Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیام رییس جهاددانشگاهی به مناسبت فرا رسیدن ۲۷ دی‌ماه (روز شهدای جهاددانشگاهی) توسط دکتر عیسی علیزاده معاون فرهنگی این نهاد در همایش بزرگداشت این شهدای والامقام در تبریز قرائت شد.

 به گزارش ایسنا، متن پیام بدین شرح است:

« بسم الله الرحمن الرحیم و ایاه نستعین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سَبیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا * بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ(۱۶۹ – آل عمران)

جهاد در راه خدا، با استعانت از اندیشه ناب و استمداد از انگیزه خالص، محقق می‌شود و سالک این کوی، ره توشه‏‌ای به نام معرفت خدا و زاد راهی به نام نصرت دین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلمایه جهادگرِ راهیِ میدان ایثار و نثار، شوق لقاء الله است که در پرتو انوار قرآن کریم و در سایه سار ولایتمداری عترت طاهرین(ع) حاصل می‌شود.

مجاهدانِ راه خدا مخلصانه به میدان عرضه مستقیم کالای جان، قدم می گذارند و بانگ برمی‌آورند که " إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّهَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ و یُقْتَلُونَ "

سلام خدا بر شهیدان؛ سلام خدا بر یاوران دین خدا؛ سلام خدا بر آنان که به رستگاری بزرگ نایل آمدند؛ و سلام بر شهدای جهاددانشگاهی به ویژه ۲۲ گل پرپرشده بوستان علم و ایمان و عمل، پیشگامان میدان خودکفائی دفاعی دانش بنیان، ‌ شهدای والامقام حادثه بمباران کارگاه ساخت تجهیزات نظامی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در روز ۲۷ دیماه ۱۳۶۵.

همان جوانان بی ادعا و دانشجویان متعهدی که برای پیوند دانشگاه و صنعت دفاعی کشور و بی‌نیازی از دُوَل اجنبی در دوران فشار تحریم‌های اقتصادی و تسلیحاتی کوشیدند و جان خود را در این راه مقدس، تقدیم آرمان‌های انقلاب اسلامی کردند.

اینجانب در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و در روزی که به نام "روز شهدای جهاددانشگاهی" مزین شده است، یاد و خاطره آن یاران عروج کرده را گرامی می‌دارم و به محضر خانواده‌های معزز شهدا ادای احترام می‌کنم.

۳۸ سال فعالیت جهاددانشگاهی، مرهون خون شهداست و سرمایه واقعی ما در این نهاد انقلابی، تنها تداوم راه آن عزیزان مخلص و خداجوست.

 ۵۵ شهید فارغ التحصیل یا دانشجو در رشته های فنی و مهندسی، ۱۶ شهید در رشته‌های علوم پایه، ۱۱ شهید در رشته‌های علوم انسانی و هنر، ۹ شهید تکنیسین، ۷ شهید در مجموعه‌های علوم پزشکی و پنج شهید در سایر بخش‌های جهاددانشگاهی، افتخار این نهاد و گواه بر رهروی آن پاکان در مدار آیه شریفه  وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَهَ است که بر تارک نشان جهاددانشگاهی، نقش بسته است.

بار دیگر به ارواح طیبه شهدا درود می‌فرستم و از مسؤولان و همکاران محترم در سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی و نیز مسؤولان دانشگاه تبریز و دانشکده فنی و مهندسی آن، برای برنامه‌ریزی و اجرای برنامه فرهنگی مراسم بزرگداشت شهدای ۲۷ دی حق شناسی می‌کنم و از خداوند سبحان توفیق همگان را در راه صیانت از آرمان‌های والای شهیدان، جانبازان عزیز و ایثارگران خواهانم.

انتهای پیام

                                     

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي دکتر طیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه پیام نور، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به‌ صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

کد خبر 6087387

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم به مناسبت دهه کرامت
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز معمار
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • میرزازاد تنها یک کلین شیت تا رسیدن به نیازمند