Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،‌ فریبا نظری پورکیایی ظهر چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین کنفرانس ملی شهر دوستدار کودک اظهار داشت: دفاتر بانوان سراسر کشور مأموریت دارند به لحاظ فرهنگی و نرم افزاری مباحث مربوط به شهر دوستدار کودک را براساس نیازها و حقوق شهروند کودکان، خانواده و زنان بررسی کنند.

وی بیان داشت: بخش‌های سخت افزاری و زیربنایی ساخت و ساز، طراحی و عملیاتی کردن پروژه های مربوط به شهر دوستدار کودک برعهده معاونت عمرانی وزارت کشور و شهرداری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور در امور بانوان و خانواده پیش نیاز شهر دوستدار کودک را خانواده دوستدار کودک عنوان کرد و گفت:  در صورتی که حقوق کودکان را در خانواده‌ها به رسمیت بشناسیم، شهری خواهیم داشت که کودکان در آن پرنشاط و خوشحال خواهند بود و صبح‌ها با استرس از خواب بیدار نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری پاسخ دهد که تاچه اندازه مولفه‌ها و شاخص‌های اصلی شهر دوستدار کودک را عملیاتی کرده‌ایم،ادامه داد: کودکان باید در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌‎های حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرند.

جایگاه درستی در شهرسازی برای کودکان تعریف نکردیم

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در این کنفرانس با اعتراف بر اینکه کودکان مغفول ترین اعضای جامعه هستند که در مقوله مباحث شهری جایگاه درستی برای آن ها تعریف نشده است، گفت: با توجه به اینکه در شخصیت پردازی و رشد کودکان، مقوله محیط از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارتباط با کالبد شهر دارد ضرورت دارد در طراحی شهری، زیرساخت ها و توسعه شهر به کودکان توجه ویژه داشته باشیم.

سید احمد حسینی نیا بیان داشت: افزایش سرانه های فضای بازی کودکان به ویژه در مقیاس محله، توسعه محلات دوستدار کودک، توسعه فضاهای گردشگری و تفریحی کودکان، کیفیت بخشی به فضای شهری، تدوین و تصویب ضوابط حمایتی از کودکان و برگزاری نشست ها و رخداد های ملی برای کودکان از اقداماتی است که برای کودکان اعمال شده است.

وی بیان داشت: مرکز شهر دوستدار کودک در ذیل چارت سازمانی معاونت شهرسازی و معماری راه اندازی شده است که امیدواریم بتوانیم براساس آیین نامه اجرایی ابلاغ شده از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بحث کودک که نسل فردای ما در مدیریت شهرها هستند مثمرثمر باشیم.

کد خبر 4515074

منبع: مهر

کلیدواژه: تربیت کودکان وزارت کشور کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال فعال‌سازی مددکاری، راه اندازی مرکز شوق زندگی، تسهیل در امر فرزندخواندگی و همچنین اجرای طرح خانواده میزبان، تعداد کودکان ۳ شیرخوارگاه استان تهران در پایان اسفندماه برای نخستین بار به زیر ۱۰۰ کودک رسید.

بر اساس گزارش سازمان بهزیستی، استان تهران دارای سه شیرخوارگاه حضرت آمنه (س)، حضرت رقیه (س) و شبیر است که تا دو سال پیش میزان کودکان این سه شیرخوارگاه در برخی زمان‌ها، به بیش از ۳۵۰ کودک می‌رسید.

هر چند میزان ورودی شیرخوارگاه‌ها در سالی که گذشت کاهش نیافته اما تحرک مددکاری باعث شده، کودکان به جای نگهداری طولانی مدت در شیرخوارگاه‌ها وارد محیط امن و گرم خانواده شوند.

کد خبر 6062776 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • افزایش اقدامات شهری شهرداری سنندج در سال جدید
  • هزار کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گردهم می‌آیند
  • ۱۷ هزار کودک در غزه والدین خود را از دست داده‌اند
  • بهترین زمان آموزش زبان دوم برای کودکان چه سنی است؟
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • تعداد کودکان شیرخوارگاه های استان تهران به زیر ۱۰۰ کودک رسید
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون