Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور با اشاره به فعالیت ۴۱ پایگاه اورژانس هوایی در سطح کشور، گفت: اگر بودجه ۹۸ برای سازمان اورژانس کافی باشد درصدد این هستیم که تعدادی بالگرد دید در شب خریداری کنیم.

اخبار اجتماعی ایران/ پیرحسین کولیوند امروز چهارشنبه ۲۶ دی در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس هوایی بعثت در همدان با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت ۴۱ اورژانس هوایی در کشور تا کنون ۲۴ هزار مصدوم و بیمار توسط پایگاه‌های هوایی جابه جا شده‌اند که از این تعداد حدود ۶۵ درصد به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیت پایگاه اورژانس هوایی، فواید فراوانی از جمله کاهش ۵۵ درصدی مرگ مادران باردار، جلوگیری از مرگ مصدومان و بیماران بدحال که دسترسی به بیمارستان و اورژانس نداشته و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از تأخیر درمان را دارد.

کولیوند تصریح کرد: از میان ۴۱ فروند بالگردهوایی، ۱۰ فروند متعلق به وزارت بهداشت و ۳۱ بالگرد دیگر نیز با همکاری سپاه و بخش خصوصی در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه و افزایش پایگاه‌ها در فاز دوم عنوان کرد: خوشبختانه فاز یک این عملیات تکمیل و در فاز دوم در صدد افزایش تعداد پایگاه‌ها به ۵۴ مرکز و همچنین در فاز سوم نیز با برنامه ریزی دقیق درصدد توسعه و تجهیز این پایگاه‌ها هستیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‎های اورژانس در سطح کشور، خرید ۴۰۰ آمبولانس و خودروهای دو دیفرانسیل در مناطق سردسیر و برفی بود که تعداد قابل توجهی از این خودروها به شهر همدان اختصاص داده شده که می‌تواند خدمات خوبی را به بیماران ارائه دهد.

وی با اشاره به اعتبار اورژانس هوایی اضافه کرد: برای راه اندازی و فعالیت اورژانس هوایی در سطح کشور، مبلغی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است. کولیوند افزود: اکنون ۳۰۰۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در سطح کشور فعالیت می‌کنند که با توجه به تصویب قانون در سال ۸۶ تعداد این پایگاه‌ها باید دوبرابر شود.

وی با اشاره به اختصاص بودجه ۹۸ به اورژانس بیان کرد: اگر بودجه ۹۸ برای سازمان اورژانس کافی باشد درصدد این هستیم که تعدادی بالگرد دید در شب خریداری کنیم. رئیس اورژانس کشور ضمن قدردانی از نمایندگان استان همدان، اقدامات و نقش آنان را در تبدیل نهاد اورژانس به سازمان اورژانس بسیار مؤثر دانست./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این خدمات شامل نظارت بر سلامت مواد غذایی، آشامیدنی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت پزشکان و مراجعه به درمانگاه‌ها در مناطق روستایی، دندانپزشکی و بهداشت محیط و حرفه‌ای است.
غلامعلی جاودان افزود: دراین مدت در زمینه نظارت بر سلامت آب و مواد آشامیدنی حدود پانزده هزار و ۴۵۵ کلرسنجی از آب‌های آشامیدنی استان صورت گرفته است.
وی گفت: در زمینه نظارتی، تخلفات به مراجع قضایی معرفی شدند که حدود ۱۸۳ معرفی به دادگاه در حوزه بهداشت سطح استان بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به بیمارستان‌های دانشگاهی استان را ۳۴ هزار و ۷۶۴ تن عنوان کرد و گفت: دوازده هزار و ۱۳۲ تن هم در بیمارستان‌ها استان بستری شده اند.
جاودان افزود: درحوزه فوریت‌های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی هم از ۲۴ اسفند تا کنون ۶۴۰ ماموریت در ۹۷ پایگاه اورژانس زمینی، دریایی و هوایی استان صورت گرفت که از این شمار ۹۵۱ مصدوم ترافیکی، و ۷۹۲ مورد به مراکز درمانی فرستاده شدند.

بیشتربخوانید: ورود بیش از چهار میلیون مسافر به هرمزگان
وی گفت: امسال در دو پایگاه اورژانس هوایی بصورت بالگرد خدمات اورژانسی صورت گرفته و برای نخستین بار با استفاده از یک هواپیمای اورژانس بال ثابت تا کنون دو ماموریت و اعزام بیمار صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • انفجار منزل مسکونی در روستای میلاجرد/ فامنین بالگرد اورژانس هوایی را به پرواز درآورد
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • شروع فعالیت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد براساس بودجه ۱۴۰۳
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ تریلی، ۲ پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • تصادف زنجیره‌ای ۲ دستگاه تریلی، ۲ خودرو پراید، پیکان و پژو ۲۰۶
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • نظارت بر اماکن بهداشتی هرمزگان در تعطیلات نوروزی