Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد روزهای پرکاری را در پایتخت برای رایزنی با مسئولان بلندپایه کشور جهت تامین پیش نیازهای توسعه این استان می گذراند.

به گزارش ایرنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روزهای پایانی دی ماه برای اختصاص اعتبار جهت بازسازی خسارت های بارندگی های اخیر، پیش بینی تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی،تحقق مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،تبادل تجربیات با دیگر استانداران برای افزایش صادرات غیرنفتی، دیدار با وزیر نفت در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی از محل درآمدهای نفتی در حال رایزنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی محمد احمدی امیدوار است با تلاش و پیگیری های خود بتواند خبرهای خوبی درباره توسعه کهگیلویه و بویراحمد در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم این دیار داشته باشد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره این سفر به خبرنگار ایرنا گفت: دیدار با وزیر نفت برای شروع عملیات اجرایی پارک جنگلی یاسوج به عنوان یکی از محورهای توسعه گردشگری از محل درآمدهای نفتی از جمله اهداف این رایزنی هاست.
علی محمد احمدی با اشاره به اینکه مطالعات احداث مجتمع رفاهی پارک جنگلی یاسوج انجام شده است بیان کرد: توافقات اولیه برای اجرای این طرح مهم با مسئولان وزارت نفت انجام شده است.
پارک جنگلی یاسوج با مساحتی حدود 900 هکتار یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شمال شهر یاسوج است.
افزایش پروازها و توسعه خطوط هوایی استان، اشتغال جوانان، استفاده از سالن‌های طرحی شده برای برگزاری همایش‌ها، بهبود معیشت مردم و رونق اقتصاد گردشگری ازجمله مزایای طرح مجتمع تفریحی، رفاهی و خدماتی در پارک جنگلی یاسوج است.
این پارک با پوشش درختانی مانند بلوط، زالزالک و کیکم وحشی و آب و هوایی معتدل پس از آبشار یاسوج دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران است.
طبق برنامه ریزی 75 هکتار زمین برای ایجاد واحدهای پذیرای و اقامت شبانه حدود 100 خانوار و ایجاد اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم در اختیار وزارت نفت قرار می گیرد.
سرزمین چهار فصل کهگیلویه و بویر احمد با داشتن 280 تفرجگاه طبیعی، 2هزار و 600 اثر تاریخی و مواهب و ظرفیت های بکر به عنوان یکی از مناطق هدف گردشگری در کشور تبدیل شده و سالانه میزبان سه میلیون نفر گردشگر است.
وی ابراز داشت: پیگیری برای تکمیل مجتمع های پتروشیمی در شهرهای دهدشت و دوگنبدان از دیگر محورهای گفت و گو با مسئولان وزارت نفت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بهره برداری از این سه طرح افزون بر ایجاد تعداد قابل توجهی شغل به توسعه اقتصادی این استان کمک چشمگیری خواهد کرد.
پتروشیمی دهدشت در آبان سال 1385 جواز تاسیس گرفت و در 21 فروردین 1386 با حضور نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر نفت آن زمان در امور پتروشیمی و جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی شد.
شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت مجری احداث یک واحد تولید پلی اتیلن سنگین در شهرستان کهگیلویه شد و هدف از اجرای آن در مرحله اول تولید مواد اولیه پلی اتیلن سنگین برای تامین نیاز بازارهای داخلی و تغذیه صنایع پایین دستی و در مرحله بعد صادرات محصول به بازارهای جهانی است.
تلاش های جدید از پاییز 1395 آغاز شد که در این مرحله عملیات خاکبرداری پتروشیمی بعد از 9 سال وقفه با انتخاب پیمانکار، چهره تازه ای به صحرای کلاچوی دهدشت داد .
به گفته مسئولان 140 میلیارد ریال اعتبار امسال برای احداث ساختمان های غیرصنعتی کارخانه پتروشیمی دهدشت اختصاص یافت.
بزودی مناقصه احداث ساختمان های غیرصنعتی کارخانه پتروشیمی برگزار می شود.
گچساران در کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های صنعت نفت ایران است که با احداث 2 پتروشیمی در حال ساخت کنونی براساس اظهار نظر کارشناسان حوزه انرژی به قطب پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.
واحد پتروشیمی تبدیل اتان به اتیلن گچساران با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و با بهره برداری از آن بیش از 2 هزار شغل ایجاد می‌شود.
پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.
با راه اندازی کارخانه پتروشیمی گچساران خوراک پتروشیمی‌های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون تأمین خواهد شد.
عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران بیشتر از 10 سال پیش آغاز شد.
هم اینک واحد پلی اتیلن دهدشت نیز در حال ساخت است که با راه اندازی آن، تولیدات پتروشیمی گچساران به پلی اتیلن تبدیل می‌شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تحقق پاداش بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را از دیگر محورهای رایزنی های سفر خود ذکر کرد.
احمدی با اشاره به اهمیت نظام سلامت در توسعه بر تحقق مطالبات بازنشستگان تاکید کرد.
وی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و تلاش برای توجه بیشتر به نظام ارجاع را از دیگر برنامه های سفر به تهران عنوان کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اهمیت صادرات غیرنفتی در اشتغال بیان کرد: امید است بتوان با استفاده از تجربیات دیگر نقاط کشور گام های خوبی برای به ثمر نشستن ظرفیت های استان به ویژه در صنعت سیمان برداشته شود.
وی همچنین اختصاص اعتبار از محل بودجه ستاد بحران کشور و تسهیلات بانکی با کارمزد چهار تا پنج درصدی را از دیگر برنامه های کاری خود در این سفر عنوان کرد.
استان 720 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب ایران قرار دارد.
8143/3016/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تلاش توسعه كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمیدرضا پیمان جو افزود: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ هم تردد ۳۵۹ هزار و ۱۸۹ خودرو درخروجی‌های این استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: جاده یاسوج - پاتاوه - اصفهان و محور بابامیدان - دوگنبدان پر تردد‌ترین محور‌های استان در این ایام بودند.

دیگر خبرها

  • قتل دو نفر در قبرستان شرف‌آباد یاسوج / قاتل متواری شد
  • درگیری خونین در قبرستان یاسوج؛ ۲ نفر کشته شدند
  • کشف جسد اولین قربانی رودخانه بشار در سال‌ ۱۴۰۳
  • جاده بابا میدان - گچساران پرترددترین محور ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مناطق سیل زده کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد ارزیابی می‌شود
  • خسارت سیلاب به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد در حال برآورد است
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • ثبت بیش از ۴۰۰ هزار تردد در ورودی‌های کهگیلویه و بویراحمد