Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری فرانسه، صدراعظم آلمان، صدراعظم اتریش و نخست وزیر هلند نسبت به رد توافق اتحادیه اروپا و ترزا می، نخست وزیر بریتانیا برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا در جریان رای گیری سه‌شنبه شب پارلمان بریتانیا واکنش نشان دادند.

فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد اگر بریتانیا تصور می‌کند که اتحادیه اروپا با نقض اصول اساسی و با نادیده گرفتن منافع بازار مشترک خود حاضر می‌شود برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا امتیازاتی در نظر بگیرد، سخت در اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق اعلام کاخ الیزه، هرگونه درخواست بریتانیا مبنی بر تمدید دوره اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون باید همراه با ارائه برنامه و استراتژی جدید این کشور برای خروج از اتحادیه باشد. طرحی که حتما باید بر اصول اساسی اتحادیه اروپا مبتنی باشد.

واکنش فرانسه پس از آن صورت گرفت که در پی رد توافق برکسیت در پارلمان بریتانیا احتمال تلاش دولت این کشور برای به تعویق انداختن خروج از اتحادیه اروپا پس از تاریخ توافق شده ۲۹ مارس ۲۰۱۹ تقویت شد.

در همین حال، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری نیز گفت که اتحادیه اروپا هر آنچه را که ممکن بود برای توافق برکسیت انجام داد.

اما آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ضمن ابراز تاسف از رای قاطع روز سه‌شنبه پارلمان بریتانیا در رد توافق برکسیت گفت که اکنون نوبت تلاش ماست تا خسارت‌های ناشی از روند به وجود آمده را به حداقل برسانیم.

خانم مرکل تاکید کرد که اتحادیه اروپا آمادگی لازم برای آغاز دور تازه مذاکرات میان دو طرف را بر مبنای پیشنهاد تازه نخست وزیر بریتانیا دارد.

پیشترهایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفته بود در صورت رد برکسیت در رأی‌گیری پارلمان بریتانیا، اتحادیه اروپا آماده برگزاری مذاکرات جدید است.

در رویکردی بینابین با آلمان و فرانسه، سباستین کورتس، صدراعظم اتریش گفت که مواردی وجود داشت که مذاکره در خصوص آنها می توانست خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را تسهیل کند ولی ما در شرایط فعلی به عقب برنمی‌گردیم و حاضر به مذاکره مجدد با بریتانیا نیستیم.

آقای کورتس تاکید کرد که برای کاهش دشواری اجرای برکسیت برای بریتانیا تنها این امکان وجود دارد که بر اساس روابط آتی اتحادیه با این کشور بتوان نقاط خاصی را شناسایی و بررسی کرد.

او خطاب به مقامات بریتانیا گفت که ما از شما انتظار داریم که به طور شفاف برنامه خروج خود از اتحادیه اروپا را اعلام و راهکاری را نیز برای جلوگیری از اختلال در برکسیت ارائه کنید.

مارک روته، نخست وزیر هلند هم احتمال داد که با رد توافق برکسیت از سوی نمایندگان پارلمان بریتانیا خروج این کشور از اتحادیه اروپا به تعویق بیفتد.

آقای روته راهکار خروج از وضعیت فعلی را ارائه درخواست بریتانیا برای تمدید مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا در کنار برنامه جدید این کشور برای اجرای برکسیت دانست.

به گفته نخست وزیر هلند، هر چند اتحادیه اروپا از ادامه مذاکرات با بریتانیا استقبال می‌کند ولی این مذاکرات به طور حتم به اعطای امتیازات بیشتر به بریتانیا منجر نخواهد شد.

طرح مورد توافق دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا در موضوع برکسیت، شامگاه سه شنبه با رای قاطع نمایندگان مجلس عوام رد شد. در جریان رای‌گیری برای این طرح، تنها ۲۰۲ نماینده با آن موافقت کردند و ۴۳۲ نماینده دیگر به این طرح رای منفی دادند.

رد توافق برکسیت در مجلس عوام بریتانیا، بزرگترین شکست یک دولت این کشور مقابل مجلس عوام از سال ۱۸۶۴ میلادی به اینسو توصیف شده است. برخی کارشناسان معتقدند که با این رای، بریتانیا گرفتار عمیق ترین بحران سیاسی خود در پنجاه سال اخیر شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان گفت که اتحادیه اروپا به رهبری جدید نیاز دارد، زیرا مقامات ارشد فعلی اتحادیه کاملاً ناموفق هستند.

نخست‌وزیر مجارستان گفت: اکنون ما رهبری در اتحادیه اروپا داریم که در برخی از پروژه‌های بزرگ که از سوی خودشان انتخاب شده‌اند، مانند مهاجرت، جنگ در اوکراین و سیاست تحریم‌ها شکست خورده اند.

اوربان گفت که رهبری فعلی اتحادیه اروپا باید کنار رود.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد که اروپا به رهبران جدید نیاز دارد.

نخست وزیر مجارستان چندی پیش از مردم کشورش خواست برای دفاع از حاکمیت این کشور به سمت مقر اتحادیه اروپا در بلژیک راهپیمایی کنند.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که به همراه حامیانش آماده است تا برای دفاع از حاکمیت این کشور در اتحادیه اروپا به سوی بروکسل راهپیمایی کند.

کد خبر 6081413

دیگر خبرها

  •  واکنش ایران به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش کنعانی به بیانیه‌ سران اروپا و گروه هفت علیه ایران
  • واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌ سران اروپا | تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است