Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، انتشار خبر جاسوسی"گونن سگو" وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیسی  برای جمهوری اسلامی ایران در خردادماه سال جاری به صدر اخبار رسانه های جهان درباره ایران نشست و برخی آن را «یک پیروزی بزرگ برای ایران خواندند».

 

این وزیر سابق اسرائیلی هفته گذشته پس از اعتراف به همکاری با ایران از سوی وزارت دادگستری اسرائیل به جرم «جاسوسی برای ایران» و دادن اطلاعات به «دولت متخاصم» به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی شک جذب و بکارگیری یک وزیراسرائیلی برای جاسوسی به نفع جمهوری اسلامی یک دستاورد بزرگ اطلاعاتی است که در حالت طبیعی باید به یک موج خبری بزرگ در رسانه های ماهواره‌ای فارسی زبان و سایت ها و  شبکه های اجتماعی وابسته به آنها به راه می انداخت اما این رسانه ها در اقدامی هماهنگ و معنادار از کنار آن گذشتند و برخی از این رسانه ها تنها به خبری کوتاه در این رابطه بسنده کردند.

 

بی توجهی رسانه های ماهواره ای به این خبر مهم واکش هایی را در فضای مجازی در پی داشت. از جمله واکنش ها، واکنش علی علیزاده، تحلیلگر سیاسی مقیم خارج و کارشناس پیشین شبکه های بی بی سی و من و تو در توییتر بود.

 

علیزاده در صفحه شخصی خود در توییتر با خطاب قرار دادن شبک های بی بی سی و من و تو نوشت: «من وتو و BBC و غربزدگان داخلی از صبح تا شب، ایران را ضعیف و ناتوان نشان میدهند. و بخشی از ایرانیان که بخاطر اختگی قاجار و پهلوی هنوز خود را حقیر می‌پندارند هم اسیر این پروپاگاندا میشوند. سوال اینست: این حکومت اگر ضعیف است چگونه داخل کابینه اسراییل جاسوس دارد و در مرزش پایگاه نظامی؟»

 

 

به گزارش جام نیوز، پس از واکنش ها به عدم پوشش خبر «متهم شدن وزیر سابق اسرائیلی به 11 سال حبس به جرم جاسوسی برای ایران»  شبکه بی بی سی در اقدامی دیر هنگام و البته با هدف کم اهمیت نشان دادن این موفقیت بزرگ اطلاعاتی برای ایران با دعوت از اشکان صفایی حکیمی  به عنوان پژوهشگر -کسی که اصلا تخصصی در مسایل امنیتی و اطلاعاتی ندارد- به تحلیل اهمیت جاسوسی این وزیر اسرائیلی برای ایران پرداخت.

 

اشکان صفایی حکیمی، از اعضای گروهک نوظهور و واپسگرای "فرشگرد" است که به تازگی با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی اعلام موجودیت کرده است.

 

 

صفایی در گفتگو با بی بی سی با کم اهمیت خواندن این موضوع گفت: « آقای گونن سِگِوس، وزیر سابق دولت اسرائیل، بیش از 15 سال پیش وزیر بوده است و مدت وزارت او نیز کمتر از دو سال بوده است لذا احتمال اینکه اطلاعات زیادی از دولت اسرائیل داشته باشد که بخواهد در اختیار ایران قرار دهد بسیار کم است.»

 

وی در ادامه بدون ارائه دلیل و سندی تاکید کرد: «اگر چه آقای گونن سِگِو در این سال ها با دولت اسرائیل در ارتباط بوده اما این ارتباطات در حدی نبوده است که بتواند اطلاعات زیادی را به مقامات ایران انتقال دهد»

 

صفایی در ادامه با بی اهمیت خواندن اعتراف وزیر پیشین اسرائیل به جاسوسی برای ایران مدعی شد: « این اعتراف برای مقامات اسرائیلی نگران کننده نیست زیرا او 15 سال پیش وزیر بوده است و در این سال ها کسی در اسرائیل به او اهمیتی نمی داده و او مورد توجه نبوده است. حکیمی در ادامه با زهم بدون ارائه سند و مدرک مدعی میشود که «آقای گونن سِگِو میخواسته نقش جاسوس دو طرفه را برای ایران و اسرائیل بازی کند و با اطلاعاتی که از ایران به اسرائیل می آورد و از اسرائیل اطلاعات دروغ در اختیار ایران قرار می دهد به عنوان یک قهرمان به اسرائیل بازگردد.»

 

به گزارش جام نیوز تلاش های بی بی سی و این به اصطلاح کارشناس این شبکه برای کم اهمیت نشان دادن جاسوسی وزیر پیشین اسرائیل برای ایران در حالی است که روزنامه اسرائیلی هاآرتص در 13 تیرماه همزمان با آغاز دادگاه رسیدگی به اتهامات «گونن سِگِو» نوشت: «گونن سِگِو ده ها گزارش در راستای تخریب امنیت ملی اسرائیل به ایران ارائه داده است.»

 

 

 شبکه الجزیره قطر نیز در همان زمان در گزارش اعلامکرد: «بازداشت وزیر پیشین اسرائیل به اتهام جاسوسی برای تهران نشان داد که آرشیو مربوط به اطلاعات هسته ای ایران که نتانیاهو اخیرا از آن پرده برداشت، تنها با هدف سرپوش گذاشتن بر یک آسیب امنیتی بزرگ بود. نتانیاهو می خواست موفقیت بزرگ ایرانیان که یک وزیر اسرائیلی برای جاسوسی بکار گرفته بودند را بی اثر کند؛ پیروزی معنوی که نصیب ایران شد و بزودی زلزله آن اسرائیل را خواهد لرزاند».

 

 

روزنامه فرا منطقه ای رای الیوم نیز پس از انتشار خبر بازداشت یک وزیر اسرائیلی برای ایران نوشت: «بازداشت وزیر پیشین اسرائیل به اتهام جاسوسی برای ایران پیروزی تاریخی برای این کشور است؛ زیرا مسئله نفوذ ایران تنها با بازداشت یک جاسوس تمام نمی‌شود.»

 

رای الیوم در ادامه نوشت: «تحلیلگران صهیونیستی بکارگیری این وزیر توسط ایران را یکی از خطرناکترین مسائل در عرصه جاسوسی عنوان کرده‌اند که از زمان به وجود آمدن اسرائیل تاکنون برای تل آویو اتفاق افتاده است.»

 

 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در زمان بازداشت "گونن سگو" نوشت: «وقتی که ایران توانسته باشد تا به این سطح دردولت اسرائیل نفوذ کند که یک وزیر اسرائیلی را برای جاسوسی به استخدام خود بگیرد هیچ بعید نیست که روزی خبر اینکه برخی فرماندهان نظامی و یا امنیتی و یا وزیران دیگر نیز جاسوس ایران بوده اند و هستند، منتشر شود»

 

 

به گزارش جام نیوز، اکنون سوال این است که چرا شبکه ای مثل بی بی سی فارسی که همواره مدعی «اطلاع رسانی بی طرفانه و صادقانه است»  اخبار و دستاوردهای مربوط به دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف و همچنین دستاوردهای اطلاعاتی نظامی ایران را همواره بایکوت میکند و یا با دعوت از به اصطلاح کارشناسانی که خود را رسما مخالف و برانداز نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده اند و به جای ارائه تحلیل های واقع گرایانه درباره مسایل ایران، با حقد و کینه ای که نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند تحلیل های غلط خود را به خورد مخاطبان فارسی زبان می دهند؟ این در حالی است که همین شبکه نسبت به تحولات اسرائیل چنان حساس است که برای کم اهمیت ترین اتفاقات در سرزمین های اشغالی گزارش های ویژه تهیه میکند مثل گزارشی که اخیرا بی بی سی با هدف تطهیر وجهه صهوینیست ها در بین کشورهای اسلامی در خصوص شیر دادن یک زن اسرائیلی به یک نوزاد فلسطینی پخش کرد.


سوال دیگر این است آیا راهبرد رسانه ای که شبکه بی بی سی فارسی برای خود تعریف کرده از سویی تضعیف و کم اهمیت نشان دادن دستاوردهای ایران در عرصه های مختلف است و از سوی دیگر برجسته سازی مسائل مربوط به اسرائیل با هدف تطهیر چهره رژیم صهیونیستی درکشورهای منطقه و جهان است؟

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: من و تو توییتر توییتر من و تو رای الیوم اسپوتنیک بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی بی بی سی فارسی اسرائیل بی بی سی جاسوسی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم

به گزارش جماران؛ یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل چهارشنبه 5 اردیبهشت اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش کردند که گالانت از قرارگاه فرماندهی جبهه شمالی فلسطین اشغالی بازدید کرد، جایی که رایزنی‌های عملیاتی او با فرمانده تیپ «اوری گوردین» و افسران اطلاعات و عملیات و آتش‌نشانی انجام شد.

گالانت مدعی شده است که نیروهای رژیم صهیونیستی موفق شده اند که نیمی از فرماندهان حزب‌الله در جنوب لبنان را به شهادت برسانند!

دیگر خبرها

  • ببینید | جاسوسی یک نظامی اسرائیلی برای ایران
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • دفتر حماس تا زمانی که برای میانجی‌گری با اسرائیل «مفید و مثبت» باشد در دوحه باقی می‌ماند
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • پیام‌های راهبردی سرنگونی پهپادهای اسرائیلی به دست حزب‌الله
  • چرا اسرائیل عمدا پاسخ ایران را کم اهمیت نشان می‌دهد