Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@07:33:51 GMT

چین نگران نگرانی‌های بین المللی نیست

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۲۷۸

چین امروز (چهارشنبه) هشدارهای رو به رشد بین المللی به دلیل صدور حکم مرگ برای یک کانادایی را بی اهمیت شمرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حکم اعدام روز دوشنبه برای رابرت شلنبرگ کانادایی به اتهام قاچاق ۲۲۲ کیلوگرم متامفتامین باعث شد تا جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا چین را به اعمال خودسرانه حکم مرگ متهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل نیز اعلام کرد که مخالف این حکم اعدام است و وزیر موقت خارجه استرالیا نیز گفت که به شدت نگران صدور چنین حکمی است.

سخنگوی وزیر خارجه چین در بیانیه‌ای خبری گفت، متحدان کانادا به تعداد انگشتان دست هستند و بازتاب دیدگاه جامعه جهانی نیستند. ما نگران این نگرانی‌ها نیستیم.

محکومیت این کانادایی باعث بدتر شدن روابط میان پکن و اتاوا شده است؛ پیشتر دستگیری مدیر مالی کمپانی هواوی در کانادا باعث وخامت روابط دو کشور شده بود.

انتهای پیام

مترجم: ایراندخت آذرشکیب

دبیر: فاطمه نبید

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات مدارس کانادایی از متا و شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ۴ هیات مدرسه در کانادا خواستار بیش از ۴ میلیارد دلار کانادایی( معادل ۲.۹۶ میلیارددلار آمریکا) خسارت از شرکت هایی مانند متاپلتفرمز و اسنپ شده اند زیرا محصولات آنها به دانش آموزان آسیب رسانده است.

این هیات های مدارس در بیانیه ای مشترک نوشته اند: این محصولات برای استفاده مکرر طراحی شده اند و شیوه تفکر، رفتار و یادگیری کودکان را تغییر می دهند.

طبق بیانیه، این امر به بحران های یادگیری و روحی در دانش آموزان منجر می شود و درنتیجه مدارس مجبور می شوند سرمایه گذاری بیشتری در برنامه های پشتیبانی انجام دهند.

در این شکایت از تیک تاک، اپ چینی اشتراک گذاری ویدئو کوتاه نیز نام برده شده است. این شکایت توسط هیات مدرسه ناحیه تورنتو، هیات مدرسه ناحیه پیل ، هیات مدرسه منطقه تورنتو کاتولیک و همچنین هیات مدرسه منطقه اوتاوا-کارلتون ثبت شده است. بیش از هزار مدرسه تحت نظارت این هیات ها هستند.

چند تحقیق نشان داده پلتفرم هایی مانند فیس بوک و واینستاگرام ممکن است اعتیادآور باشند و استفاده طولانی مدت از آنها به اضطراب و افسردگی منجر می شود.

سال گذشته ۳۳ ایالت آمریکا از متا شکایت و این شرکت را متهم کردند با محصولاتش چالش های سلامت روحی میان کاربران کودک و نوجوان به وجود می آورد.

کد خبر 6064558

دیگر خبرها

  • هیات مدارس کانادایی از متا و شبکه‌های اجتماعی شکایت کرد
  • (تصویر) فریبا نادری، نرگس محمدی و مامک جمشیدی در کانادا
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • راهیابی آثار ۵ سینماگر ایرانی به جشنواره هات داکس
  • ارتقا ۶ پله‌ای ایران در حوزه توسعه ارتباطات
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • وعده وزیر برای گسترش پوشش عفیفانه و مقابله با ناهنجاری‌ها
  • بهترین مکان ها برای زندگی در کانادا
  • فرآیند تمیز کردن ماتی چراغ جلو توسط استاد کانادایی (فیلم)
  • چرا ماهی فروش کانادایی به مهاجر ایرانی ماهی عید نفروخت؟ (فیلم)