Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با مقایسه اجمالی وضعیت فرهنگی و هنری قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ویژه برنامه های این دهه در استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فاطمه کرباسی، عصر امروز 26 دی در نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقایسه اجمالی  فعالیت های فرهنگی و هنری قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: قبل از انقلاب فعالیت های هنری غرب گرایانه بود و مفاهیم ارزشی جایگاهی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به اقبال مردم به آموزه های دینی، وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی با درنظر گرفتن فرهنگ ایرانی اسلامی و نفی نگاه مادی گرایانه غربی مورد توجه قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه فعالیت ها در چهاردهه نشان می دهد این فعالیت ها نه تنها موجب رکود فرهنگ نشده بلکه زمینه شکوفایی همه جانبه آن را فراهم کرده است، افزود: جشنواره فجر در رشته های سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی و شعر موید این مهم است که در کنار آن توجه به کتاب و کتابخوانی با توجه به نمایشگاه های تهران، تلاش برای ساختن کتابخانه های عمومی و حمایت از ناشران و اهتمام به فرهنگ مطالعه حاکی از پیشرفت های جدی در این حوزه است.

 

این مقام مسوول با یادآوری اینکه آرمان های انقلاب با وجود هنرمندان متعهد در تارو پود فرهنگ و هنر ایران رخنه کرده است، تصریح کرد: ثمره آن درخشش هنرمندان استان  کشور در مجامع بین المللی است.

 

کرباسی گفت: توجه جدی به فرهنگ عمومی کشور، شکل گیری شورای فرهنگ عمومی در کشور، عدالت توزیع در بحث زیرساخت های فرهنگی مسوولان را برآن داشت تا با تاسیس مجتمع های فرهنگی و هنری، کانون های مساجد؛ عمق فعالیت های فرهنگی و هنری تا عمق مناطق محروم گسترش دهد.

 

به گفته وی، امروز استان زنجان دارای 8 فرهنگسرا و مجتمع فرهنگی، 339 باب کانون فرهنگی وهنری در مناطق شهری و روستایی به فعالیت مشغول است.

 

این مقام مسئول به برنامه های دهه فجر امسال هم اشاره کرد و گفت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب در استان زنجان در حوزه هنری برگزاری جشن پیروزی انقلاب در تمامی شهرستان ها، برپایی عصر شعر و موسیقی در شهرستان های ماهنشان، خدابنده و ابهر، برپایی نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان در تمام شهرستان ها، برگزاری ایستگاه نقاشی در سلطانیه، برپایی همایش طراحان و هنرمندان تجسمی در حوزه کودک در زنجان از اهم برنامه هاست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری موسیقی فجر از 24 تا 27 بهمن اشا ه کرد و گفت: برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دیدار با خانواده هنرمندان شهید، آزاده و ایثارگر و اکران همزمان فیلم فجر در سینماهای بهمن و روشا از دیگر برنامه های این ایام است.

 

کرباسی با یادآوری اینکه در این ایام 14 فیلم از 32 فیلمی که در سطح سینماهای کشور اکران می شود، به نمایش درمی آید، خاطرنشان کرد: مروری بر آثار فیلم سازان این چهار دهه در زنجان و ابهر و اجرای نمایش انجمن هنرهای نمایشی هم از دیگر برنامه هاست.

 

وی به برنامه های فرهنگی دهه فجر هم اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در استان، برپایی مراسم شب شعر انقلاب زنجان در مجتمع های فرهنگی کل استان، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در فرهنگسرای زنجان و اختتامیه جشنواره شعر و قصه استان هم از اهم برنامه های این حوزه است.

 

کرباسی با یادآوری اینکه به مناسبت دهه فجر امسال، جشنواره شعر فجر در استان اجرا می شود، گفت: به دلیل تقارن این دهه با ایام فاطمیه محفل شعر فاطمی روز شنبه 29 دی ماه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) در فرهنگسرای امام با حضور مردم و مشارکت هشت نفر از شاعران کشوری و هفت نفر از شاعران مطرح استانی اجرا می شود.

 

وی با یادآوری اینکه مشکلات تامین کاغذ نشریات و کتاب ها موجب شد تا در وزارتخانه متبوع جلساتی برای تعیین نرخ ارز تشکیل شود، گفت: متاسفانه ورود سوداگران در هر حوزه ای موجب خدشه دار شدن سرمایه اجتماعی می شود؛ از اینرو تمام تلاش دولتمردان برای برخورد با این سوداگران است.

 

کرباسی به تعطیلی سه روزنامه زنجان در روزهای پنج شنبه هر هفته اشاره کرد و گفت: این روزنامه ها به جهت صدور مجوز به نشریات داخلی خرده گیری کردند ولی با توجه به شاخص های موجود می توان تعداد نشریات استان را بیشتر کرد، اعطای مجوز به صورت سامانه ای و متمرکز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

 

به گفته وی، در همین راستا نشریات تازه تاسیس در سه سال اول و نشریات بالای 25 سال از بسته های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره مند نخواهند شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: به جهت حمایت از مطبوعات استان، آگاهی دولتی تبلیغاتی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و توزیع عادلانه انجام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و مساجد که در تمام نقاط استان پراکنده هستند، می توانند نمونه ای از عدالت فرهنگی و هنری در استان باشد که دبیرخانه کانون های مساجد برگزاری دوره های آموزشی تئاتر، نمایش نامه نویسی، طرح نویسی و دوره های آموزش خبرنگاری را برای اعضای کانون های مساجد اجرا می کند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: تودیع و معارفه مخبر دزفولی شورای عالی انقلاب فرهنگی سفر رئیس جمهور به گلستان عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امیر موسوی ترحیم مراسم ترحیم والده چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان کانون های مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است

محسن افشارچی در آیین رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، استقلال را مولفه مهم ایران اسلامی برشمرد و گفت: برای داشتن استقلال باید پایه های دفاعی و نظامی را محکم کرد، این راهبرد را قانون اساسی بر عهده رهبری گذاشته است و رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و دقت این مهم را محقق کرده اند.

وی ادامه داد: اکنون در حوزه دفاع و هوافضا نیروهای مسلح و ارتش حرف زیادی برای گفتن دارند و اتفاقات بزرگی در این زمینه در کشور رقم خورده است.

افشارچی اظهار داشت: اکنون به برکت رشادت های سپاه و ارتش در حوزه دفاعی هیچ نیازی به هیچ کشوری نداریم.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب مظلومان جهان است، گفت: نظام از همان ابتدا راهبرد خود را تقویت و پشتیبانی از فلسطین قرار داد و رفته رفته با تقویت جبهه مقاومت رژیم صهیونیستی به نوعی در محاصره قرار گرفت.

افشارچی ادامه داد: امروز اسرائیل در موضع ضعف قرار دارد و در صورت هر تحرکی، ۱۰ برابر پاسخ آن را دریافت خواهد کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان نیز در این مراسم گفت: با نگاهی به تاریخ انقلاب در می یابیم ارتش و ارتشیان همراه مردم و انقلاب بوده اند و تقدیم ۴۸ هزار شهید ارتش در دفاع مقدس گواه این ایثار و فداکاری است.

سرهنگ ستاد امیر محمدعلی بیرانوند افزود: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی قدرتمند و مجهز به فناوری های نوین به خودکفایی کامل رسیده و در آمادگی کامل به سر می برد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق برگ زرینی دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی است و اقدام تاریخی فرزندان ایران اسلامی بار دیگر ثابت کرد با کسانی که با ملت ایران دشمنی دارند، سر ستیز دارند.

بیرانوند تاکید کرد: این عملیات وعده صادق نشان داد که ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هنر ظرفیت تحول یک جامعه را دارد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی برای امیدافزایی در کردستان
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب برگزار شد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • فرهنگ ایثار و شهادت داشته اصلی نیروهای مسلح ایران است
  • ۲ هزار و ۵٠٠ برنامه فرهنگی طی کنگره ملی شهدای استان اجرا می شود
  • تشریح برنامه‌های ارتش زنجان در روز نیروی زمینی
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی