Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@21:06:07 GMT

استفاده از نمک دریا عوارض نامطلوب دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۰۹۴

استفاده از نمک دریا عوارض نامطلوب دارد

یاسوج - ایرنا- کارشناس تغذیه و رژیم درمانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: آب دریاچه ها، رودها و دریاها در اثر ریختن زباله ها، مواد شیمیایی کشاورزی و نشت نفت، در معرض انواع آلودگی ها قرار گرفته اند.

مرضیه کامران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمک دریا دارای انواع ناخالصی ها مواد نامحلول شن، ماسه، خاک، گچ و مواد آلوده کننده، مواد محلول سخت و فلزات سنگین مانند سرب، جیوه، آرسنیک و کادمیوم است که مصرف آن مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این نمک ها می توانند عوارض نامطلوبی در دستگاه گوارش، کبد، کلیه ها و ریه ایجاد و حتی منجر به مسمومیت و کم خونی شود.
کامران با تاکید بر اینکه خطر سرطان زایی این ناخالصی ها، از جمله فلزات سنگین به اثبات رسیده است، افزود: نمک دریا نمی تواند املاحی مانند منیزیم و کلسیم را تأمین کند لذا مقدار کلسیم و منیزیمی که نمک دریا به بدن می رساند آن قدر ناچیز است که کاملاً قابل چشم پوشی است.
وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده این املاح را از سایر منابع غذایی می توان دریافت کرد.
کامران تصریح کرد: سدیم موجود در نمک دریا و نمک تصفیه شده یددار، هر دو باعث افزایش فشار خون شده و باید به طور کلی مصرف نمک را کاهش دهیم.
وی عنوان کرد: بدن یک مکانیسم خود کنترلی دارد که در صورت دریافت زیاد ید، اضافه ید را کنترل می کند، در نتیجه ید موجود در نمک های صنعتی مشکلی برای فرد به وجود نمی اورد.
کامران خاطر نشان کرد: در حالی که نرسیدن ید کافی به بدن با عوارض بی شماری شامل گواتر، ناهنجاری های مادرزادی، افزایش موارد سقط و مرده زایی، هیپوتیروئیدی مادرزادی، کر و لالی مادرزادی و کاهش بهره هوشی همراه است.
7531/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نمك دريا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرف‌های مهم کامران قاسمپور برای حضور در ۸۶ کیلو

کامران قاسم‌پور در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره وزن المپیکی‌اش در چرخه انتخابی تیم ملی در سال ۲۰۲۴ اظهار داشت: من یک کشتی‌گیرم و هر چه کادر فنی تصمیم بگیرد، تابع خواهم بود. در چند سال گذشته هم همیشه شرایط همین بوده است.

وی ادامه داد: در چرخه امسال خودم را در وزن ۹۷ کیلوگرم تست کردم و با شرایط وزنی که دارم دیدم وزنم به ۹۷ کیلوگرم نمی‌رسد. وزن بدن من بین ۹۰، ۹۱ کیلوگرم است و نمی‌توانم قابلیت‌های خودم را در ۹۷ کیلوگرم به اجرا بگذارم.

این کشتی‌گیر که پیش از این در ترکیب تیم آسیایی بیشکک بود، تأکید کرد: با توجه به شرایط جسمانی‌ام بعد از جراحی، قرار شد در بیشکک کشتی نگیرم.

قهرمان وزن ۹۲ کیلوگرم جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ درباره اینکه وزن اکنون بدنش چقدر است، گفت: ۹۰ کیلو هستم.

قاسم‌پور در پاسخ به این سؤال که چرا در ۹۷ کیلوگرم کارش را ادامه نداد، تصریح کرد: در ۹۷ کیلوگرم اختلاف وزن رقبا با من حداقل ۱۲، ۱۳ کیلوست و در کشتی این اختلاف وزنی زیاد است. برای یک کشتی‌گیر ۹۰ کیلو خیلی کار سختی است که بخواهد با رقبایی با این اختلاف وزنی کشتی بگیرد و این قطعاً از کارایی او کم می‌کند. آسیب‌هایی هم که دیدم ۸۰ درصدش به خاطر این بود که زور و فشار بیش از اندازه‌ای به بدنم وارد کردم و اینطور آسیب دیدم.

ستاره تیم ملی کشتی آزاد کشورمان راجع به اینکه آیا آمادگی کشتی گرفتن در ۸۶ کیلوگرم را دارد یا خیر، گفت: در اردو‌های تیم ملی یاد گرفتم سرباز باشم. هر تصمیمی کادر فنی بگیرد، تبعیت خواهم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاچاق می‌تواند جهش تولید را با مشکل مواجه کند
  • حرف‌های مهم کامران قاسمپور برای حضور در ۸۶ کیلو
  • مصوبه جدید دولت برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان
  • عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • خبر خوب وزیر اقتصاد برای صادرکنندگان
  • خاندوزی: عوارض صادرات خام و نیمه‌خام همانند سال قبل است
  • مصوبه دولت برای حمایت از تولید و صادرات
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • خاطره جالب کامران تفتی با مهران غفوریان در جام جهانی برزیل
  • خوردن برنج دوباره گرم ‌شده، ضرر دارد؟