Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه در ادامه مواضع ضد ایرانی این کشور، امروز چهارشنبه علیه برنامه فضایی ایران و پرتاب اخیر ماهواره موضعگیری کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز چهارشنبه به پرتاب ماهواره «پیام» توسط ایران واکنش نشان داد و این اقدام ایران را محکوم کرده است.

روز سه شنبه (دیروز) «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات ایران از پرتاب این ماهواره به فضا توسط ایران خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این مقام ایرانی اعلام کرد: ماهواره‌بر با طی دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و "پیام" در مدار آرام نگرفت. متاسفانه در لحظه آخر ماهواره در مدار قرار نگرفت.

به گزارش رویترز، «اگنس ون درمول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ضمن محکوم کردن پرتاب ماهواره پیام ادعا کرد: «برنامه موشکی ایران، منبعی  برای نگرانی جامعه بین‌الملل است».

وی همچنین مدعی شد: «ما از ایران می‌خواهیم آزمایش‌های جدید موشک بالستیک که برای داشتن توانایی حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند، از جمله ماهواره‌برهای فضایی را انجام ندهد و ایران را به احترام گذاشتن به تعهداتش در قبال قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل فرا می‌خوانیم».

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه جمعه ۲۲ دی ماه هم از ایران خواسته بود که «هرچه سریع‌تر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را متوقف کند».

ون‌درمول با ادعای اینکه برنامه موشکی ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل همخوانی ندارد، مدعی شده بود: «از ایران می‌خواهیم که فوراً تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک را که می‌توانند سلاح هسته‌ای حمل کنند متوقف نماید؛ که این شامل آزمایش‌های فناوری موشکی بالستیک نیز می‌شود.»

ادعاهای فرانسه علیه برنامه فضایی و موشکی ایران، درروزهای گذشته با استقبال و خرسندی مقام‌های آمریکایی مواجه شده است.

مقام‌های ایران ضمن رد مواضع آمریکا و فرانسه، اعلام کرده که برنامه فضایی ایران هیچ ارتباطی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ندارد و برنامه موشکی این کشور هم برنامه‌ای دفاعی است.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت غصب سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز غصب سرزمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها در دره رود اردن را محکوم کرد و آن را سرقت و تجاوزی آشکار و غیرقانونی علیه حقوق مسلم و طبیعی ملت فلسطین خواند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) ششم فروردین ماه تصمیم جدید رژیم صهیونیستی برای مصادره ۸۰۰ هکتار از زمین‌های متعلق به فلسطینی‌ها در دره رود اردن در کرانه باختری فلسطین را به شدت محکوم کرد و آن را سرقت و تجاوزی آشکار و غیرقانونی علیه حقوق مسلم و طبیعی ملت فلسطین و ستیزه جویی علیه صلح و امنیت و مقررات بین‌المللی خواند.

وی غصب بخش دیگری از سرزمین‌های متعلق به ملت فلسطین را مکمل اقدامات وحشیانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تداوم اجرای سیاست شوم و شیطانی برای محو ملت فلسطین در گستره بحر تا نهر و پهن کردن این غده سرطانی در سرتاسر سرزمین‌های فلسطین تاریخی برشمرد.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تصمیم غیرقانونی و خطرناک اخیر که در نوع خود بزرگ‌ترین مصادره اراضی فلسطینی از سال ۱۹۹۳ میلادی بدین سو محسوب می‌شود، در استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و مصداق روشن نقض فاحش قوانین، مقررات و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است.

کنعانی افزود؛ جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیت خطیر جامعه جهانی و در رأس آن سازمان ملل متحد در قبال موج جدید اشغالگری و سرقت آشکار اراضی ملت فلسطین، آنان را به اتخاذ واکنش قاطع، موثر و بازدارنده در این زمینه فرا خوانده و بار دیگر بر ضرورت نفی اشغال، احترام به حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل فلسطینی از بحر تا نهر به پایتختی قدس شریف به عنوان تنها راه حل پایدار و عادلانه که منجر به پایان سیاست تجاوزگری و توسعه طلبانه صهیونیست‌ها در منطقه خواهد شد، تاکید می‌کند.

دیگر خبرها

  • دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب هستند
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد
  • حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه کشتی‌ها وناوهای آمریکا و انگلیس
  • ماهواره ارتباطی چین وارد مدار ماه شد
  • واکنش ایران به قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در غزه
  • محکومیت غصب سرزمین‌های فلسطینی‌ها توسط ایران