Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در این نشست که به میزبانی واحد کرج برگزار شد، دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن توضیحاتی مبسوط به شرح دستاوردها، موفقیت ها و فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این دانشگاه و موقعیت آن در ایران و جهان پرداخت.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه جذب دانشجویان خارجی در واحد کرج، اعلام کرد: «به فضل الهی از بهمن ماه امسال دانشجویان خارجی در واحد کرج مشغول به تحصیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر برهانی فر ضمن ابراز تمایل برای بسط این فعالیت‌ها، اعلام آمادگی واحد کرج را در بهره‌گیری از تجارب و امکانات آموزشی بین‌المللی دانشگاه جامعه‌المصطفی را بیان نمود و گفت: «قطعا دانشگاه معتبر جامعه‌المصطفی در زمینه‌های تدریس زبان فارسی در عرصه‌های بین‌المللی، تدوین رشته، انتشارات علمی و جذب افراد توانمند فعالیت چشمگیری داشته است و لذا همکاری با چنین دانشگاه معتبری به منظور بهره‌گیری از تجربیات برون مرزی، در کنار دانش فنی و مهندسی و رتبه علمی معتبر واحد کرج در عرصه‌های بین‌المللی به هم‌افزایی علمی و تکنولوژیکی خوبی منجر خواهد شد.»

وی ادامه داد: «با توجه به اینکه جامعه جهانی امروز طالب رشته های نو و جدید است و علوم به گونه‌ای در هم آمیخته شده که مرز میان آنها برداشته شده، لذا می‌توان از ظرفیت و رتبه علمی چشمگیر واحد کرج در رشته‌های فنی و مهندسی در کنار اعتبار علمی رشته های علوم انسانی و دینی در جامعه المصطفی برای ایجاد رشته‌های جدید میان‌رشته‌ای بیشترین بهره را برد و باب جدیدی در جذب دانشجویان خارجی علاقمند، برای هر دو دانشگاه باز نمود.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همچنین پیشنهاداتی را در خصوص همکاری بیشتر دو دانشگاه مطرح نمود که با استقبال دانشگاه جامعه المصطفی روبه رو شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد هاشمیان نماینده تهران و البرز جامعه‌المصطفی نیز با ابراز خرسندی از عملکرد موفق واحد کرج در زمینه‌های علمی و پژوهشی گفت: «با اطلاعاتی که از میزان عملکرد موثر واحد کرج به دستمان رسیده است، با رویکرد جدید در مقابل دانشگاه آزاد اسلامی و بویژه واحد کرج روبه رو شده ایم.»

وی با ابراز تمایل برای توسعه تعاملات فی مابین دو دانشگاه در خصوص برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزشی، صدور مدارک مشترک، استفاده از فضاها و امکانات مشترک، تبادل تجربیات به منظور تعامل اندیشه، تعامل میان‌رشته‌ای با نیازهای بین المللی و نیز تبادل استاد و دانشجو را گزینه های موجود برای همکاری عنوان کرد.

در پایان حاضرین در جلسه ضمن زیارت مزار شهدای گمنام واحد کرج، از امکانات آزمایشگاهی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی این دانشگاه بازدید کردند. همچنین هیأت هماهنگی متشکل از نمایندگان دو دانشگاه مشخص شد و برای پیگیری روند عقدتفاهم نامه همکاری، کار خود را آغاز کرد.

298 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دانشگاه بین المللی جامعه المصطفی جذب دانشجوی خارجی دانش فنی و مهندسی همکاری دوجانبه تفاهم نامه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج جذب دانشجوی خارجی دانش فنی و مهندسی همکاری دوجانبه تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی