وگوی مفصل و مهمی در خصوص مسائل بین‌المللی، تحولات منطقه‌ای و ارتقاء وضعیت روابط دوجانبه با آقایان آصف‌علی زرداری، رییس جمهور، شهباز شریف نخست وزیر، روسای مجالس ملی و سنا و همچنین محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان انجام شد.

موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و زیارت، همکاری‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی، قضایی میان هیئت‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.
در نهایت ضمن هدف گذاری افزایش حجم تجارت رسمی به ده میلیارد دلار، ۸ سند همکاری مشترک به امضا رسید.

هزار کیلومتر مرز مشترک، اشتراکات فراوان تمدنی، فرهنگی و مذهبی، نگاه مشترک در عمده مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، عزم دو کشور را بر ارتقاء و استحکام بیش از پیش روابط دوجانبه استوار ساخته است.

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • تلاش تهران و اسلام‌آباد برای تقویت روابط دو جانبه
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • تهران و اسلام آباد در مسیر گسترش روابط