Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@16:03:30 GMT

یک ضد انقلاب به ۲۲ سال حبس محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۲۹۸۹

یک ضد انقلاب به ۲۲ سال حبس محکوم شد

محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع آریاسب باوند با اعلام این خبر گفت: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل و اداره گروه به ۱۵ سال، فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه و به اتهام ورود و خروج غیرقانونی به کشور به سه سال حبس و به اتهام توهین به رهبری به ۳ سال حبس محکوم کرده است که جمعاً ۲۲ سال و ۶ ماه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این وکیل دادگستری افزود: به خاطر اینکه موکلم بیش از سه عنوان اتهامی دارد، دادگاه در هر عنوان اتهامی اشد مجازات به اضافه نصف مجازات آن اتهام را در نظر گرفته است.

آقاسی یادآور شد: در صورت قطعیت یافتن این حکم، طبق قانون اشد مجازات یعنی ۱۵ سال حبس برای باوند اجرا می‌شود.
وی که وکالت مهی زاد پشت پناه دیگر متهم این پرونده را هم بر عهده دارد افزود: شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب وی را به اتهام عضویت در حزب خود ساخته اتحاد شورای استان‌ها به ۵ سال حبس، فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و ورود غیرقانونی به کشور به یکسال محکوم کرد و در صورت قطعیت یافتن، ۵ سال حبس اجرا می‌شود.

آریاسب باوند، دبیر کل حزبی تحت عنوان «حزب اتحاد شورای استان‌ها» است که در ترکیه با اپوزیسیون خارج از کشور همکاری می‌کرد.

او ۲۱ بهمن سال ۹۶ هنگام ورود به کشور بازداشت شد.
این پرونده یک متهم دیگر هم دارد که «مهی زاده پشت پناه» است. او سال گذشته به همراه باوند در حین ورود به کشور دستگیر و بازداشت شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دادگاه انقلاب ضد انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها

میزان پرشدگی سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۵ فروردین ماه امسال به طور میانگین به ۵۲ درصد افزایش یافت، در حالی که نسبت به سال آبی گذشته ۴ درصد افت را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بارش‌های اخیر گرچه هنوز تأثیر مثبتی در حجم آب موجود در سدهای کشور نداشته است، اما در کل میزان پرشدگی سدهای کشور را که در پایان سال ۱۴۰۲ ۴۷ درصد بود را افزایش داد و تا روز تا پنجم فروردین سال جاری به ۵۲ درصد رساند.

بر اساس گزارش جدید شرکت مدیریت منابع آب ایران میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۱۷ درصدی همراه شده است.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه ۱۶ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب آب وارد سدها شده است، در حالی که سال گذشته این عدد ۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان خروجی آب از سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین ماه در حالی به ۱۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون متر مکعب رسیده که این رقم در سال آبی گذشته ۱۲ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در سدها نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۵ فروردین به رقم ۲۵ میلیارد و ۶۴۰ میلیون متر مکعب رسید. این میزان در سال آبی گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) ۲۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون متر مکعب بوده که ۴ درصد کاهش دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 739553

دیگر خبرها

  • گیلان دومین استان پرتردد کشور در نوروز/ ورود بیش از ۵ میلیون گردشگر نوروزی به استان
  • نصاب سرمایه گذاری خارجی در ۱۶ سال گذشته، شکسته شد
  • افزایش ورود پناهجویان به انگلیس رکورد زد
  • پاکستان با اتهام به افغانستان ناکامی خود را توجیه می کند
  • رهایی محکوم به قصاص از دار مجازات در شهرستان تویسرکان
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • مشارکت مردم یک عنصر کلیدی در تحقق اهداف اقتصادی و ملی است
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • ۵۲ درصد ظرفیت سدهای کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷ درصدی ورود آب به سدها