Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ساسان مسیبی، رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک آذربایجان غربی، عصر امروز، 26 دی ماه، در مراسم اختتامیه جشنواره طراحی پوستر اقتصاد مقاومتی، که در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد، اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که در شرایط تحریم می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، زمانی ظهور کرد که در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و هنری انحصارهایی رقم خورده بود و تقابلی که با انقلاب اسلامی از نخستین روزهای آن شکل گرفت، به خاطر احساس خطر بود و امروز نیز در یک رویارویی هستیم و بعد از گذشت دهه‌ها، حرکت‌هایی را متوجه انقلاب و کشور می‌بینیم که تمام توان خود را علیه ما به کار گرفته‌اند.
مسیبی با اشاره به اینکه در ابتدای یک حرکت بزرگ هستیم که در آن ایستادگی و مقاومت وجود داشته است، خاطرنشان کرد: امروز فشاری که علیه ما برای حفظ بعضی انحصارها و اندیشه‌ها می‌آورند، بر ضد خود آنان شده است و باعث شده ایران اسلامی در عرصه‌های جهانی خودنمایی کند.
وی از ارسال 63 اثر به دبیرخانه جشنواره طراحی پوستر اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد 30 اثر به مرحله اکران در نمایشگاه راه یافتند و 12 تا 15 آبان ماه سال جاری با استقبال بسیار خوب برگزار گردید و از میان این تعداد نیز 3 اثر برگزیده انتخاب شد.
رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان گرافیک آذربایجان غربی یادآور شد: امید است انجمن طراحان گرافیک به پشتوانه اعضای فرهیخته خود، سهم اندکی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اقتصاد مقاومتی طراحان گرافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی طراح و گرافیک چه روزی است؟ + تاریخچه World Graphics Day

روز جهانی گرافیک مصادف با ۲۷ آپریل با هدف گرامیداشت جایگاه این رشته هنری در جوامع امروزی گرامی داشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، یکی از مهمترین شاخه‌های هنری در دنیای مدرن رشته گرافیک و طراحی است که در زمینه‌های مختلف استفاده‌های متنوعی دارد روز جهانی گرافیک فرصتی برای شناخت و قدردانی از این شاخه هنری است.

تاریخ روز جهانی طراح و گرافیک روز جهانی گرافیک یا روز گرافیست در تقویم جهانی برابر با ۲۷ آپریل ۲۰۲۴ و در تقویم شمسی برابر با ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. تاریخچه روز جهانی گرافیک

۲۷ آوریل در سال ۱۹۹۵ توسط انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک به عنوان روز جهانی طراحی و گرافیک نام گذاری شد. دلیل این نامگذاری، مصادف بودن این روز با سالروز تأسیس انجمن بین‌المللی طراحی گرافیک ایکوگرادا (Icograda) در سال ۱۹۶۳ بود. روز جهانی گرافیک فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با این رشته هنری است. انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران هر سال به مناسبت این روز اقدام به برپایی نمایشگاه آثار طراحان و برگزاری برنامه‌های مختلف در این زمینه می‌کند.

گرافیک چیست؟

گرافیک در واقع نوعی هنر تجسمی است که تاریخچه پیدایش آن به زمان‌های قدیم و دوره غار نشینی بازمی‌گردد. انسان‌های نخستین در آن زمان برای برقراری ارتباط با یکدیگر از روش ترسیم اشکال مختلف بر روی دیوارها استفاده می‌کردند تا بدین طریق بتوانند منظور خود را به یکدیگر منتقل کنند. اما با گذشت زمان، این ترسیم شکل‌های ساده و ابتدایی جای خود را به اثرات هنری فاخر دادند و به تدریج استفاده از ابزارآلات مختلف، رنگ‌ها و اشکال گوناگون موجب پیدایش هنری جدید به نام گرافیک شد که امروزه برخی افراد آن را با نقاشی اشتباه می‌گیرند در حالی که این دو تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند. گرافیک برگرفته از واژه یونانی «graphikos» و به معنای طرح زدن و یا طراحی است که به دو شکل گرافیک سنتی و مدرن وجود دارد. گرافیک سنتی شامل خطاطی، کنده کاری و نقاشی، شیشه گری و سایر صنایع دستی است اما گرافیک مدرن به مفاهیم نوین برقراری ارتباط و انتقال پیام تصویری به مخاطب اشاره دارد که شامل طراحی لوگو، پوستر، صفحات وب، نشریه‌ها، مجلات، تیزرهای تبلیغاتی و غیره است. گرافیک مدرن در واقع به معنای خلق یک اثر هنری است که بتواند از طریق تصویر، مفهومی را به مخاطب منتقل کند.

گرافیست کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

گرافیست فردی است که با تکیه بر مهارت، ذوق و سلیقه خود باید یک پیام و مفهوم مشخص را از طریق خلق یک تصویر و یا استفاده از حروف و شکل‌های مختلف به مخاطب منتقل کند. گرافیست باید بتواند با تلفیق رنگ‌ها، اشکال، خطوط و همچنین استفاده از خلاقیت، ایده پردازی، مهارت در طراحی و بهره‌گیری از نرم افزارهای مختلف در حوزه گرافیک از یک طرح اولیه و ساده، یک خروجی منحصر به فرد و جذاب تولید کند تا بتواند توجه مخاطب را به اثر خود جلب نماید.

نرم افزارهای مورد استفاده در گرافیک

برای انجام کارهای طراحی گرافیک، انواع نرم افزارهای مختلفی مانند Adobe Photoshop، Illustrator، InDesign و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدیه‌ی مناسب روز جهانی گرافیک برای گرافیست‌ها
تبلت گرافیکی تبلت گرافیکی یکی از بهترین لوازمی است که برای هدیه دادن به یک گرافیست می‌توانید انتخاب کنید.
کیبورد کیبوردهای حرفه‌ای دارای گزینه‌ها و دکمه‌های جانبی مناسب گرافیست‌ها می‌تواند به این افراد در پیشبرد سریع‌تر کارشان کمک کند.
موس های حرفه‌ای و پد موس موس های حرفه‌ای با دقت بالا و به نوعی موس های گیمینگ باعث می‌شود که گرافیست‌ها بتوانند با دقت بیشتری به کار خود بپردازند.
دوربین عکاسی یک دوربین عکاسی به گرافیست‌ها کمک می‌کند تا عکس‌های با کیفیت برای استفاده در طراحی گرافیکی بگیرند.
مانیتورهای حرفه‌ای خرید مانیتور حرفه‌ای با ابعاد بزرگ‌تر از معمول، به گرافیست‌ها اجازه می‌دهد تا با دقت بیشتری به کار خود بپردازند و بتوانند تمام جزئیات کار خود را با دقت بیشتری مشاهده کنند.
کارت گرافیک حرفه‌ای یک کارت گرافیک حرفه‌ای به گرافیست‌ها کمک می‌کند تا به طراحی گرافیکی شأن با دقت بالا پرداخته و نتایج با کیفیت بالا به دست آورند.
قلم و صفحه دیجیتال صفحات دیجیتال و قلم‌های نوری یکی از بهترین هدایا برای گرافیست‌های با سلیقه و خلاق برای هر چه سریع‌تر پیش بردن اهداف و رسیدن به بهترین نتیجه ممکن در زمان طراحی‌های گرافیکی است.
نرم افزارهای طراحی نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop، Illustrator و InDesign برای گرافیست‌ها بسیار حیاتی هستند.
اشتراک در پلتفرم‌های طراحی یکی دیگر از بهترین هدایای دیجیتال برای گرافیست‌ها، اشتراک در پلتفرم‌های طراحی مانند Shutterstock، Adobe Stock و iStock است.
دوره‌های آموزشی یکی دیگر از هدایای دیجیتال برای گرافیست‌ها در روز جهانی گرافیک، دوره‌های آموزشی مرتبط با طراحی و گرافیک است.
ابزارهای مدیریت پروژه ابزارهای مانند Asana، Trello و Basecamp، به گرافیست‌ها کمک می‌کنند تا به صورت منظم پیشرفت پروژه‌های خود را مشاهده کنند.
تأسیس انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

برای اولین بار در دهه ۵۰ و طی تلاش طراحان گرافیک ایرانی در مجامع بین‌المللی زنده یاد مرتضی ممیز و تنی چند از همکارانش به فکر تأسیس اتحادیه گرافیک ایران افتادند؛ برگزاری نمایشگاه ۵۰ سال گرافیک ایران در سال ۱۳۵۵ توسط مرتضی ممیز و همفکرانش مهمترین رویداد گرافیک ایران در پیش از انقلاب به حساب می‌آید. تلاش مرتضی ممیز و همفکرانش کماکان ادامه داشت تا منجر به شکل‌گیری اولین سالانه گرافیک ایران پس از انقلاب در سال ۱۳۶۶ شد. برگزاری دومین سالانه و سومین دو سالانه آثار طراحان گرافیک لزوم تشکیل نهاد صنفی را دوباره در اذهان زنده کرد. تعاونی تهیه ملزومات گرافیک باعث شد تا گرافیک آرام آرام به جایگاه واقعی خود در جامعه نزدیک شود، تدریس گرافیک در دانشگاه‌های مختلف، رشد کمی و کیفی آن و تلاش‌های هیأت مؤسس تعاونی همراه با جلب نظر جمعیت قابل توجهی از طراحان گرافیک و یافتن راهکار رسمی و قانونی باعث شد انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران را در مهر ماه ١٣٧٦ به ثبت رسانده و تأسیس کنند.

کد خبر 746470

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • روز جهانی طراح و گرافیک چه روزی است؟ + تاریخچه World Graphics Day
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • پیام استاندار آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی