Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:09:12 GMT

دانشگاه فرهنگیان نیاز به مقاوم سازی دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۲۱۸

دانشگاه فرهنگیان نیاز به مقاوم سازی دارد

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه فرهنگیان در نخستین جلسه مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی این دانشگاه گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان دارای 750 هزار متر فضای فاقد استاندارد ایمنی و 250 هزار متر فضای دارای حداقل ایمنی است که نیاز به بازسازی، بهسازی و مقاوم سازی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه دانشگاه ایرنا، حسین خنیفر در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه مدرسه سازی از سوی خیرین، اظهار کرد: اکنون فرصت خوبی است که در کنار چنین کارهای خیری، به این دانشگاه که متولی امر تربیت معلم است نیز توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خنیفر با اشاره به گستردگی مراکز تربیت معلم در کشور و استهلاک مراکز آموزشی بیش از مراکز دیگر به دلیل استفاده بالا از آن، گفت: رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ما مسیر پرسنگلاخی را آغاز کرده ایم، افزود: امسال ما 41 هزار پذیرش جدید داشته ایم و درصدد هستیم برای سال آینده 30 هزار پذیرش داشته باشیم تا در پنج سال آینده نیاز به معلم جبران شود و این امر همت بلندی را طلب می کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از مسجد نیز واجب تر است، گفت: دانشگاه فرهنگیان با توجه به افزایش دانشجویان و کمبود فضای دانشجویی و آموزشی، در مسیر خود با چالش ها و مسائل متعددی روبرو است که تسهیل این مسیر نیازمند حمایت خیرین است و دستشان را به گرمی می فشارد.

** خیر فراوان در دانشگاه فرهنگیان
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در نخستین مجمع عمومی بنیاد خیرین دانشگاه با تاکید بر اینکه کار خیر امری مهم است و هر کس از خیرین که امکاناتی در اختیار دارد، باید از دانشگاه فرهنگیان حمایت کند افزود: البته ابتدا باید واجبات را بجا بیاورید و خمس و زکات بدهید و مال خود را حلال کرده باشید و بعد از آن به مستحبات بپردازید و اگر خود پولی برای کار خیر ندارید دیگران را تحریک کنید و می توانید به صورت شراکتی کار خیر انجام دهید.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه معلمی و کلاس داری هنر و مهارت است و اکنون با مسائل مختلف و به ویژه با فضای مجازی روبرو هستیم اظهار کرد: شغل معلمی و آموزش بسیار مهم است و باید متوجه این موضوع باشیم که آموزش معلم بسیار پیچیده و ناظر براصول و فنون دقیق و آموزش مهارت های گوناگون است و آنان که مخالف دانشگاه فرهنگیان هستند به این امر توجه ندارند.

** حرکت جهادگونه خیرین
حجت الاسلام امین الله دادگر مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در این نشست گفت: حرکت در این مسیر و حمایت های فکری، معنوی و مادی خیرین طبق آموزه های دینی جهاد محسوب می شود و اجر جهادی خواهد داشت.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری گفت: گام گذاشتن در این راه حاکی از توجه خیرین به نیازهای آموزش و پرورش و اهمیت مسئله تعلیم و تربیت است.
حجت الاسلام دادگر با بیان اینکه نقش و مسئله معلم بسیار حیاتی است، گفت: با قدم هایی که خیرین در این مسیر و حمایت از دانشجو معلمان و دانشگاه فرهنگیان برمی دارند، دین و دنیای خود را آباد می کنند.

** لزوم حمایت از نظام تعلیم و تربیت در توسعه و آینده کشور
امیرعلی نعمت اللهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه پس از حضور پربرکت مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه در دستور کار و توجه مجلس، سازمان برنامه و بودجه، آموزش و پرورش و.. قرار گرفته است، بر همراهی ویژه خیرین برای توسعه کمی و کیفی آن تاکید کرد.
نعمت الهی با بیان اینکه خیرین انسان های فرهیخته و نیک اندیشی هستند که دانایی، توانایی و مهربانی را سرلوحه کار خود قرار می دهند، ابراز امیدواری کرد: خیرین با گام های جهادی خود برای کمک و ارتقاء نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش کشور پیشتاز باشند.
نخستین جلسه مجمع عمومی بنیاد خیرین حامی دانشگاه فرهنگیان با هدف انتخاب هیئت امنای این بنیاد با حضور مسئولان دانشگاه برگزار شد.
**9283**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي بنياد خيرين دانشگاه فرهنگيان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری

شمس‌الله خدادادی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه سهمیه ابلاغی استان در ساخت مسکن روستایی را ۷ هزار واحد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۲۰ واحد (۶۳ درصد) از این تعداد به بانک عامل معرفی شده است، گفت: برای ۲ هزار و ۱۴۹ مورد انعقاد قرارداد هم صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه اشاره‌ای به درصد قرارداد معرفی شده تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی اعتبار ۱۴۰۲ شهرستان‌های استان داشت و گفت: شهرستان‌های هرسین و گیلانغرب به ترتیب کمترین و بیشترین انعقاد قرارداد را داشته است.

خدادادی با اشاره به رتبه ۱۲ استان در راستای عملکرد انعقاد قرارداد، خاطرنشان کرد: بیشترین علت ریزش‌ها در بحث تضامین است که پذیرفتن ضامن زنجیره خیلی کمک‌کننده است.

وی وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان از ۱۴ شهرستان تابع استان کرمانشاه را بالاتر از میانگین کشوری اعلام و بیان کرد: بجر شهرستان کرمانشاه وضعیت مقاوم‌سازی دیگر شهرستان‌ها مطلوب است.

خدادادی طرح نهضت ملی مسکن شهری را در ۲ فاز بنیاد ساخت و گروه ساخت عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۵۲۰ واحد توسط بنیاد در قالب مجموعه‌های آپارتمانی احداث می‌شود که برای ۲ هزار و ۸۱۷ واحد انعقاد قرارداد با سیستم بانکی صورت گرفته و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد هم در دست اقدام است.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۳ هزار و ۳۷۷ واحد از ۴ هزار و ۵۲۰ واحد، تصریح کرد: پی‌کنی ۳ هزار ۱۴ واحد، اجرای فنداسیون یک‌هزار و ۷۰۰ و اجرای اسکلت سقف ۶۵۰ واحد انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمانشاه در اشاره به پروژه‌های بنیاد ساخت از فاز یک سراج در قالب ۱۵ بلوک ۲۴ واحدی و یک‌هزار و ۱۲۰ واحد فاز ۲ سراج در قالب ۱۶ بلوک سخن گفت و افزود: پروژه‌هایی بنیاد ساخت در شهر‌های روانسر، صحنه، سنقر و گیلانغرب در دست اجرا داریم.

وی پروژه‌های گروه ساخت را در قالب ۶ هزار ۲۷۲ واحد در سطح استان عنوان کرد و افزود: اقدام آماده‌سازی بالای ۹۰ درصد این پروژه‌ها محقق شده است.

خدادادی با اشاره به بحث نهضت ملی روستایی مسکن، تصریح کرد: ۱۰ هزار قطعه مسکن روستایی در سامانه بارگذاری شده و در حال ارسال پیامک هستیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه