Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: استان اصفهان پایلوت اجرای طرح واحدهای سیار پلیس است و درحال حاضر مدل مورد نیاز پلیس ارائه شده و تجهیزات مورد نیاز در نجف آباد ساخته می‌شود. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار محمد شرفی ظهر  امروز در حاشیه بازدید از کشفیات قاچاق و کالای سرقتی پلیس در عملیات مرصاد 26 اظهار داشت: پلیس پیشگیری یکی از بزرگ‌ترین، تخصصی‌ترین و پیشرفته‌ترین انواع پلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از 3 هزار کلانتری، پاسگاه و ایستگاه‌های حفاظت از اماکن و شخصیت‌ها، راهبری امنیت ریلی، جاده‌ای و هوایی و 700 موسسه در کنار یک هزار نگهبان محله در کنار 14 سازمان دولتی دارای یگان حفاظت در حوزه پلیس پیشگیری فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اولویت‌‌های این نهاد تصریح کرد: باتوجه به مراجعه بیش از 30 میلیون بار مردم در سال به کلانتری و پاسگاه‌ها برون سپاری آن‌ها یکی از عمده اولویت‌های ماست.

وی افزود: برنامه ریزی شده با استفاده از این روش و واگذاری خدمات رسانی توسط پلیس +10 مردم بتوانند راحت‌تر از خدمات کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها استفاده کنند.

سردار شرفی درباره خدمات الکترونیکی پلیس پیشگیری گفت: الکترونیکی کردن پرونده‌ها و راه اندازی سامانه پیامکی کلانتری‌ها سبب شده 5 میلیون بار مراجعات مردم در سال کاهش یابد.

وی با اشاره به ماده 49 قانون آیین دادرسی کیفری درباره تکریم ارباب رجوع و حقوق متهمان افزود: در افزایش استانداردهای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی و متهمان، تمامی اطلاعات شناسنامه‌ای فردی که وارد کلانتری می‌شود به محض ورود در سیستم ثبت شده تا در تمامی شهرها و توسط تمام ضابطان قضایی عناوین اتهامی فرد به صورت آنلاین قابل مشاهده باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر افزایش نظارت سیستم قضایی بر عمکلرد کلانتری‌ها با استفاده از این روش‌ گفت: حذف بدرقه فیزیکی متهم به محاکم قضایی نیز یکی از دستور کارهای پلیس استتا شأن اجتماعی متهمان و جامعه نیز حفظ شود.

وی افزود: با حذف این مورد، مراحل بازپرسی و رسیدگی‌های قضایی در شرایطی که متهم در چند شهر دارای پرونده است، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود، این مهم در اولویت‌های برنامه سال 97 دیده شد و درصددیم در سال 98 زیرساخت‌های آن فراهم شود تا برای مجکومین نیابتی اجرایی شود.

سردار شرفی درباره راه اندازی کلانتری‌های مجازی بیان کرد: کل فعالیت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در 50 میلیون باری که مراجعه حضوری دارند، به صورت مجازی و از راه دور به مردم ارائه می‌شود.

پلیس راهور: کاهش 29 درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های نوشمارهاصفهان| ساخت مجهزترین آزمایشگاه‌های پلیسی در ناجا؛ دستیابی به مجرمان حرفه‌ای از طریق تار مو و بزاق دهان84 درصد مردم امنیت پایدار کشور را نتیجه نقش‌آفرینی پلیس می‌دانند

اصفهان؛ پایلوت اجرای طرح پلیس سیار

وی افزود: تحول در کلانتری‌ها خواست مقام معطم رهبری و فرماندهی بوده که در این راستا شورای عالی تحول در سال 95 در پاسگاه‌ها راه اندازی شد و ابعاد مختلفی را مدنظر قرار داده بود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: بازمهندسی ساختار کلانتری‌ها به لحاظ کمی و کیفی در مناطق دوردست و حاشیه‌ای و جرم خیز در دستور کار قرار دارد تا توسعه کمی و کیفی پلیس را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: راه اندازی واحد سیار پلیس مجهز به سامانه‌های GIS و ABLS که موقعیت جغرافیایی گشت‌ها را به صورت تصویری کنترل و پایش می‌کنند، در دست اقدام است تا همزان با تغییر محیط جرم و جابجایی متهم بتوانند موثر واقع شوند.

سردار شرفی خاطرنشان کرد: استان اصفهان برای اجرای این طرح نمونه است و درحال حاضر مدل مورد نیاز پلیس ارائه شده و در نجف آباد ساخته و 100 دستگاه تا آخر سال واگذار می‌شود.

وی افزود: شعبات قضایی در سطح شهر نیز تا پایان سال 98 با تجهیز کامل به کلانتری تبدیل خواهند شد. به لحاظ منابع انسانی نیز 25 هزار نفر از کارکنان کلانتری در دوره‌های تعالی رفتار و استقلال رفتار شرکت کردند.

راه اندازی سامانه پایش هوشمند در پلیس پیشگیری

رئیس پلیس پیشگیری ناجا از راه اندازی سامانه پایش هوشمند خبر داد و گفت: برای بررسی رفتار و عملکرد کارکنان کلانتری‌ها این سامانه راه اندازی شده و طبق آمار 87 درصد از مراجعان از رفتار کارمندان و 85 درصد از عملکرد آن‌ها ابراز رضایت کردند.

وی افزود: اکنون در استان اصفهان میانگین زمان رسیدن نیروها به صحنه جرم 8 دقیقه است که در این راستا منظومه گشتی پلیس درحال طراحی است تا بتوان میزان زمان اعزام نیرو در موارد مورد نیاز کاهش یابد.

سردار شرفی ادامه داد: بالای 56 درصد کل کشفیات پلیس توسط پلیس پیشگیری انجام می‌شود و بالای 85 درصد دستگیری‌ها نیز در این حوزه اتفاق می‌افتد که نشان دهنده انگیزه بالای انجام وظیفه و استفاده از ظرفیت‌های پلیس پیشگیری است.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری منابع مالی و بودجه‌ای پلیس پیشگیری براساس اولویت‌هاست، گفت: در سال 94 میزان بودجه اختصاص یافته 94 میلیارد بود که امسال به 560 میلیارد تومان رسیده است و متناسب با اولویت‌ها هزینه می‌شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: تمام اقدامات پلیس پیشگیری با اتکا به تحقیق و پژوهش انجام می‌شود، اکنون سرقت از اماکن دولتی و خصوصی دارای فراوانی است که با حضور پلیس پیشگیری در اماکن کاهش خواهد یافت.

وی افزود: اکنون 14 سازمان دولتی دارای پلیس حفاظت از اماکن در حوزه پیشگیری جرم هستند و امیدواریم وزارت نفت، نیرو و بانک مرکزی نیز به زودی تجهیز شوند.

سردار شرفی با اشاره به تجهیز لباس پلیس به دوربین گفت: قرار بوده در این طرح 40 هزار دوربین ساخته و به البسه پلیس وصل شود که تاکنون یک هزار و 700 دوربین ساخته شده است و در تهران، اصفهان، مشهد، خوزستان و فرودگاه امام خمین(ره) استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در بودجه سال آینده نیز این مهم پیش بینی شده که بتوان تا پایان سال 98 تمامی نیروها تجهیز شوندهمچنین در سری دوم ساخت دوربین‌های عینکی را به درخواست ماموران مدنظر قرار داده‌ایم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا درباره نقش مردم در پیشگیری از جرایم ادامه داد: اگر مردم به حقوق خود و دیگران آشنا شوند در پیشگیری از وقوع جرم بسیار اثرگذار خواهند بود همچنین حضور پلیس در مدارس و مساجد و محلات برای آموزش نیز مدنظر بوده است.

نرخ وقوع جرم در استان اصفهان بالاست

وی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های امنیت، آسیب اجتماعی است، گفت: آسیب اجتماعی به سبب درست کار نکردن نظام اجتماعی است و امروزه طلاق، اعتیاد، بیکاری و بحران هویت در وقوع جرایم خرد تاثیرگذارند.

سردار شرفی بیان کرد: نیروی انتظامی در پیشگیری و شناسایی جرایم خشن فعال است اما در سرقت‌های خرد این موفقیت کمتر است و باید نظام اجتماعی با پلیس همکاری کند و قابلیت‌های فردی کارکنان نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه یک هزار دستگاه واحد سیار راه اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: نرخ وقوع جرم در استان اصفهان بالاست و در زمره استان‌های اول است، سهم استان از این تعداد نیز بالا خواهد بود.

انتهای پیام/  ز

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر پلیس در برخورد با کشف حجاب در کشور، گفت: حجاب از ارزش‌های ملی، دینی و اسلامی ماست و ایرانیان همیشه در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف معروف بودند و امروز هم یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند.

بنابر روایت ایسنا، وی افزود: نیروهای فراجا با رعایت کرامت انسانی و همه جنبه‌های اخلاقی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید کرده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت بپذیرد. و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. من از پلیس برای اجرای طرح نور که طرحی در راستای مطالبه عمومی جامعه است، قدردانی می‌کنم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898785

دیگر خبرها

  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور
  • سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور هوشمند می‌شود
  • اطلاعیه مهم پلیس درباره طرح نور + جزئیات
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان