Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران راهی را خواهد رفت و انتخابی را در اولویت قرار خواهد داد که به نفع منافع راهبردی بلند مدت کشور و مردم ایران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی های بی اساس و ساختگی بیگانگان نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه های وزارت خارجه های آمریکا و فرانسه در خصوص پرتاب ماهواره جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران به دلیل سال ها تحریم های ظالمانه و با استفاده از همت جوانان و دانشمندان خود در این حوزه، به دانش بومی قابل اتکایی دست یافته است و همان گونه که بارها بیان شده این دانش و توانمندی صرفا دارای جنبه های علمی و فناوری با هدف تامین نیازمندی های کشور در حوزه فضایی و به منظور بهره برداری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور پایه گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این توانمندی ها ماهیت غیر نظامی داشته و به هیچ وجه مغایرتی با هیچ یک از مقررات وضع شده بین المللی در این حوزه ندارد و به رغم تلاش برخی از کشورها برای تحمیل و القاء تفسیری ناعادلانه از قطعنامه 2231 بهره مندی از این دانش با این قطعنامه و هیچ قطعنامه دیگری نیز مغایرت نداشته و ندارد و همه کشور ها حق استفاده و بهره مندی از این دانش و فناوری را دارند و به هیچ وجه کشورهای دیگر به هر دلیل و توجیه و انگیزه های یک سویه و ناراستی حق ندارند با اعمال تفسیرهای ناروا و نادرست دیگر ملت ها را از برخورداری از فناوری های علمی محروم کنند.
قاسمی افزود: در منطقه بحران زده غرب آسیا که به دلیل صادرات بی رویه و صدها میلیارد دلاری تسلیحات کشورهای غربی به کشورهای این منطقه عملا تبدیل به انباری از تسلیحات شده است، فجایع انسانی شرم آوری توسط متحدین این دو کشور در حال وقوع است که قطعا بیش از فعالیت های علمی و بومی جمهوری اسلامی ایران باید مایه و منبع نگرانی باشد. اما جای بسی تاسف است که در جهان امروز، معیار و ملاک برخی از کشورها برای نگران شدن و ابراز نگرانی کردن، نه جنبه های انسانی که منافع اقتصادی و میزان درآمد کسب شده از تجارت ناشی از وقوع جنگ ها در مناطق مختلف جهان است.
سخنگوی وزارت خارجه نگرانی های مطرح شده در بیانیه های وزارت خانه های خارجه فرانسه و آمریکا را کاملا بی پایه و اساس دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهی را خواهد رفت و انتخابی را در اولویت قرار خواهد داد که به نفع منافع راهبردی بلند مدت کشور و مردم ایران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی های بی اساس و ساختگی بیگانگان نخواهد کرد.
سیام**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بهرام قاسمي منافع راهبردي توسعه علمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان

به گزارش همشهری آنلاین،‌ بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

این در حالی است که ایران در روزهای اخیر بارها درباره ماجراجویی دوباره رژیم صهیونیستی هشدار داده است.

در همین حال خبرهای مربوط به نفوذ این ریزپرنده‌ها در آسمان کشور با واکنش‌های مختلف بین‌المللی مواجه شد.

خبرگزاری رسمی عمان این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

معاون وزیر خارجه فرانسه از همه طرف‌های در منطقه خواست تا تنش‌زدایی کنند.

یکی از مقام‌های دولت انگلیس گفت: امیدواریم هر اتفاقی که در ایران افتاده است، ماهیتی داشته باشد که تنش‌زدایی هنوز ممکن باشد.

وزارت خارجه ایتالیا خواستار کاهش تنش در منطقه شده است.

وزیرخارجه کانادا اعلام کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ درباره این حادثه گفت‌وگو می‌کنیم.

شرکت امنیتی انگلیسی امبری گفته است به کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و اقیانوس هند غربی توصیه شده هوشیار باشند.

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با هرگونه برخوردی که ممکن است باعث افزایش تنش در خاورمیانه شود، مخالف هستیم و به نقش سازنده خود برای تقویت آرامش در خاورمیانه ادامه می‌دهیم.

وزارت خارجه هلند نیز اعلام کرد: ما از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم. تحولات اخیر خاورمیانه نگرانی زیادی ایجاد می‌کند.

کد خبر 845497 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه اتحادیه اروپا عمان استان اصفهان

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان
  • واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان | از هراس کشورهای اروپایی تا محکومیت توسط عمان
  • سخنگوی وزارت خارجه : تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به ادعا‌های اخیر سران اروپا و وزرای گروه هفت
  • معاون وزیر علوم: افزایش تقلب در کنکور ناشی از توسعه فناوری است
  • پیام سخنگوی وزارت خارجه به مناسبت روز ارتش
  • تحریم ها باعث قطع وابستگی‌های کشور به بیگانگان شد