Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@15:37:44 GMT

تستی جالب برای تشخیص زود هنگام آلزایمر

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۳۶۳

تستی جالب برای تشخیص زود هنگام آلزایمر

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    بسیاری از افراد به دنبال شناخت شخصیت درونی و آگاهی از درون خود هستند؛ جالب است بدانید با روش‌هایی مختلف می‌توان به این موضوع پی برد که یکی از آنها تست است جالب است بدانید که  تست‌ها نه تنها راهی برای شناخت درونی هستند بلکه با کمک آن می‌توان برخی بیماری‌ها را تشخیص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آلزایمر به دلیل اختلالات عملکردی در مغز رخ می‌دهد که باعث می‌شود به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل رود؛ بارزترین نوع آن زوال عقل و اختلال حافظه‌ است، اختلال حافظه معمولاً به تدریج ایجاد می‌شود و پیشرفت می‌کند.تصویری که مشاهده می‌کنید دارای چهار شی به رنگ بنفش است که یکی از آنها دارای تفاوت اندکی با سایرین است. آیا شما می‌توانید از میان چهار شی موجود در تصویر، شی متفاوت را تعیین کنید؟

 

 

جواب سوال بالا آدمک شماره چهار است که دارای دست‌های کشیده‌تری در مقایسه با سایر اشکال است.محققان دانشگاه لوئیزیانا از این تصویر برای بررسی امکان ابتلا به آلزایمر در شماری از افراد مبتلا به این بیماری در فاصله سنی ۴۰ الی ۶۰ سال و نیز فرزندان آنها استفاده کردند و دریافتند که تعداد زیادی از آنها نمی‌توانند مهم‌ترین تفاوت اشیاء موجود در تصویر را تشخیص دهند.

 

افرادی که قادر به شناسایی تفاوت‌های تصویر نبوده‌اند، اسکن مغزی‌شان احتمال بالایی از ابتلا به آلزایمر را نشان می‌داد.گفتنی است؛ با توجه به نبود روش‌های درمانی قطعی یا واکسن و دارو‌های پیشگیری و درمان‌کننده بیماری آلزایمر شناسایی بیماری در مراحل اولیه و حتی قبل از نمایان شدن علائم می‌تواند یک برگ برنده مفید در دست پزشکان برای کمک به بیمار و جلوگیری از شدت یافتن بیماری باشد.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون بیماری جام نیوز آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس