Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-19@04:02:03 GMT

نیروگاه خورشیدی در ۷۰۰ نقطه ایران ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۳۶۴

نیروگاه خورشیدی در ۷۰۰ نقطه ایران ایجاد شد

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب از دشتی، علیرضا احمدی یزدی در جمع خبرنگاران در شهرستان دشتی با اشاره به تولید برق در کشور اظهار داشت: اهمیت و ضرورت برق را همه از نزدیک لمس  کرده‌اند که در تابستان گذشته شرایط کشور به‌گونه‌ای بود که خاموشی‌ها افزایش یافت.

وی با اشاره به افزایش نیروگاه‌های خورشیدی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی منافع مختلف برای کشور دارد و خوشبختانه انرژی خورشیدی آلایندگی محیط زیستی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون دفتر مدیریت مصرف شرکت توانیر با یادآوری اینکه نیروگاه‌های خورشیدی پاک‌ترین و ارزان‌ترین نیروگاه‌ها است اعلام کرد: در ایران 700 نقطه دارای انرژی خورشیدی است.

یزدی با بیان اینکه در وزارت نیرو طرح جهاد روستایی با همکاری بسیج مهندسین اجرا می‌شود گفت: در کل کشور این طرح با تسهیلات 50درصدی و 50درصد بلاعوض اجرایی می‌شود.

وی با پیش‌بینی اینکه در تابستان سال آینده 8هزار مگاوات کمبود تولید برق وجود دارد اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری، توان تولید برق از نیروگاه‌های برق‌آبی 8هزار مگاوات کاهش یافته ‌که باید برای تأمین این میزان برق برنامه‌ریزی کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت  توزیع  نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: طبق توافق و تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت توزیع نیروی برق استان و بسیج رسانه استان منعقد شد در زمینه جشنواره ابوذر فعالیت‌ها آغاز شده که بیشتر در حوزه فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و ترویج این فرهنگ بین آحاد مردم جامعه است.

فرزین‌پور بیان کرد: در این راستا یک اردو و تور رسانه‌ای برگزار و از ظرفیت برق استان بوشهر بازدید شد.


  فرماندار شهرستان دشتی  نیز در جمع خبرنگاران گفت: بزرگترین نیروگاه خورشیدی در استان بوشهر با اعتبار 12 میلیارد تومان در دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود.

عبدالله نادری خاطرنشان کرد: تعداد مجوزهای وزارت نیرو 19 مورد است که در بسته نیروگاه‌های سدها انجام شده و شهرستان دشتی پیشرو در استان در راستای توسعه نیروگاههای خورشیدی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: قیمت زمین در شهرک صنعتی شهرستان دشتی کاهش یافته و به قیمت 16 هزار تومان رسیده است و در این زمینه تمام زیرساخت‌ها در شهرک اعم از آب، برق و گاز برای سرمایه گذاری آماده شده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، امسال سطح زیر کشت محصولات جالیزی در دشتی ۵۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

 عمده محصولات جالیزی این شهرستان شامل خربزه، طالبی و هندوانه است که بیشتر آن‌ها در دشت پلنگ و دشت لاور شرقی کشت می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افتتاح نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگاواتی منطقه ویژه سمنان
  • تخصیص ۴۵ میلیارد برای ساخت پنل خورشیدی در تنگستان
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • برق خورشیدی فضایی یک قدم به واقعیت نزدیک تر شد
  • برداشت محصولات جالیزی در شهرستان دشتی
  • ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود
  • چشم ایران به برق خورشید روشن می‌شود؟
  • همدان صاحب ۳ نیروگاه خورشیدی جدید می‌شود
  • شهرک نیروگاه خورشیدی در همدان ایجاد می‌شود
  • جانمایی سه نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۳۵ مگاوات در همدان