Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@07:25:15 GMT

آماده‌باش نیروهای عراقی برای ورود به خاک سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۵۷۹

به گزارش فارس،‌منابع آگاه، امروز چهارشنبه، از آماده‌باش نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق در مرز مشترک با سوریه برای انجام عملیات علیه بقایای داعش خبر دادند.

 نوشته پایگاه خبری «اذاعه النور» لبنان، یک منبع آگاه نظامی عراق نیز تاکید کرد که بیش از 30 هزار نظامی عراقی خود را به مرزهای سوریه رسانده‌اند تا برای حمله به بقایای داعش در این کشور، وارد خاک آن شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد که نیروهای ما منتظر ساعت صفر برای پیوستن به نیروهای ارتش سوریه در نبرد با بقایای داعش هستند. تا این لحظه مشارکت نیروهای الحشد در این عملیات نهایی نشده است اما احتمال می‌رود که این نیروها نیز به صورتی جدی در این عملیات مشارکت کنند. این عملیات بزودی آغاز می‌شود و هماهنگی بالایی میان دمشق و بغداد در این زمینه وجود دارد و قرار است نیروی هوایی روسیه نیز در این عملیات مشارکت داشته باشد.

نظامیان آمریکایی در مرز در حال جاسوسی!

از سوی دیگر، «قاسم مصلح» فرماندهی محور غرب استان «الانبار» در سازمان «الحشد الشعبی» از آمادگی نیروها برای ورود به خاک سوریه برای مقابله با بقایای داعش در این کشور خبر داد.

وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»، با اشاره به این آمادگی، افزود: نیروهای آمریکایی در پوشش انجام عملیات علیه داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه در حال انجام عملیات‌های جاسوسی هستند.

مصلح تاکید کرد که نیروهای آمریکایی قصد دارند با جمع آوری اطلاعات امنیتی دقیق، به داعش برای حمله علیه نیروهای عراقی کمک کنند.

وی این اقدام آمریکا را نقض حاکمیت ملی عراق توصیف کرد و گفت: نیروهای آمریکایی از مرزهای مشترک میان عراق و سوریه اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و حتی از نیروهای پلیس و ارتش مستقر در مرزها، سوالاتی [نا متعارف] می‌پرسند. این سوالات شامل میزان نقاط جنگی موجود در مرزها، میزان گلوله‌ها و سلاح‌های موجود و ماهیت این سلاح‌ها، شمار نیروهای حاضر در هر منطقه و ...می‌شود. اطلاعات مطلوب آمریکا در این‌ زمینه بسیار خطرناک است و هدف قرار نیروهای حاضر در این منطقه را بسیار ساده می‌کند.

مصلح در ادامه از هماهنگی میان بغداد و دمشق برای غلبه بر داعش در خاک سوریه خبر داد و تاکید کرد که نیروهای الحشد آماده ورود به خاک سوریه‌اند. نیروهای الحشد تاکنون هیچ نوع عقب‌نشینی از نیروهای آمریکایی از مرزهای سوریه ثبت نکرده‌اند و حتی شاهد تقویت حضور آمریکایی‌ها در سوریه‌اند، تا جایی که هواپیماهای آمریکایی از عراق به سوریه پرواز می‌کنند و در مناطقی که مقرهای داعش به شمار می‌آیند، فرود می‌آیند.

وی درباره سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و حضورش در پایگاه هوایی «عین الاسد» نیز گفت که این اقدام رسما اشغال عراق به شمار می‌رود و ما در الحشد الشعبی، اجازه نمی‌دهیم که هیچ نیروی خارجی، پرونده امنیتی را در کشور ما به دست گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد

یک مقام آمریکایی از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق موسوم به «عین الاسد» خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام آمریکایی اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفته است.

رویترز با نقل این خبر از این مقام آمریکایی اعلام کرد که پایگاه نظامی «عین الاسد» واقع در عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز این مقام آمریکایی مدعی شد که تلفات جانی یا مالی در نتیجه این حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مخابره نشده است.

هنوز هیچ طرفی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

شب گذشته نیز پایگاه اشغالگران آمریکایی در میدان نفتی العمر سوریه با ۴ موشک و پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر سوریه با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

به گفته خبرنگار المیادین در حلب، این دو پایگاه مهم نظامی آمریکا در شرق سوریه با فاصله کمتر از یک ساعت هدف قرار گرفتند.

گفته شده است که اطلاعات دقیق از تلفات مستقیم در داخل پایگاه آمریکایی در خراب الجیر خبر می‌دهد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند