Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «یوری اوشاکوف» مشاور رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که روابط بین روسیه و آمریکا اکنون بدتر از همیشه شده است و هیچ حرکتی برای بهبود آن صورت نگرفته است.

اوشاکوف با اشاره به مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا در مورد پیمان INF گفت: برخی تحرکات برای بهبود این رابطه توسط مقامات روسیه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریابکوف در ژنو مذاکراتی داشته است. این همه آن چه است که انجام شده است.

گفتنی است که در هفته جاری «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با نمایندگان آمریکا در مورد پیمان INF در ژنو دیدار کرد و پس از پایان این مذاکرات اعلام کرد که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

کد خبر 4515247

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رایزن تجاری سفارت ایران در روسیه روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه ایزوستیا اعلام کرد که احتمالاً ظرف چند ماه آینده ایران به شبکه کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه متصل خواهد شد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت های فنی لازم در حال انجام است، البته پیاده سازی این سامانه زمان بر است.

رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می گیرد که روسیه و ایران به تلاش خود برای تقویت روابط اقتصادی ادامه می‌دهند.

رشد استفاده از کارت‌های میر روسیه در نیمه اول سال 2023تمجید مادورو از اتصال ونزوئلا به شبکه پرداخت میر روسیه

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده‌اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، استاد دانشگاه "فایننشال" در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد دلار بود و پتانسیل رشد بیشتر به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل وجود دارد.

به گفته وی، آزمایش سیستم پرداخت میر که جایگزین روسی ویزا و مسترکارت محسوب می‌شود، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز در ایران آغاز شود.

مسکو در سال 2022 به علت عملیات نظامی خود در اوکراین، تحت تاثیر موجی از تحریم‌های غرب قرار گرفت و دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی به سوئیفت، ویزا و مسترکارت، قطع شد.

در واکنش به این تحریم‌ها، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم داخلی میر به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

بر اساس این گزارش، کارشناسان تأکید می‌کنند که اقتصاد ایران علیرغم ده‌ها سال فشار ناشی از تحریم‌های گسترده بین‌المللی، با این موضوع سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه جمهوری اسلامی در مقاومت در برابر فشارهای خارجی استفاده کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد
  • تولید ماهیانه شیر خشک به ۲۰ هزار تن رسید
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • زلنسکی به معنای واقعی کلمه اوکراینی‌ها را می‌کشد
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • چگونه چین به روسیه کمک می کند تا تحریمهای غرب را خنثی کند؟
  • بلینکن با موضع تهدید به چین می‌رود