Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - معاون وزیر نیرو گفت: تاکنون 2 هزار نیروگاه کوچک در روستاهای کشور و مناطق محروم راه اندازی شده و این تعداد تا پایان سال جاری به پنج هزار نیروگاه افزایش خواهد یافت.

محمد صادق زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه های خورشیدی بردسیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور، سال 95 حدود 250 مگاوات بود، سال گذشته به 500 مگاوات رسید و امسال به هزار مگاوات خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان ساتبا در ادامه اظهار داشت: مجلس، حمایت خوبی از انرژی های تجدید پذیر داشته و تامین منابع مالی طرح را تضمین کرده است.
وی ادامه داد: در مصوبه دیروز مجلس، این منابع 20 درصد افزایش پیدا کرده و به رقم 1860 میلیارد تومان رسیده و در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود در کشور ما هر مصرف کننده انرژی یک تولید کننده هم باشد.
وی افزود: تولید انرژی تجدید پذیر رشد مناسبی در کشور دارد که با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
معاون وزیر نیرو درباره کمک به اجرای این طرحها برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برق این نیروگاهها با قیمت مناسب خریداری می شود و اشتغال و استقلال مالی مناسبی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد که نمی توانند در بخشهای دیگر فعالیت کنند، ایجاد می شود.
صادق زاده گفت: بانک صادرات عامل تامین مالی پروژه نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی پاک در کشور است و با در اختیار گذاشتن اعتبارات زمینه اجرای این طرح را فراهم آورده است.
وی در این سفر همچنین پروژه احداث 28 نیروگاه پنج کیلوواتی نصب شده در منازل مددجویان کمیته امداد در روستاهای غبیرا و بهرامجرد را افتتاح کرد.
54 نیروگاه کوچک دیگر در بردسیر در دست اجرا است و تاکنون یک میلیارد تومان برای راه اندازی این طرح ها هزینه شده است.
وی همچنین از نیروگاه در دست احداث حکمت (شرکت ایرانیان تابان) بردسیر بازدید کرد.
این نیروگاه با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 34 نفر از جوانان بردسیر در آن مشغول به کار هستند.
در ادامه این سفر معاون وزیر نیرو، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی آراد بردسیر را نیز افتتاح کرد. نیروگاه آراد با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان راه اندازی شد.
در این سفر مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، مدیران برق استان، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان بردسیر معاون وزیر نیرو را همراهی می کردند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
3029/7421

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد معاون وزير نيرو نيروگاه برق خورشيدي بردسير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور

مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات نوسازی مدارس کل کشور با بیان اینکه ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور در ۱۵ استان در حال اجراست، اظهار کرد: ۱۶ پروژه ساخت نیروگاه های مدارس در ۶ استان به پایان رسیده که همزمان در استان های اصفهان، قم، گلستان، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی به صورت همزمان، امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به بهره برداری می رسند.

به گزارش ایسنا، سید محمد واعظی نژاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۶ پروژه ساخت نیروگاه های خورشیدی پشت بامی مدارس کشور با ظرفیت ۸۴۰ کیلووات توسط خیرین مدرسه ساز در حال اجراست؛ این نیروگاه ها در حال انعقاد قرارداد و یا در حال طی کردن مراحل اجرا هستند که دو تا سه ماه آینده وارد مدار می شوند.

وی با اشاره به مزایای بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در مدارس کشور، افزود: ساخت این نیروگاه ها ضمن ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار و صرفه جویی در هزینه های مدارس سبب افزایش خودآگاهی دانش آموزان از مزایای استفاده از انرژی های پاک برای کشور و حفظ محیط زیست با جلوگیری از بکارگیری سوخت های فسیلی در مدارس می شود.

واعظی نژاد در ادامه تصریح کرد: از آنجا سرانه های تخصیص یافته به مدارس پایین است و مدارس در فصل های فعال مجبورند از سوخت های فسیلی استفاده کنند، بکارگیری نیروگاه های خورشیدی در آنان ضمن صرفه جویی در هزینه های جاری همچون آب، برق و کاغذ و ... سبب کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی می شود.

وی از هدف گذاری ساخت نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه کشور خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.

طبق اعلام ساتبا، نیروگاه خورشیدی ۶۰ کیلوواتی در مدرسه خیرساز ۱۵ کلاسه حاج غلام رضا زیرک امروز، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور دکتر محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق(ساتبا)، دکتر حمید رضا خان محمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس کشور، دکتر سید محمد آقامیری، استاندار قم، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئولان استان قم به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • پنل خورشیدی چسبان ، تولید انرژی رایگان برای همه (فیلم)
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد