Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@21:49:27 GMT

سفر شیخ الازهر بدون اجازه رئیس‌جمهور ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۰۵۳

سفر شیخ الازهر بدون اجازه رئیس‌جمهور ممنوع شد

رئیس‌جمهور مصر با صدور فرمانی بی‌سابقه، «سفرهای رسمی» مقامات ارشد این کشور و شیخ الازهر بدون کسب اجازه از رئیس‌جمهور را ممنوع کرد.

به گزارش مشرق، به موجب دستور «عبدالفتاح السیسی» سفرهای رسمی مقامات ارشد اعم از نخست‌وزیر و معاونانش، روساهای نهادهای مستقل، دستگاه‌های نظارتی و امنیتی و مسئولان ارشد دولت، تنها با کسب اجازه از رئیس‌جمهور صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه القدس‌العربی، این فرمان السیسی همچنین شامل «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر می‌شود در حالی‌که منصب شیخ الازهر مستقل بوده و وابسته به دولت و ریاست‌جمهوری نیست بلکه الازهر یک نهاد اسلامی و علمی مستقل است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت معارضان مصری با تمدید ریاست‌جمهوری «السیسی»

به موجب این فرمان رئیس‌جمهور، مقامات ارشد اعم از نخست‌وزیر، معاونان نخست‌وزیر، وزرای دفاع، کشور، خارجه و دادگستری و رؤسای نهادهای مستقل، دستگاه‌های نظامی و امنیتی برای انجام سفرهای رسمی و هر گونه سفر مرتبط با شغل آنها بایستی از رئیس‌جمهور کسب اجازه کنند.

این دستور السیسی انتقادهایی را در میان فعالان و سیاستمداران در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته و آنها این فرمان السیسی را نوعی سلطه رئیس‌جمهور بر دولت، نهادهای مستقل و نظارتی دانستند.

در سال‌های اخیر تنش‌هایی بین شیخ الازهر و السیسی در خصوص برخی مسائل اختلافی به وجود آمده است تا حدی که السیسی پیشتر در یک برنامه زنده به شیخ الازهر گفت «شما ما را خسته کردید».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اعتراضات فرانسه بودجه 98 جام ملت های آسیا السیسی تحولات منطقه شیخ الازهر مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد

شب گذشته ترامپ ضمن حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وی مانند اسرائیل واکنش مشابهی به حملات ۷ اکتبر می‌داد، اما این جنگ باید پایان یابد.

به گزارش ایرنا، وی ادعا کرد: "کشتار حماس در جنوب اسرائیل "یکی از غم انگیزترین رویداد‌هایی بود که تا به حال دیده ام. "

ترامپ خطاب به اسرائیل تاکید کرد: «باید به جنگ خود پایان دهید. شما باید آن را تمام کنید.»

رئیس جمهور سابق آمریکا این اظهارات را در مصاحبه‌ای با روزنامه صهیونیستی موسوم به "اسرائیل هیوم" که روز دوشنبه منتشر شد، بیان کرد. ویدئویی از این مصاحبه در سایت این روزنامه منتشر شده است.

پیش از این، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با درخواست از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای خاتمه بخشیدن به جنگ غزه، ادعا کرده بود اگر او در کاخ سفید حضور داشت، جنگ غزه به وقوع نمی‌پیوست.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریع‌تر به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

ترامپ در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ نمی‌داد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

دیگر خبرها

  • این مقام یک زن بی‌حجاب و یک زن محجبه دارد!
  • جوابیه داور سابق به ادعای مدیر سپاهان!
  • تردد موتور سیکلت در مناطق ییلاقی تفت و مهریز ممنوع شد
  • امیرعبداللهیان با رهبر ملی و رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد
  • استخدام رسمی برای مدت ۵ سال ممنوع شد؟
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • نشست رمضانی رئیس جمهور با خیرین
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • زلنسکی مقام ارشد امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد