Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد قره یاضی ظهر چهارشنبه در نشستی با مدیران جهاد کشاورزی استان سمنان از پیگیری وزارت جهاد کشاورزی برای کشت پنبه تراریخته در کشور خبر داد و بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال مجوز کشت پنبه ترا ریخته در کشور صادر شود چراکه ایران اسلامی امروز از جنبه‌های تحقیقاتی درزمینهٔ مهندسی ژنتیک جزو کشورهای صاحب سبک و صاحب فناوری است لذا باید گفت ایران اسلامی سال‌های سال است که به فناوری مهندسی ژنتیک و تولید محصولات تراریخته دست پیداکرده و توان تولید داخلی آن را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی، بر لزوم توجه به داشته‌های علمی ژنتیکی کشورمان درزمینهٔ مجاز کشاورزی، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال مجوز کشت پنبه ترا ریخته در کشور صادر شود.

مرجع ملی ایمنی زیستی کشور با اشاره به شرایط اقلیمی مناسب سمنان برای کشت پنبه اضافه کرد: این استان در صورت صدور مجوز کشت پنبه ترا ریخته می‌تواند جایگاه خوبی در این زمینه در میان استان‌های کشور داشته باشد.

قره یاضی با اشاره به برخی مزایای کشت پنبه تراریخته در کشور، کاهش تعداد سم‌پاشی موردنیاز برای داشت و برداشت پنبه را ازجمله این مزایا عنوان و تصریح کرد: تعداد دفعات سم‌پاشی موردنیاز برای تولید محصول پنبه بین سه تا ۹ مرتبه است که با انجام کشت تراریخته این عدد به یک یا دومرتبه کاهش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه کاهش تعداد دفعات سم‌پاشی برای کشت محصول پنبه ترا ریخته هزینه تمام‌شده تولید این محصول را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: از طرف دیگر کیفیت محصول پنبه ترا ریخته از نوع معمولی آن بهتر است؛ چراکه پنبه ترا ریخته عاری از سم است.

مرجع ملی ایمنی زیستی کشور افزایش عملکرد تولید محصول پنبه را از دیگر مزایای کشت پنبه تراریخته در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: با کشت پنبه تراریخته میانگین برداشت این محصول از دو تن و ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به چهار تن در هکتار رسیده و کشاورزان پیشتاز نیز می‌توانند تا هشت تن در هکتار پنبه تراریخته برداشت کنند.

قره یاضی با اشاره به افزایش قیمت پنبه در بازار ابراز داشت: امیدواریم تا سطح زیر کشت این محصول در استان سمنان با توجه به این افزایش قیمت و شرایط مناسب تولید این محصول با اقلیم آب و هوایی استان سمنان افزایش یابد.

کد خبر 4515063

منبع: مهر

کلیدواژه: پنبه وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

با حضور وزیر علوم از ۶ محصول شرکتهای دانش بنیان و واحد های فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در جریان دومین سفر کاروان دولت مردمی به استان سمنان رونمایی شد.

در ادامه پس از آئین رونمایی، وزیر علوم از مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و قابلیت‌های علمی پژوهشی و نیز شرکت‌های فناور و دانش بنیان این پارک علمی با همراهی علی خیرالدین مشاور وزیر علوم و سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان بازدید کرد.

همچنین میز خدمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه روز با حضور علی‌اصغر طیبی رهنی معاون دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان آماده پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مراجعه‌کنندگان در این حوزه است.

کد خبر 745745

دیگر خبرها

  • ۶ محصول پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • رونمایی ۶ محصول دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان
  • کشت و صنعت مغان صاحب برند بذر گندم شد
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • استفاده از توان دانش بنیانی کشور بسترساز افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت و گاز
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور