Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این دانشگاه با توجه به پتانسیل بالا در زمینه‌هایی مانند گیاهان دارویی و پتروشیمی، پیگیر راه‌اندازی رشته نانوفناوری پزشکی به منظور کمک به اقتصاد دانش‌بنیان در استان و کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر امیر امانی با بیان این‌که رشته نانوفناوری پزشکی در حقیقت کاربرد علم نانو در علوم پزشکی است، گفت: نانوفناوری در ایران و جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امانی افزود: کشور ما از نظر تولید علم نانو فناوری در جایگاه چهارم در دنیا قرار دارد و خوشبختانه از نظر فناوری و تبدیل علم به ثروت در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در این بخش برداشته شده است.

وی از وجود ٣ هزار و ٣٣٨ شرکت دانش‌بنیان تأیید شده در کشور خبر داد و تصریح کرد: ١٢٧ هزار شغل در شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال ٩٦ ایجاد شده و درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در این مدت ٣٣٠ هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیر گروه فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در حال حاضر ٧ دانشگاه در کشور در حال پذیرش دانشجو در رشته نانوفناوری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد هستند و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هشتمین دانشگاه در این زمینه باشد.

رییس مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: این دانشگاه به دنبال کسب مجوزهای لازم برای جذب دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته نانو فناوری پزشکی است تا این دانشجویان بتوانند در کنار دانشجویان رشته زیست‌فناوری پزشکی که در دانشگاه در حال تحصیل هستند، مشکلات مختلف بهداشت و درمان در استان را مرتفع کرده و همچنین به اقتصاد دانش‌بنیان در استان و کشور کمک کنند.

امانی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر نیروهای هیات علمی و آزمایشگاه تحقیقاتی خوبی برای این رشته فراهم شده است و با همکاری و پیگیری‌های خوب دانشگاه امیدواریم در مهر ماه ٩٨ پذیرش دانشجو در این رشته را داشته باشیم.

به گفته مدیر گروه فناوری نوین دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، استان خراسان شمالی با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های بالا که در زمینه‌هایی مانند گیاهان دارویی و پتروشیمی دارد، می‌تواند با وجود رشته نانوفناوری پزشکی در جهت استفاده بهینه از گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی گام بردارد.
 
امانی اظهار کرد: در حال حاضر چند فرآورده نانو در بازار دارویی کشور وجود دارد، به عنوان مثال نانوداروی سینادوکسوزوم که تولید محققان داخل کشور نیز هست، برای درمان انواعی از سرطان به کار می‌رود و در مقایسه با داروهای معمولی عوارض جانبی کمتر و کارآیی بهتری دارد.

رییس مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: نانوتکنولوژی علاوه بر پزشکی در حوزه‌هایی نظیر راه و ساختمان، الکترونیک و بسیاری از زمینه‌های دیگر نیز وارد شده و با توجه به جایگاه IT در استان می‌تواند برای محققان و دیگر گروه‌ها در استان مفید و مؤثر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نانوفناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: جایگاه کشوری پارک علم و فناوری استان از بیست‌وششم کشور به سیزدهم ارتقا یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، علی قربانی امروز _ چهار شنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیرخانه کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان توصیف کرد و افزود: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحدهای زیر مجموعه عملاً وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری خبر داد و خاطرنشان کرد: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

کد خبر 747455

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه