Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: جهت‌گیری‌های بودجه نباید به سمت منطقه‌ای گرایی پیش رفته و توجه انحصاری به بخش‌ها را مبنا صورت گیرد چرا که تحقق چنین روندی در نهایت به دور از عدالت اجتماعی است و زمینه نارضایتی مردم در برخی از حوزه‌ها و مناطق را فراهم می‌کند.

بحث بررسی بودجه سالانه کشور در کمیسیون‌های تخصصی مجلس، همواره و در بزنگاه تصویب این مهم، مورد توجه کارشناسان حوزه بودجه، دولت و نمایندگان حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم نگاه فرابخشی به بودجه نیز، از جمله ملزومات بررسی آن بوده که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.
«جبار کوچکی نژاد» نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به اهمیت تصویب بودجه، اظهار داشت: بودجه تدوین شده از سوی دولت، همواره با نگاه ملی مورد پردازش قرار گرفته و نمایندگان هم عموما به آن، نگاه ملی و البته در مواردی نیز، منطقه‌ای داشته و دارند.
وی افزود: در روند بررسی بودجه سال 98، باید به مناطق محروم و کمتر برخوردار از امکانات و اعتبارات، نگاه ویژه داشته باشیم تا توسعه متوازن در تمامی نقاط سرزمین‌مان، ایران، شکل گرفته و همه شهروندان از اعتبارات آن بهره‌مند شوند.
کوچکی‌نژاد تصریح کرد: البته باید این مهم را نیز در نظر داشت که باید به بودجه نگاه توامان ملی و در جزئیات آن، منطقه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم به سمت اهداف بودجه با انسجام بیشتر و بهتری حرکت کنیم. آنچه که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند، نامتعادل بودن بودجه در برخی از موارد است.
این نماینده مجلس ادامه داد: نمایندگان باید بازوهای عملیاتی بودجه را به سمت مناطق محرومی که نیاز بیشتر به اعتبارات دارند را به نوعی منعطف کنند تا تعادل لازم در مناسبات اجرایی آن ایجاد شود. اساسا نباید نگاه بخشی به بودجه داشت و همه باید تلاش کنیم تا فارغ از تعلقات صرف منطقه محور، نیازهای بودجه در تمامی نقاط کشور، بدون کوچکترین تبعیضی مورد توجه قرار گیرد.
کوچکی نژاد در ادامه ضمن اشاره به آفات نگاه منطقه‌ای، اظهار داشت: اگر به مسائل نگاه منطقه‌ای داشته باشیم، نمی‌توانیم خروجی مورد نظر در چشم انداز و برنامه‌های توسعه ‍‌‌ای را در کشور ایجاد کنیم. به عنوان نمونه، نگاه منطقه‌ای به بحث علم در حوزه‌های انتخابیه برخی از نمایندگان در ادوار مختلف، امروز این مناطق را با دانشگاه‌های ایجاد شده بدون دانشجویان متقاضی مواجه کرده و به دلیل عدم ظرفیت این حوزه‌ها، دانشگاه‌های مذکور، بعضا خالی از دانشجویان است یا در نمونه‌های دیگر، بعضا ورزشگاه‌هایی را در برخی از مناطق می‌بینیم که بعضا با هدف جلب رضایت و رای‌آوری عمومی در دوره‌های بعدی توسط نمایندگان کسب اعتبار کرده و حتی ساخته شده است و امروز هیچ برنامه ورزشی خاص و هدفمندی در آن در حال انجام نیست.
وی ضمن اشاره به کمپین ایجاد شده توسط برخی از نمایندگان در خصوص لزوم نگاه ملی به بودجه و پرهیز از بخشی‌نگری، تاکید داشت: بی تردید، چنین رویکردهایی‌، می‌تواند بسیار موثر بوده و بودجه سالانه کشور را هرچه بهتر، به سمت اهداف ملی و کلان خود سوق دهد.
سیام**3202**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بودجه 98 بودجه ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در راستای خدمت‌رسانی شایسته به شهروندان، فرهنگسرای نگین در زمینی به مساحت ۳۰۷ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احداث فرهنگسرا یکی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم محسوب می‌شود که به‌منظور توسعه فرهنگ، هنر، آموزش و دسترسی عمومی به منابع فرهنگی در یک منطقه یا جامعه انجام می‌شود.

وی افزود: فرهنگسراها به‌عنوان مراکزی چند منظوره با تمرکز بر ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه، محلی برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات، آموزش مستمر، هنر و فرهنگ عامه معرفی و ترویج می‌شود.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان از احداث فرهنگسرای نگین در شهرک نگین واقع در خیابان کاوه خبر داد و گفت: در راستای خدمت‌رسانی شایسته و تأمین رفاه اجتماعی شهروندان فرهنگسرای نگین در زمینی به مساحت ۳۰۷ متر مربع با ۹۰۰ متر مربع زیربنا احداث می‌شود.

رسالت با اشاره به شروع عملیات خاک‌برداری و سازه نگهبان فرهنگسرای نگین گفت: این مجموعه در چهار طبقه شامل یک طبقه اداری و بازی کودکان، یک طبقه سالن ورزشی و دو طبقه کارگاهی، با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال (شامل تملک و احداث) تا ۱۰ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

رسالت با اعلام پیشرفت ۱۵ درصدی این پروژه تصریح کرد: در این عملیات تاکنون ۱۵۰۰ متر مکعب خاک‌برداری و ۱۲ تن فولاد برای اجرای سازه نگهبان استفاده شده که احداث این مجموعه سطح فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرک نگین واقع در خیابان کاوه را ارتقا می‌بخشد.

کد خبر 739972

دیگر خبرها

  • فرهنگسرای نگین در منطقه ۱۲ اصفهان احداث می‌شود
  • لوپن: دست دولت ماکرون در جیب فرانسوی‌ها است
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • حسینی: نگاه دولت همکاری و هم‌افزایی با مجلس جدید است
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • کارزارهایی برای ابطال دستمزد ۱۴۰۳ و استیضاح وزیر کار
  • فرهنگ تحزب‌گرایی در کشور شکل نگرفته است
  • نوروز و ملی‌گرایی نسل z در پاسداشت آیین‌های ملی