Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:36:40 GMT

یک ضد انقلاب به 22 سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۶۲۳

یک ضد انقلاب به 22 سال حبس محکوم شد

تهران- ایرنا- آریاسب باوند، دبیرکل حزبی موسوم به اتحاد شورای استان ها که بهمن سال گذشته در حین ورود غیرقانونی به کشور بازداشت شده بود، در دادگاه انقلاب به تحمل 22 سال و 6 ماه حبس محکوم شد.

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آریاسب باوند عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا با اعلام این خبر گفت: شعبه 15 دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل و اداره گروه به 15 سال، فعالیت تبلیغی علیه نظام به 18 ماه و به اتهام ورود و خروج غیرقانونی به کشور به سه سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به 3 سال حبس محکوم کرده است که جمعاً 22 سال و 6 ماه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این وکیل دادگستری افزود: به خاطر اینکه موکلم بیش از سه عنوان اتهامی دارد، دادگاه در هر عنوان اتهامی اشد مجازات به اضافه نصف مجازات آن اتهام را در نظر گرفته است.
آقاسی یادآور شد: در صورت قطعیت یافتن این حکم، طبق قانون اشد مجازات یعنی 15 سال حبس برای باوند اجرا می شود.
وی که وکالت مهی زاد پشت پناه دیگر متهم این پرونده را هم بر عهده دارد افزود: شعبه 15 دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در حزب خود ساخته اتحاد شورای استان ها به 5 سال حبس، فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و ورود غیرقانونی به کشور به یکسال محکوم کرد و در صورت قطعیت یافتن، 5 سال حبس اجرا می شود.
آریاسب باوند، دبیر کل حزبی تحت عنوان «حزب اتحاد شورای استانها » است که در ترکیه با اپوزیسیون خارج از کشور همکاری می کرد.
او 21 بهمن سال 96 هنگام ورود به کشور بازداشت شد.
این پرونده یک متهم دیگر هم دارد که «مهی زاده پشت پناه» است. او سال گذشته به همراه باوند در حین ورود به کشور دستگیر و بازداشت شد.
اجتمام *9104 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دادگاه انقلاب حبس باوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بارش‌های اخیر گرچه هنوز تاثیر مثبتی در حجم آب موجود در سد‌های کشور نداشته است، اما در کل میزان پرشدگی سد‌های کشور را که در پایان سال ۱۴۰۲، ۴۷ درصد بود را افزایش داد و تا روز تا پنجم فروردین سال جاری به ۵۲ درصد رساند.

بر اساس گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان آب ورودی به سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۱۷ درصدی همراه شده است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب آب وارد سد‌ها شده است، در حالی که سال گذشته این عدد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان خروجی آب از سد‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه در حالی به ۱۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سد‌ها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین به رقم ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسید. این میزان در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۴ درصد کاهش دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «سلطان رمزارز» به ۲۵ سال زندان محکوم شد
  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • آسانژ دادگاه تجدیدنظر را برد
  • حکم زندان برای ۲ مقام ارشد فوتبال چین
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد