Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه دادگاه متهمان پرونده بانک سرمایه در حالی برگزار شد که مشخص شد وکلای این متهمان نیز به بی گناهی موکلشان اعتقادی ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، قوه قضاییه از ماه‌ها قبل با استجازه‌ای که از مقام معظم رهبری گرفته است، برخورد با مفسدان اقتصادی را با جدیت بیشتری آغاز کرده است و در همین راستا دادگاه اخلالگران نظام اقتصادی کشور به صورت علنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برگزاری دادگاه مفسدان اقتصادی قوه قضاییه به پرونده تمام افرادی که با اقدامات خود به مشکلات اقتصادی کشور دامن زده اند رسیدگی کرد در میان این افراد واردکنندگان کالاهی‌های اساسی مردم که با ارز دولتی اقدام به ورود اجناس و فروش آن‌ها به قیمت بالاتر کرده بودن تا چهره‌های سرشناس و دانه درشت دیده می‌شود.

حضور اشخاص سرشناس و دارای نفوذ و به تعبیری دانه درشت‌ها در دادگاه‌ها به عنوان متهم نشان داد که دستگاه قضایی در برخورد با هیچ شخصی تعارفی ندارد.

در آخرین دادگاه مفسدان اقتصادی که روز گذشته برگزار شد، مدیران بانک سرمایه که یکی از آن‌ها زمانی وزیر رفاه دولت نهم هم بود، پای میز محاکمه رفتند.

روز گذشته دادگاه رسیدگی به پرونده علی بخشایش مدیرعامل سابق بانک سرمایه، پرویز کاظمی رئیس سابق هیات مدیره بانک سرمایه و وزیر دولت نهم، محمدرضا توسلی عضو سابق حقوقی بانک سرمایه در شعبه شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد که دارای حواشی بود.

علی بخشایش فرزند روح الله به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۶ فقره خیانت در امانت، پرویز کاظمی فرزند درویش به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۱ فقره خیانت در امانت و محمدرضا توسلی فرزند غلامرضا به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی و مشارکت در ۴۰ فقره خیانت در امانت پای میز محاکمه رفتند.

در دادگاه این سه متهم از دریافت رشوه میلیاردی از حسین هدایتی برای اعطای تسهیلات ۱۳۰ میلیارد تومانی تا دادن وام ۵۰۰ میلیارد تومانی به کارتن خواب‌ها مطرح شد.

در کیفرخواستی در دادگاه توسط نماینده دادستان قرائت شده به تمام اتهامات وارده به متهم پرونده با جزئیات و اسناد مستند اشاره شد و متهم ردیف اول پرونده در دفاع از در جایگاه دفاع قرار گرفت، اما نتوانست آنچنان که باید در برابر اتهامات مطرح شده در کیفرخواست از خود دفاع کند.

بخشایش در ابتدای دفاعیات خود به بیان سوابق کاری خود پرداخت که با تذکر قاضی مواجه شد که بجای صحبت در خصوص مسائل حاشیه‌ای و بیان سوابق کاری خود به دفاع از خود بپردازد.

اتهامات مطرح شده در کیفرخواست برای این متهمان آنچنان با دلایل و اسناد مستند مطرح شده است، به گونه‌ای که وکلای پرونده نیز در دفاع از موکلان خود به انجام جرم توسط آن‌ها اذعان کردند.

سیامک مدیرخراسانی وکیل تسخیری پرویز کاظمی درباره پرونده متهمان بانک سرمایه که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این پرونده به صورت تسخیری وکالت آقای کاظمی را بر عهده دارم و باید ببینیم راجع به مسائلی که در بانک سرمایه اتفاق افتاده، راهی برای دفاع از موکل پیدا می‌کنیم یا خیر.

این وکیل دادگستری بیان کرد: به عنوان کسی که سال‌ها قضاوت کردم و با نگاه قضایی، باید بگویم دلایل مطروحه در کیفرخواست قوی است و دفاعیاتی هم که روز گذشته بخشایش یکی از متهمان پرونده ارائه کرد، فوق العاده ضعیف بود.

مدیرخراسانی گفت: در جلسه دیروز قاضی مسعودی مقام هم به متهم توضیح داد که درباره زمان مسئولیت خود توضیح دهد، اما متهم سهوی یا عمدی توجهی نمی‌کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مفسدان اقتصادی وزیر دولت نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • بانک‌ها در توسعه بخش درمان استان بوشهر مشارکت کنند
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است