Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای شهر تهران بررسی فصل دوم برنامه پنج ساله سوم شهر تهران را به پایان رساندند.

در نوبت عصر جلسه شورای شهر تهران که به موضوع «بررسی مواد برنامه پنج ساله سوم شهر تهران» اختصاص دارد، مواد 65 و 66 مورد بررسی قرار گرفت. 

بر اساس ماده 65، شهرداری تهران موظف است به منظور ساماندهی کانون‌ها، پهنه‌های کار و فعالیت با تأکید بر محیط‌زیست، رفع آلودگی و مزاحمت، برنامه‌هایی برای ساماندهی صنایع، صنوف و مشاغل مزاحم و آلاینده تدوین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در جریان بررسی این ماده، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا گفت: چرا شورا اختیارات خود را در برنامه به شهرداریواگذار می‌کند؟ در خصوص ساماندهی مشاغل بی‌کانون، شورا طرحی را تهیه کرده است که یک فوریت آن، تصویب و طرح نیز برای بررسی در صحن، به هیئت رئیسه ارائه شده درحالی‌که بر اساس این ماده، به شهرداری مجوز می‌دهیم که برنامه‌های خودش را تهیه کند و به صحن بیاورد.

نژادبهرام خطاب به نظری گفت: این دو مقوله جدا از هم هستند.

خلیل‌آبادی در این رابطه اظهار داشت: بساط‌گستران و مشاغل سیار، واقعیت موجودشهر تهران هستند و نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت. در تمام دنیا بساط‌گستران وجود دارند و بهتر است آنها را ساماندهی کنیم.

در نهایت این ماده به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

همچنین اعضای شورا ماده 66 برنامه پنج ساله که شهرداری را موظف کرده بود نسبت به حفظ و ارتقای بهداشت عمومی شهر، با تهیه و تدوین نظام‌نامه فنی اجرایی کنترل جمعیت حیوانات سرگردان بدون صاحب، با لحاظ کردن حقوق حیوانات در سال اول برنامه و افزایش سهم شهروندان در پیشگیری ازدیاد جمعیت حیوانات شهر بود، به تصویب رساندند.

در جریان بررسی این ماده، علی اعطا پیشنهاد داد به جای «نظام‌نامه فنی اجرایی»، کلمه «برنامه» جایگزین شود زیرا نظام‌نامه مربوط به موضوعات عمرانی و مهندسی است.

اعطا همچنین پیشنهاد حذف بند 2 را مطرح و اعلام کرد اگر برنامه‌ای قرار است تدوین شود، می‌توان سهم شهروندان را نیز در آن پیش‌بینی کرد.

ناهید خداکرمی اعلام کرد: این نظام‌نامه در همه موضوعات وجود دارد و مختص موضوعات فنی و مهندسی نیست.

همچنین اعطا خطاب به اعضای کمیسیون سلامت پرسید: من به عنوان یک شهروندچگونه می‌توانم در پیشگیری ازدیاد جمعیت حیوانات نقش ایفا کنم؟

محسن هاشمی به شوخی به وی گفت: من به شما یاد می‌دهم چه کار کنید.

نوری در این رابطه به تجربه شهرداری منطقه 4 اشاره کرد که با مشارکت شهروندان، جمعیت سگ‌های بدون صاحب در این منطقه کنترل شد.

در نهایت اعطا پیشنهاد خود پس گرفت و اعضا به ماده 66 رأی دادند و بررسی فصل 2 برنامه پنج ساله سوم به پایان رسید.

 

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BmS برچسب ها: شورای شهر تهران ، شهرداری تهران ، حجت نظری ، علی اعطا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران حجت نظری علی اعطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است

مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد گفت: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین حجازی، مدیر عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد در دویست و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت نوسازی عباس آباد در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: در شرکت نوسازی اراضی عباس آباد حساب دائمی و سالیانه داریم. از ابتدای تأسیس شرکت عدد مالیاتی وجود داشته که روبه کاهش است. در حساب سالیانه درآمد شرکت روبه رشد است.

وی با بیان اینکه با حمایت اعضای شورا و شهرداری تهران تا امروز وضعیت شرکت مطلوب بوده است، افزود: شرکت نوسازی عباس آباد رو به توسعه است و مجموعه روبه توسعه که طرح جامع اول آن افتتاح شده و طرح جامع دوم نیز که برای ۶ ماهه دوم سال است، نیازمند نیرو است. نیرو‌های اضافه شده به شرکت از مأمورین شهرداری به شرکت است. تعداد نیرو‌ها از ۸۳ نفر به ۹۶ نفر افزایش یافته؛ اما ما تبدیل وضعیت و جذب نیرو نداشتیم بلکه از شهرداری نیرو به شرکت مأمور شده و تعدادی نیز قرارداد‌های حامیان داشته اند.

مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تأکید کرد: امیدواریم با حمایت شورا و شهرداری بتوان به گونه‌ای عمل کرد که شرکت نوسازی عباس آباد بتواند نقش جدی در توسعه گردشگری ایجاد کند.

در ادامه این جلسه مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران نیز گفت: شاهد رشد مجموعه عباس آباد بوده ایم. در جلسه قبل درخصوص نگهداشت فضای سبز تذکر دادم، اما این موضوع در اراضی عباس آباد دیده نمی‌شود. فعالیت مجموعه‌هایی در اراضی عباس آباد متوقف شده بود که در دو سال اخیر احیا شد و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

دیگر خبرها

  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • بررسی طرح نظام قانونگذاری و تعیین اختیارات مراجع وضع قوانین
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • حسابرسی از شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری تهران در شورا
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا