Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس با اشاره به این مطلب که استفاده از معاملات الگوریتمی عمق و تعداد معاملات را در فضای بازار سرمایه رشد خواهد داد، گفت: درصورتی که الگوریتم ها دقیق و مناسبی نوشته شوند، علاوه بر اشتغال زایی مناسب، سودآوری را برای سهامداران و سرمایه گذاران بیشتر خواهند کرد.

یاسر فلاح در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی گفت: این رقابت در نوع خود در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه بی نظیر بوده و در واقع با این اقدام در این حوزه بالاتر از بورس های منطقه ای از جمله ترکیه، دبی و عربستان ایستادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بازار سرمایه کشور همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گام در مسیر بسیار مهمی گذاشته و آن ارتقای رفتار معامله گران و سهامداران در این بازاربوده  و با بکارگیری معاملات الگوریتمی از این پس شاهد رفتار حرفه ای تر و مدرن تر در جهت دستیابی به حداکثر سازی سود خواهیم بود.

فلاح تاکید کرد: معاملات الگوریتمی را کاری تلفیقی و میان رشته ای بین علوم مالی و رایانه خواند و گفت : استراتژیست ها و تحلیلگران مالی می توانند با مشارکت مهندسان نرم افزار و رایانه، استراتژی های خود را در قالب نرم افزار یا برنامه رایانه ای تعریف و با نوشتن یک الگوریتم آن را اجرا کنند.

فلاح همچنین با بیان این مطلب که با این اقدام عمق و تعداد معاملات افزایش می یابد، ادامه داد: با بکار گیری الگوریتم های دقیق و مناسب ، علاوه بر اشتغال زایی سودآوری سهامداران و سرمایه گذاران افزایش می یابد.

فلاح با بیان اینکه این ابزار بازار جدیدی برای مهندسان رایانه و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات ایجاد می کند،افزود: در بستر معاملات الگوریتمی، شرکت های دانش بنیان می توانند متشکل از یک فعال بازار سرمایه و یک مدیر مالی و یک فعال حوزه فناوری اطلاعات یا مهندس رایانه ایجاد شوند و بیزنس جدیدی را شکل دهند.

فلاح تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در مقطع فعلی رونق یافته اند و سیاست کلی اقتصاد جهان برای دستیابی به یک اقتصاد توسعه یافته  وزندهی بیشتر  و تعریف نقش  اصلی برای استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان است.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس خاطرنشان کرد: در واقع اقتصاد امروز مبتنی بر شرکت های دانش بنیان در حال پیشرفت بوده  و این شرکت ها در اقتصاد میدان داری می کنند و سودآوری عالی دارند. در بازار سرمایه  کشور نیز یکی از آن بخش هایی که می تواند شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را فعال کند، الگوریتم نویسی و معاملات الگوریتمیک است .

فلاح با اشاره به اینکه الان در برخی کشورها میزان معاملات در سطح معاملات الگوریتمیک تا حدود ۸۵ درصد  افزایش پیدا کرده است، توضیح داد: در کشور ما نیز از سال ۱۳۹۵ سازمان بورس و اوراق بهادار، بلامانع بودن معاملات الگوریتمی را اعلام کرده است.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه معاملات الگوریتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ با افت ۲۰۸۸ واحدی به ۲,۳۱۰,۷۲۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۶.۵۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۹۷۷.۰۴۳ میلیارد سهم بود که طی ۴۷,۳۸۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۶,۸۳۴.۹۶۱ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۱۴,۷۲۵.۴۵۵ میلیارد ریال شد.

کد خبر 746292

دیگر خبرها

  • رونق تولید و اشتغال‌زایی؛ ثمره سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت صنایع پیشرفته رضوی در پروژه‌های فناورانه
  • استاندار سیستان وبلوچستان برتوسعه شرکت‌های دانش بنیان تاکیدکرد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار