Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@09:48:25 GMT

اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی چین

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۴۵۱

بانک مرکزی چین امروز با تزریق ۸۳ میلیارد دلار، بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار، در تاریخ خود را انجام داد که تلاش دیگری برای مقابله با کند شدن دومین اقتصاد جهان است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، ساعاتی قبل، بانک مرکزی چین بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار، در تاریخ خود را انجام داد. این نشانه دیگری از تسهیل سیاست‌های چین برای مقابله با کند شدن دومین اقتصاد جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک خلق چین اعلام کرد که این تزریق پول برای ایجاد نقدینگی مناسب در سیستم بانکی صورت گرفته است.

بانک مرکزی چین ۳۵۰ میلیارد یوآن را از طریق توافقات خرید اوراق ذخیره ۷ روزه و ۲۲۰ میلیارد یوآن را از طرق توافقات خرید اوراق ذخیره ۲۸ روزه، به فعالیت‌های بازارهای آزاد تزریق کرد.

به طور خالص، بانک خلق چین ۵۶۰ میلیارد یوآن (۸۲.۷۳ میلیارد دلار) را امروز به بازار تزریق کرده است، چراکه امروز موعد سررسید پرداخت ۱۰ میلیارد یوآن از اوراق ذخیره قبلی به بانک مرکزی است.

ترین نگوین، اقتصاددان ارشد ناتیکسیس در هنگ‌کنگ، می‌گوید: داده‌های تجاری بسیار ناامیدکننده ماه دسامبر و افت تولید، باعث شده است که مقامات چین به این اتفاق نظر برسند که اقتصاد این کشور به تصمیمات حمایتی بیشتری نیاز دارد و تزریق بزرگ نقدینگی امروز به بازار، همین دیدگاه را منعکس می‌کند.

او اضافه کرد: پیام این اقدام روشن است، اقتصاد به کمک نیاز دارد.

اقدام بانک مرکزی چین حال‌وهوای بازارها را بهبود بخشید. قیمت پیش‌خرید اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری چین برای تحویل در ماه مارچ، که محبوب‌ترین اوراق بازارهای مالی این کشور هستند، ۰.۴۲ درصد رشد کرد و به ۹۸.۱۵۵ یوآن رسید.

در ۴ ژانویه، بانک مرکزی چین اعلام کرد که برای پنجمین بار در یک سال، میزان پول نقدی که بانک‌ها باید به عنوان ذخیره نگاه دارند را، در دو مرحله و هر بار نیم درصد، کاهش می‌دهد و این باعث آزادسازی ۱۱۶ میلیارد دلار در بانک‌ها برای پرداخت وام شد.

اولین مرحله کاهش میزان ذخایر اجباری بانک‌ها، سه‌شنبه اجرا شد و قرار است مرحله دوم هم ۲۵ ژانویه اجرا شود.

روز سه‌شنبه، چین اعلام کرد که در ماه دسامبر، پرداخت وام‌های جدید توسط بانک‌های این کشور بسیار فراتر از انتظار بوده است و کل وام‌های سال گذشته را به رقم ۲.۴ تریلیون دلار رسانده است. این نشان می‌دهد پکن در تلاش است تا به شرکت‌هایی که در مضیقه مالی قرار دارند کمک کند و فشارها بر اقتصاد در حال کند شدن خود را کاهش دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بانک مرکزی چین نقدینگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است

بانک مرکزی ادعای توقف تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تکذیب و اعلام کرد: در فروردین ماه امسال، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شده است.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان «اختصاص ارز به کالاهای اساسی متوقف شد/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد» امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) در سایت اقتصاد آنلاین و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی بر اینکه «بیش از یک ماه است که به کالاهای اساسی ارز تخصیص نیافته است»، اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام می‌شود که بر اساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

بانک مرکزی همچنین افزود: طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است.

همچنین اعلام شد که ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود. نیازهای بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی کل ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو رفع شد | این سه دستگاه مسئولند
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تخصیص ارز محموله‌های برنج در انتظار تأیید بانک مرکزی
  • نرخ رشد نقدینگی در مسیر کاهش
  • ۷ اقدام بانک مرکزی در حمایت از تولید
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار
  • خشم و درماندگی عمیق سران تل آویو از اقدام بی‌سابقه واشنگتن!
  • تکرار عجیب حرف‌های چهار رئیس بانک مرکزی!