Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محل احداث ساختمان ستادی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث همدان با حضور حسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور کلنگ‌زنی شد.

در حال حاضر ساختمان مرکز مدیریت حوادث فوریت‌های پزشکی استان در بیمارستان سابق امام(ره) همدان قرار گرفته که فرسوده است و قرار است در دانشگاه بوعلی مرکز جدیدی در ۳ طبقه راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق قراردادی بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی زمینی به اورژانس ۱۱۵ همدان اختصاص یافت تا ساختمان جدید ساخته شود.

این ساختمان با حضور رئیس اورژانس کشور، نمایندگان همدان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 4515142

منبع: مهر

کلیدواژه: اورژانس پروژه عمرانی کلنگ زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج

دنیای اقتصاد نوشت: تصمیم به تخریب ساختمان مجاور مجموعه تئاتر سنگلج از دو جهت مورد انتقاد کارشناسان است. یکی ریسک بالای تخریب ساختمان کناری برای بنای ۶۰ساله سنگلج و دیگری، بی‌توجهی شهرداری به توافقات پیشین برای توسعه بنای سنگلج و الحاق ساختمان کناری به این مجموعه.

قصه چیست؟

روز یکشنبه گذشته، دوم اردیبهشت، پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه سنگلج، طی خبری از تخریب ساختمان مجاور این مجموعه تئاتری خبر داد و ابراز نگرانی کرد که شرایط پیش‌آمده برای تماشاخانه سنگلج خطرناک است.

او همچنین گفته: طی «طرح توسعه سنگلج» که در اوایل دهه ۹۰ ارائه شده بود، توافقات اولیه برای الحاق ساختمان تخریب‌شده فعلی به تماشاخانه انجام شده بود، اما هم‌اکنون شهرداری بی‌توجه به این امر، قصد تخریب ساختمان کناری را دارد.

در ادامه این خبر، اتابک نادری، مدیر سابق تماشاخانه سنگلج و طراح و مسوول پیگیری «طرح توسعه سنگلج»، هم درباره وضعیت پیش‌آمده در مجاورت تماشاخانه گفت: واقعیت این است که وقتی خبر را شنیدم خیلی متاسف و متاثر شدم، چون به این حرکت از دو منظر باید نگاه کرد. جامعه تئاتری، تعزیه‌خوان‌ها، هنرمندان آیینی و سنتی و دانشجویان تئاتر از سال ۹۱ که «طرح توسعه سنگلج» مطرح شد، طومار‌هایی را منتشر کردند و این طرح توسط بزرگان این عرصه نظیر زنده‌یادان عزت‌الله انتظامی و داود رشیدی با شهردار و شورای شهر وقت تهران مطرح شد. بنده هم طراح و هم مسوول پیگیری این طرح بودم.

چنان که مهر گزارش داده «طرح توسعه سنگلج» در زمان مسوولیت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته و او به شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری دستور داده تا این طرح اجرا شود. همچنین به گفته نادری حتی در این طرح نوشته شده بود که نیازی به تخریب و نوسازی بنا نیست، بلکه با انجام یک بازسازی، تبدیل به یک بلک‌باکس، چند پلاتوی تمرین و گالری موزه تئاتر تهران می‌شود.

محدودیت قانونی بنا‌های ملی

تماشاخانه سنگلج یکی از بنا‌های قدیمی شهر تهران است که در تاریخ ۲ آذر ۱۳۸۸ به شماره ۲۷۴۶۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد. طبق ضوابط و قوانین، برای بنا‌های ثبت‌شده باید حریم تعیین شود. طبق قانون حریم در زمان ثبت تعیین می‌شود ولی اگر حریم در نظر گرفته نشود، پلاک چسبیده به ملک حق تخریب و ساخت‌و‌ساز ندارد. اگر هم تخریب شود نباید مرتفع‌تر نسبت به ساختمان ثبت‌شده ساخته شود. به‌رغم این محدودیت‌ها، اما شهرداری در‌صدد ساخت یک بنای جدید به جای بنای کناری سنگلج است. این در حالی است که مدیر کنونی تماشاخانه گفته: متاسفانه این‌طور به گوش ما رسید که ۲۰ متر هم می‌خواهند پی ریزی کنند. هر‌چند مهندسان دفتر طرح و برنامه معتقد بودند که اگر دقت لازم در این تخریب و پی‌ریزی بشود مشکلی پیش نمی‌آید، اما آنها هم به سهم خودشان نگرانی‌هایی داشتند. این گفته‌ها یادآور تخریب غیراصولی یک ساختمان توسط شهرداری در تابستان سال گذشته در جنوب تهران بود که متاسفانه خسارات گسترده‌ای در پی داشت و منجر به مرگ ۵ تن شد.

دیگر واکنش‌ها

دو روز پیش کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی، با بیان اینکه بنای تماشاخانه سنگلج ثبت ملی است و این اقدام شهرداری تهران تخلف آشکار، خودسرانه و کاملا غیر‌قانونی است، گفت: مکاتبات لازم را با آقای دارابی، قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، انجام داده‌ایم و منتظر پیگیری و پاسخ این وزارتخانه هستیم. روز گذشته نیز هادی مرزبان، از پیشکسوتان هنر تئاتر ایران، در این باره گفت: «سنگلج» جزو آثار ملی و تنها تماشاخانه واقعی ایران است. این مکان برای همه اهالی تئاتر حالت نوستالژی دارد. به یاد دارم چندین بار من، عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی و... برای طرح توسعه سنگلج با شهرداری صحبت کردیم که خوشبختانه همه مدارکش موجود است، حتی دستور آن هم داده شد، اما نمی‌دانم یک‌دفعه چه اتفاقی افتاد. وی ادامه داد: قرار بر این بود ساختمان کناری جزو تماشاخانه سنگلج محسوب شود. گویا پیگیری و رفت‌و‌آمد‌های ما روی هوا رفت. شوربختانه این موضوع ممکن است موجب تخریب سنگلج شود. وزیر فرهنگ و ارشاد باید سریعا پیگیر این موضوع شود؛ یعنی شهرداری تا این حد بی‌در‌و‌پیکر شده که مدارک خودشان را هم دیگر قبول ندارند؟

tags # شهرداری تهران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان