Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@13:32:54 GMT

کشف گور جنگاور سه هزار ساله در رستم‌آباد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۳۲۶

کشف گور جنگاور سه هزار ساله در رستم‌آباد

خبرگزاری ایرنا: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، «شهرام رامین» گفت: در کاوش‌های اضطراری این محوطه، چند گور همراه با هدایای تدفینی کشف شد که با توجه به آثار یافت شده در کنار آنها، این گور‌ها مربوط به عصر آهن است و حدود سه هزار سال قدمت دارند.

این باستان‌شناس تصریح کرد: محدوده‌ای که گور‌ها در آن یافت شدند در امتداد بزرگراه رشت ـ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهران، در حاشیه شرقی دشت رستم‌آباد قرار دارد و به علت اجرای یک پروژه عمرانی در خطر تخریب بود که با توجه به این خطر، تیمی از باستان‌شناسان کاوش اضطراری این محوطه را آغاز کردند.
به گفته وی، کامل‌ترین گور کشف شده در کاوش‌های انجام گرفته شامل اسکلت انسانی به همراه ابزار جنگی و ظروف حاوی مواد خوراکی است.
رامین تصریح کرد: طبق بررسی سارا سلطانی متخصص انسان‌شناسی، این اسکلت مربوط به مردی حدوداً چهل ساله با قدی بین ۱۶۰ تا ۱۶۷ سانتی‌متر است.
به گفته سرپرست هیأت کاوش، با توجه به اهمیت این یافته، هیأت در نظر دارد که گور و یافته‌های آن را در محل کشف به شیوه اسکن لیزری ثبت و ضبط کند.
او تصریح کرد:علاوه بر این طبق هماهنگی‌های انجام شده با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، به زودی این محوطه به شیوه گرمالیان توسط متخصصان این پژوهشگاه تاریخ‌گذاری می‌شود.
رامین گفت: علاوه بر گور‌های عصر آهن، تعدادی ابزار و دست‌تراش سنگی در عمق‌های پایین‌تر کشف شده که بر اساس بررسی‌های اولیه متخصصان موزه ملی ایران احتمالاً مربوط به دوره فراپارینه سنگی هستند.
به گفته سرپرست هیأت باستان‌شناسی، قرار گرفتن این آثار در کنار هم از اهمیت زیادی برخوردار است و این مکان‌های هزاران ساله با توجه به موقعیت آن‌ها در کنار بزرگراه، کاملاً قابلیت تبدیل شدن به یک سایت موزه را دارند.

منبع: فردا

کلیدواژه: کشف گور رستم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از تأیید درخواست‌های نهضت ملی مسکن ۲ هزار نفر در ممسنی و ۱۱۱ در رستم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ناصر رضایی از پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان‌های رستم، ممسنی و کوه‌چنار بازدید و ضمن شرکت در جلسه شورای مسکن شهرستان‌ها گفت: در شهرستان رستم 111 نفر از متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن تأیید شده‌اند که 63 نفر واریز وجه داشته‌اند و برای 63 واحد نیز پروانه صادر شده و در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ممسنی نیز 2 هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تأیید نهایی شده‌اند که 894 نفر واریز وجه داشته‌اند و تاکنون 852 واحد نیز پروانه ساختمانی آنها اخذ و 588 واحد در حال ساخت است.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در شهرستان کوه‌چنار 509 نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده‌اند و تعداد 147 نفر نیز واریز وجه داشته‌اند.

در پایان جلسات شورای مسکن شهرستان‌ها صورت‌جلساتی در خصوص رفع مشکلات و موانعی که در پیشرفت پروژه‌ها وجود دارد صادر و ابلاغ شد. علاوه بر این در جریان بازدید، مدیران و پیمانکاران که در جریان اجرای پروژه‌ها دچار ضعف و تعلل بودند برکنار شدند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به سمت خاله ۱۴ ساله‌
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • پسربچه ۵ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت
  • ‌تأیید درخواست متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ممسنی و رستم
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • مرگ خاله بر اثر تیر اندازی خواهر زاده در خرم آباد
  • مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده ۵ ساله
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله