Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزیراوی گفت: فقه ها، فلسفه ها و اخلاق های مضاف راهبرد حوزه های علمیه برای هدایت هنر است، برای تبدیل هنر در مفهوم عام اعم از هنرهای هفت گانه یا بیشتر از ابزار به رسانای حقایق و معانی آن را به دین عرضه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حجت الاسلام روح الله حزیراوی» امروز (چهارشنبه 26 دی) در جمع هنرمندان و فرهنگوران انقلاب اسلامی سومین حرم حضرات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در ایران اسلامی گفت: هنرمندان انقلابی ما نیز مبلغ الهی اند البته روش هایشان فراتر از و کارگرتر از خطابه است و مشی شان مبانی حضرت آقاست که در زمینه هنر با سایر علما متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاه ایشان به موسیقی خاص است و تئاتر را منبر و حتا فراتر از آن می دانند.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در این دوره از فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی بر مردمی سازی امر تبلیغ و از منظری به این سخن که گیشه تکلیف هنر را مشخص می کند نیز توجه داریم، اظهار کرد: این سخن حرفی جدی است اما معتقدیم بایستی ابتدا یاد بگیریم چگونه اثر فاخر تولید کنیم و پس از آن  فرا بگیریم چگونه آثار فاخر را به اقتصاد فرهنگ و اقتصاد هنر نزدیک کنیم.

 

وی با اشاره به مبحث هیئت انقلابی افزود: هیئت انقلابی مختصاتی دارد البته نیازی نیست به این نام هیئت زده شود بلکه باید هویت انقلابی هیئت تقویت شود.

 

حزیراوی بیان کرد: هویت یک جوشش است و باید مثل چاهی که از خویش می جوشد هویت نیز از درون بجوشد به هر حال همانگونه که به معلم انقلابی طلبه انقلابی و حتی پاسدار انقلابی نیاز داریم به هیئت انقلابی نیز نیاز داریم.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برای نیل به هر مفهومی علی الخصوص هیئت انقلابی به سه بحث باید توجه داشت نخست بحث هویت که متاسفانه بعضا هویت ها نیز کمرنگ شده است، متذکر شد: بحث دوم ماموریت و شناخت ماموریت است معمولا مجموعه های ما مثل هیئت ها هر کار خوبی را می خواهند انجام دهند حال آنکه شناخت ماموریت و اولویت ها بحثی مهم است، بحث سوم نیز مهارت است که هنر و ذوق و جوشش هنری در این بحث مد نظر قرار می گیرد.

 

وی افزود: محتوای تبلیغ دینی نیز مهم است و ما در این بحث به اسلام ناب به عنوان یک پدیده توجه داریم در این بحث نیز به جلد 21 صحیفه نور امام خمینی ره می توان رجوع کرد در یک کلام، اسلام ناب اسلام خواب نیست، البته مقام معظم رهبری نیز در تبیین این مفهوم از عباراتی همچون اسلام ناب، اسلام انقلابی، اسلام عاشورایی و اسلامی که امام خمینی ره آورد استفاده کرده اند.

 

حزیراوی گفت: فقه ها، فلسفه ها و اخلاق های مضاف راهبرد حوزه های علمیه برای هدایت هنر است،  برای تبدیل هنر در مفهوم عام اعم از هنرهای هفت گانه یا بیشتر از ابزار به رسانای حقایق و معانی بای آن را به دین عرضه کنیم.

 

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه وقتی پدیده ای را به دین عرضه  می کنیم دین حداقل سه پاسخ داده یعنی فلسفه، اخلاق و فقه آن پدیده را تبیین می کند، سپس خود فقه نیز در سه شاخه جواب می گوید یعنی فقه المسائل، فقه النظام و فقه التمدن عنوان کرد: مثلا در عرصه موسیقی فقه المسائل می گوید این موسیقی برای تو جایز است یا نیست، فقه النظام  می گوید ساختن این موسیقی جایز است یا نیست.

 

حزیراوی با بیان اینکه فقه المسائل توضیح المسائل ندارد اما فقه النظام هنوز تولید نشده و مرحوم آیت الله شاهرودی همچون دیگر شاگردان مرحوم شهید صدر که در پی نظام مند کردن فقه هستند در پی این امر بود، گفت: بالاتر از دو بحث فوق، فقه التمدن است که می گوید حال این موسیقی که حلال است و ساخته نیز شده است آیا می تواند انسان را  به فلاح و رستگاری برساند؟! اسلام سخنان فراوانی دارد.

 

پایان پیام/588

منبع: شبستان

کلیدواژه: سفر رئیس جمهور به گلستان افتتاح پروژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی تودیع و معارفه حجت الاسلام حاج علی اکبری خبرگزاری شبستان گلستان سازمان تبلیغات اسلامی فارس سازمان تبلیغات اسلامی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، حجت الاسلام و السلمین قاسم علیپور در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان که در حوزه علمیه صاحب الزمان لنگرود برگزارشد با اشاره به اینکه جامعه نیاز به روحانی دارد گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و تشکیل شورای فرهنگی تلاش می‌کنیم تا نیرو‌های مستعد از مدارس شناسایی و جذب شوند.
وی حضور روحانیان در مدارس را ضروری دانست و افزود: تجربه نشان داده استقرار طلاب در مدارس، بین دانش‌آموزان علاوه بر ارتقای معنویات و اخلاقیات آنها موجب تسریع در پیشرفت علمی آنها می‌شود.
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای موفق مصوبات شورای عالی در مدارس علمیه گفت: برنامه‌های دقیق و مدون در شورای عالی مصوب و ابلاغ شده که اجرا و پیاده‌سازی مناسب آن در حوزه‌ها ضروری است و مدیران نباید در اجرای برنامه‌ها سلیقه‌ای عمل کنند. 
مدیر حوزه‌های علمیه گیلان از حضور بیش از هزار طلبه برای تحصیل در حوزه‌های علمیه استان را فرصتی برای گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: از این توانمندی و ظرفیت عظیم باید در مدارس آموزش و پرورش استفاده کرد تا ضمن پرورش استعداد‌های دانش‌آموزان، نیرو‌های کیفی جذب شده، و بتوانیم پاسخ‌گوی نیاز روزافزون جامعه به روحانیت باشیم. 
مدیر کل صداوسیمای گیلان هم در این مراسم با اشاره به بهره گیری از طلاب و روحانیان در رسانه ملی گفت: برای نقد فیلم و سریال بصورت گفتگو محور و همچنین در نویسندگی از روحانیان متخصص در این حوزه بهره‌مند خواهیم شد.
دکتر تقی ربانی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان آمادگی دارد تا بصورت ویژه برنامه‌هایی با موضوع مهدویت و مبحث انتظار را با طرح و ایده‌ای نو با همکاری حوزه‌های علمیه گیلان تولید کند.
وی همچنین از مسئولان حوزه علمیه گیلان خواست در صورت همکاری با صدا وسیما این مرکز می‌تواند فعالیت‌های حوزه علمیه را در قالب مستند‌هایی ساخته و از رسانه ملی پخش کند.
در پایان مدیران و معاونان حوزه‌های علمیه گیلان هم نظرات خود را در خصوص ساخت برنامه‌های فاخر فرهنگی و مذهبی بیان کردند.

دیگر خبرها

  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • باید در اخذ مالیات مراقب نارضایتی مردم بود
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • جهان اسلام یکپارچه در مقابل جبهه کفر ید واحده تشکیل دهد
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی فراتر از تصور برخوردار است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران هرمزگان در حمایت از عملیات وعده صادق