Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@00:25:33 GMT

اخذ استاندارد رنو نیسان و صادرات به رومانی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۵۸۳

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، به شهرک صنعتی لاکان رشت، علی پوررضا، مدیرعامل شرکت پایا کلاچ با اشاره به مشکلات واحدهای قطعات خودرو گفت: از ابتدای سال شاهد تورم در همه کالاها بودیم. بالا رفتن قیمت ارز مواد اولیه اعم از داخلی و خارجی باعث بالا رفتن قیمت تمام شده همه کالاها شد. این در حالی است که صنعت خودروسازی هیچ افزایش قیمتی نداشت و به تبع آن قطعه‌‌سازان نیز همان دریافتی قبل را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گروه قطعات خودرو عظام که متشکل از ۱۲ کارخانه و اشتغال مستقیم پنج هزار نفر است، تاکنون با وجود همه مشکلات به فعالیت خود ادامه داده اما اگر هر چه زودتر این وضعیت اصلاح نشود شاید در آینده مجبور به تعدیل نیرو بشویم.

مدیرعامل پایا کلاچ اضافه کرد: تحریم‌‌ها باعث شده در واردات مواد اولیه مشکل داشته باشیم. مطابق بخشنامه بانک مرکزی در ازای صادرات به هر کشوری می‌‌توان از همان کشور واردات انجام داد اما مشکل این است که صادرات ما به روسیه است اما مواد اولیه‌‌ای که می‌‌خواهیم در چین تولید می‌‌شود و لذا نمی‌‌توانیم از ارز صادراتی خود استفاده کنیم.

پوررضا با اشاره به تکنولوژی‌‌هایی که این شرکت استفاده می‌‌کند، اظهار داشت: مجموعه عظام خودرو از تکنولوژی‌‌های روز دنیا همچون بوش، بله او و ماندو کره جنوبی استفاده می‌‌‌کند و به تازگی نیز توانستیم گرید B شرکت رنو نیسان را اخذ کنیم که با واسطه آن، اکنون با استفاده از سیستم پخش رنو فرانسه محصولات ما در رومانی و فرانسه استفاده می‌‌‌شود.

وی افزود: این شرکت با هماهنگی خودروسازها در زمینه تولید کلاچ گیربکس اتوماتیک طرح‌های تحقیقاتی آغاز اما به واسطه تحریم‌‌ها سرعت ما کمتر شده است. ضمن آنکه مطابق توافقی که با خودرسازها داشتیم قرار شده در یک تاریخ مشخص مابه‌‌التفاوت قیمت روز خودرو را بر روی قطعات اعمال کنند که امیدواریم این طرح تا آخر سال جاری اجرایی شود.

پوررضا در پاسخ به سوال میزان تولید این شرکت در سال جاری تصریح کرد: ما مستقیم وابسته به خودروسازی هستیم و اگر شرکت ما نتواند محصولی به خودروسازها بدهد آنها تعطیل می‌‌شوند. از طرف دیگر مشکلات دیگر خودروسازها سبب شده که تولید شرکتی مانند ایران‌‌خودرو از دو هزار و ۶۰۰ دستگاه در روز کمتر از هزار دستگاه برسد که این امر تاثیر مستقیمی بر فعالیت ما دارد. 

وی یادآور شد: ما خودروسازها طرح‌‌‌های مشترکی داریم از جمله درخودرو دانگ فنگ ST که ایران خودرو آن را تولید می‌‌کند از ما خواست که سیستم تعلیق آن را به طور کل تعویض کنیم. بر همین اساس ما یک سیستم جدید بر روی آن نصب کردیم که تاثیر بسزایی بر تعلیق و نیروی گریز از مرکز این خودرو گذاشت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در محدوده بلوار وکیل آباد مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یکی از متهمان که دارای سوابق متعدد سرقت بوده را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و خودرو مورد استفاده در سرقت‌ها که مسروقه بود را نیز کشف کردند.

سردار احمد نگهبان افزود: متهم در تحقیقات تکمیلی به سرقت‌های متعدد محتویات و قطعات خودرو با همدستی ۳ نفر دیگر اعتراف کرد که ماموران کلانتری شهرک فراجا با هماهنگی مقام قضایی در اقدام‌هایی مجزا هر ۳ متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه هایشان تعداد زیادی قطعات مسروقه خودرو کشف کردند.

وی گفت: متهمان در تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۵۰ فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در سطح شهر مشهد اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • کشف ۲۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق در محور فومن به سراوان
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان