Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@16:35:51 GMT

عصام المحمود: ایران شایسته قهرمانی است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۹۹۹

عصام المحمود: ایران شایسته قهرمانی است

عصام المحمود اعتقاد دارد اردن در حالی به این نتایج دست یافت که هیچ کس در کشور به این تیم امیدی نداشت و برای شناخت قهرمان باید دور دوم به اتمام برسد تا نگاه فنی تری به تیم ها داشته باشیم .

 

به گزارش "ورزش سه"، عصام المحمود سرمربی تیم الوحده اردن گفت: «تیم اردن در حالی پا به رقابت های جام ملت های آسیا گذاشت که محافل ورزشی تیم اردن با توجه به بازی های دوستانه ای که قبل از این جام برگزار شده بود، از این تیم نا امید شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»


 تیم ملی اردن در این رقابت ها در گروه خود با 7 امتیاز موفق شد به عنوان تیم اول صعود کند و این در حالی است که در این گروه مدافع عنوان قهرمانی استرالیا و همچنین  سوریه  قرار داشتند.


 عصام المحمود که ازمحبوبیت زیادی در اردن برخوردار است در ادامه افزود:« اردن در حالی موفق شد استرالیا را در اولین بازی شکست دهد که کاملا ازلحاظ تاکتیکی تیم برتر میدان بود . تیم ملی اردن در دو بازی اول نمایش بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و نشان داد  یکی از تیم های خوب این دوره از جام ملت ها به حساب می آید.»


اوهمچنین گفت:« پیروزی در بازی اول برابر تیمی مثل استرالیا  باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس در تیم شد و همین امر باعث شد که بتوانیم تیم ملی سوریه را نیز شکست دهیم.


 من فکر می کنم اگر این تیم به همین نحو با همین اشتیاق و نظم تاکتیکی  بتواند بازی کند از دور دوم این بازی ها نیز می توانیم صعود کنیم  واگر این اتفاق محقق شود ویتال بورکیلمانس بیشترین نقش را دراین پیروزی  خواهد داشت.  من معتقدم این مربی می تواند ما را تا مرحله نیمه نهایی بالا ببرد و به هیچ وجه این یک رویا برای تیم ملی اردن نیست.»


عصام المحمود  در پایان گفت:«به نظر من هنوز برای تعیین قهرمان این مسابقات زود است و با دیدن تیم ها در دور دوم می توانیم شناخت بهتری از آنان پیدا کنیم  اما تیم‌های ملی  ایران ، اردن، عربستان، و کره جنوبی تا امروز کیفیت بهتری نسبت به تیم های دیگر داشته اند. »

اردن تیم ملی ایران تیم ملی اردن جام ملتهای آسیا 2019

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: اردن تیم ملی ایران تیم ملی اردن جام ملتهای آسیا 2019

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

به گزارش خبرنگار مهر، اوقات شرعی هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با پنج شنبه ۹ فروردین ماه به افق تهران بدین شرح است:

اوقات شرعی امروز تهران:

اذان صبح طلوع آفتاب اذان ظهر غروب آفتاب اذان مغرب نیمه شب شرعی
۰۴:۳۰:۵۶ ۰۵:۵۵:۴۴ ۱۲:۰۹:۱۹ ۱۸:۲۲:۵۴ ۱۸:۴۱:۰۴ ۲۳:۲۶:۵۵

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الی التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ علی محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.

خدایا، مرا در این ماه به سوی کارهای شایسته و اعمال نیک هدایت فرما و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآور، ای آنکه نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست.

تفسیر دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان به این شرح است:

«اللّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصالِحِ الْأَعْمالِ، وَاقْضِ لِی فِیهِ الْحَوائِجَ وَالآمالَ، یَا مَنْ لا یَحْتاجُ إِلَی التَّفْسِیرِ وَالسُّؤالِ، یَا عالِماً بِما فِی صُدُورِ الْعالَمِینَ، صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ»

«خدایا، مرا در این ماه به‌سوی کارهای شایسته هدایت فرما و حاجت‌ها و آرزوهایم را برآور، ای آن‌که نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است بر محمّد و خاندان پاکش درود فرست»

خواسته‌های روز هفدهم ماه مبارک رمضان:

خدایا؛

۱. به صالح اعمال مرا هدایت کن.

۲. حوائج و آرزوهای مرا برآورده ساز.

۳. بر پیامبر (ص) و خاندان او درود فرست.

«اللّهُمَّ اهْدِنِی فِیهِ لِصالِحِ الْأَعْمالِ»

در این فقره از دعا، صالحِ اعمال از خداوند خواسته شده و تعبیر عمل صالح نیامده است. وقتی صالح اعمال گفته می‌شود یعنی ما از خدا می‌خواهیم هر عملی را که انجام می‌دهیم همگی از کارهای شایسته باشد. ولی در تعبیر اعمال صالحه، فرد ممکن است اعمال زیادی را انجام بدهد اما برخی از آن‌ها عمل صالح است.

عمل شایسته چیست؟ عملی است که سه خصوصیت دارد:

۱ عمل فی نفسه و ذاتاً شایسته باشد و عقل و وجدان آن را تأئید نماید.

۲ عملی براساس دستور آسمانی خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشد.

۳ منبعث از ایمان باشد (اِنَّ الّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ)

«وَاقْضِ لِی فِیهِ الْحَوائِجَ وَالآمالَ»

انسان موجودی سراسر احتیاج و نیاز است.

در سوره فاطر آیه ۱۵ می‌فرماید: یا أَیُّهَا اَلنّاسُ أَنْتُمُ اَلْفُقَراءُ إِلَی اَللّهِ وَ اَللّهُ هُوَ اَلْغَنِیُّ اَلْحَمِیدُ (ای مردم، شمایید نیازمندان به خدا، و فقط خدا بی‌نیاز و ستوده است)

خداوند راه برطرف کردن این نیاز را هم اعلام کرده است.

در سوره بقره آیه ۱۸۶ می‌فرماید: وَ إِذا سَأَلَکَ عِبادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ اَلدّاعِ إِذا دَعانِ (هنگامی که بندگانم از تو درباره من بپرسند، [بگو:] یقیناً من نزدیکم، دعای دعا کننده را زمانی که مرا بخواند اجابت می‌کنم)

و در سوره غافر آیه ۶۰ می‌فرماید: ادْعُونی أَسْتَجِبْ لَکُمْ (مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم)

امام زین‌العابدین (ع) به خداوند چنین عرض می‌کنند: «خدایا اجابت دعایم باعث گرمی بازار ایمانم می‌شود»

رونق بازار ایمان یکی از آثار اجابت دعا است.

آرزوهای انسان به دو بخش تقسیم می‌شود:

۱. آرزوهایی که به صورت اوهام و خیال باطل، انسان را مشغول می‌کند و او را از مسیر حق دور می‌کند. این دسته از آرزوها مردود است.

۲. آرزوهایی که انسان را به سوی تکامل و ترقی و رشد می‌برد. این آرزوها می‌تواند جنبه مادی و معنوی داشته باشد. این دسته از آرزوها، رحمتی از ناحیه خداوند است (اَلاَمَلُ رَحْمَةً لِاُمَّتی)

خداوند این بخش از آرزوها را نیز محقق می‌سازد.

«یَا مَنْ لا یَحْتاجُ إِلَی التَّفْسِیرِ وَالسُّؤالِ، یَا عالِماً بِما فِی صُدُورِ الْعالَمِینَ»

ای آن‌که نیاز به روشنگری و پرسش ندارد، ای آگاه به آنچه در سینه جهانیان است (چون تو همگان را خلق کردی)

در سوره ابراهیم آیه ۳۸ می‌فرماید: رَبَّنا إِنَّکَ تَعْلَمُ ما نُخْفِی وَ ما نُعْلِنُ وَ ما یَخْفی عَلَی اَللّهِ مِنْ شَیْءٍ فِی اَلْأَرْضِ وَ لا فِی اَلسَّماءِ (پروردگارا، یقیناً تو آنچه را ما پنهان می‌داریم و آنچه را آشکار می‌کنیم، می‌دانی و هیچ چیز در زمین و آسمان بر خدا پنهان نیست)

در سوره انبیا آیه ۸۱ می‌فرماید: وَ کُنّا بِکُلِّ شَیْءٍ عالِمِینَ (و ما همواره به همه چیز داناییم)

بدیهی است که با چنین خصوصیتی نیاز به سوال از بندگان ندارد که چه می‌خواهید.

در دعای رجبیه چنین گفته می‌شود: «یا مَنْ یُعْطی مَنْ سَئَلَهُ یا مَنْ یُعْطی مَنْ لَمْ یَسْئَلْهُ» (ای کسی که عطا می‌کنی به هر که از تو درخواست کند، ای کسی که عطا می‌کنی به کسی که از تو درخواست نکرده)

«صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ»

بر پیامبر (ص) و دودمان پاکش درود فرست.

درود فرستادن بر پیامبر (ص) و آل پیامبر (ع) وظیفه هر مؤمنی است.

در سوره احزاب آیه ۵۶ می‌فرماید: إِنَّ اَللّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی اَلنَّبِیِّ یا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً (همانا خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود و رحمت می‌فرستند. ای اهل ایمان، بر او درود فرستید و آن گونه که شایسته است، تسلیم او باشید)

به استناد این آیه، پیامبر (ص) در دعای امروز درخواست درود نموده‌اند چون ایشان مصداق واقعی و تامّ و تمام مؤمنین هستند. آمَنَ الرَّسُولُ بِما اُنْزِلَ اِلَیْهِ.

و همچنین حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند: «صلوات ناقص نفرستید. در صلوات، اهل بیت مرا از من جدا نکنید و بگویید: اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»

کد خبر 6046024

دیگر خبرها

  • میزبانی شایسته از مسافران با هم‌افزایی دستگاه‌ها
  • دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • حسینی: قهرمانی آسیا حق ایران بود
  • تیم‌های ملی ووشو ایران به بازی‌های بریکس اعزام خواهند شد
  • عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سال ۱۴۰۲: ناکامی در جام ملت‌ها با وجود شروع امیدوارکننده
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • جام ملتهای آسیا؛ این طلسم شکستنی نیست! | برگزیده سال (حسرت سال)
  • دو دیدار مهم برای تیم ملی هاکی روی یخ ایران/ حرکت به سمت قهرمانی