Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@04:30:38 GMT

تعداد مدیران زن در استان گیلان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۳۶۳۷

تعداد مدیران زن در استان گیلان افزایش یافت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تعداد مدیران زن امروز در حوزه‌های مختلف استان گیلان زیادتر شده است. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، فیروز فاضلی عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجتمع فرهنگیان بندرانزلی اظهار داشت: بنده از زحمات سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و دیگر فعالان حوزه فرهنگی در راستای برگزاری جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: تعداد مدیران زن امروز در حوزه‌های مختلف استان گیلان زیادتر شده و بنده از زحمات خانم پریسا کرمی به‌عنوان سرپرست اداره کل کتابخا‌نه‌های عمومی گیلان و دیگر حوزه‌هایی نظیر کانون آموزش و پرورش فکری نیز تشکر می‌کنم.

فاضلی افزود: فرهنگ از سن خردسالی آغاز به تداوم می‌کند و تلاوت قرآن کریم نیز لذت‌بخش و دارای حس معنوی بسیار است و درک معانی این مقدس نیز اهمیت دارد و بنده از تمام کسانی که در جشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی نهاد کتابخانه‌های عمومی حضور پیدا کردند قدردانی می‌کنم.

"آقای حکایتی" برای کودکان گیلانی قصه گفتجشنواره قصه‌گویی چله انقلاب یزد با 25 قصه در روز نخست آغاز به‌کار کردجشنواره منطقه‌ای قصه‌گویی در گیلان آغاز به کار کرد

امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت بالای جایگاه قرآن کریم در جامعه اظهار داشت: قرآن کریم کتاب هدایت انسان‌ها است که طبق بیانات ائمه معصوم(ع)، برای تمام نیازها و ابعاد زندگی انسان برنامه‌ دارد و برنامه‌های این کتاب متعلق به همه اقشار جامعه است.

حجت‌الاسلام سیدعبدالجواد شمس‌الدین با بیان اینکه بهره‌گیری و استفاده از قرآن کریم بسیار اهمیت دارد ابراز داشت: قرآن دارای محتوا و گستردگی فراوانی است که اتفاقات مختلف زندگی پیامبران مختلف توسط پروردگار در این کتاب مقدس برای عبرت انسان‌ها بیان شده است.

وی زبان داستان و قصه را یکی از ابزارهای مهم در تعلیم و تربیت، انتقال فرهنگ و علم‌آموزی دانست و افزود: تعلیم و تربیت درست در دوران کودکی افراد موجب حک‌شدن این تعالیم و مطالب در دل و روح آنان شده و در نهایت در مسیر درست، تربیت و رشد می‌کنند و به کمال می‌رسند.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی گفت: یکی از اهداف و دلائل بیان سرگذشت‌‌ها، زندگی پیامبران و امت‌های پیشین در قرآن کریم، اطمینان قلب پیدا کردن، ثابت‌قدم بودن در برابر مشکلات و درس عبرت گرفتن انسان‌ها از گذشته و تذکر به مؤمنان است که در انتخاب مسیر درست افراد تأثیرگذار است.

شمس‌الدین با اشاره به اینکه جامعه ما از مردمی فهیم، علم‌دوست و آگاه برخوردار است اما بعضی رفتارها توسط برخی اشخاص در جامعه با فرهنگ دینی جامعه فاصله دارد افزود: یکی از راه‌های اثرگذاری استکبار در جوامع دینی، پخش موضوعات نامناسب و دیگر محتوا است.

وی با بیان اینکه سنت قصه‌گویی از قبل در جامعه ما وجود داشته است ولی اکنون شاهد کم‌رنگ شدن این سنت در جامعه هستیم ابراز داشت: قصه‌گویی، کودکان و خردسالان را علاقه‌مند به کتاب‌خوانی می‌کند بنابراین باید تلاش‌های بیشتری در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه انجام شود.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فرهنگ ناب و اصیل ایرانی را در قالب قصه و داستان ترویج و منتشر کنیم و در راستای آن سایر ملل‌ها نیز با فرهنگ اصیل ایرانی آشنا شوند رهبر معظم انقلاب نیز تأکیدات زیادی روی مساله کتاب‌خوانی داشتند.

شمس‌الدین با بیان اینکه علاقه و انس گرفتن با کتاب بسیار اهمیت دارد تصریح کرد: بیان سرگذشت علما و بزرگان برای دیگران در مسیریابی درست انسان بسیار تأثیرگذار است و نباید در این امر غفلت شود و در راستای آن شاهد غلبه فرهنگ بیگانه در جامعه دینی نباشیم.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در مواجه با تحریم‌های کشور و مشکلات برخوردهای بدی از خود بروز می‌دهند ابراز داشت: برخوردهای نامناسب این افراد به نوعی جزء توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن نیز به شمار می‌رود بنابراین ما باید در راستای داشتن جامعه دینی و سرشار از محبت گام برداریم.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت

رییس اداره آموزش و مشارکتهای مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان این‌ که دانش‌آموزان بهترین قشر برای انتقال فرهنگ محیط زیست هستند، گفت: فرهنگ زیست محیطی چالش جدی محیط زیست است . 


الهه کلانتری با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی زمین پاک مشاركت مردم، ايران در برابر پلاستيك، نجات زمين نامگذاری شده است ، اظهار داشت : آموزشهایی با تاکید بر نگاه ویژه به استفاده از کیسه های پارچهای به جای پلاستیک محور اصلی مدرسین در کارگاهها قرار دارد . 

 وی تصریح کرد: در این کارگاه دوروزه موضوعاتی از قبیل حفاظت از زمین ، حفظ ذخایر منابع طبیعی ،جلوگیری برداشت بی رویه از زمین ، کمک به جلوگیری نابودی گونه های جانوری و گیاهی و بخصوص کاهش و مدیریت تولید زباله های خانگی تاکید شد .

 کلانتری افزود :در این کار گاه دوروزه آقای مهندس همراز کارشناس مسول آموزش و خانم شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست مدرس این دوره آموزشی بودند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت جذب نیروهای خبره در حوزه علمیه
  • اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه‌های علمیه گیلان
  • کارگاه آموزشی مبانی محیط زیست درمدارس رشت
  • تعداد ۳۷۴ پاتوق گفت وگو در گلستان برگزار شد
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • ۹۵۵ واحد مسکن روستایی در گیلان افتتاح می شود
  • مدیران گره‌گشای مشکلات مردم باشند
  • زیان شرکت‌های دولتی ۹ برابر گزارش‌های مدیران!