Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-24@04:20:18 GMT

7 نفر در کولاک مفقود شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۳۸۶

7 نفر در کولاک مفقود شدند

فرماندار شهرستان کوهرنگ با اشاره به شرایط نامساعد جوی و کولاک برف در این شهرستان گفت که 7 نفر از اهالی روستای دهناش بخش بازفت در ارتفاعات شهرستان گرفتار شده و تاکنون به روستای خود بازنگشته اند.

به گزارش صدای ایران از ایرانا، مرتضی زمانپور چهارشنبه شب افزود: 2 نفر از اهالی این روستا که روز دوشنبه به منطقه پاوشت زردکوه رفته بودند به سبب بارش شدید برف تاکنون موفق به بازگشت به روستا نشده و در ارتفاعات برف گیر شهرستان گرفتار شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برای نجات این 2 مرد روستایی نیز5 نفر از اهالی روستا روز چهارشنبه عازم منطقه شدند، که آنها نیز با کولاک برف مواجه شده و موفق به بازگشت به خانه های خود نشدند.

زمانپور تصریح کرد: پس از اطلاع از این وضعیت و با پیگیری های انجام شده یک اکیپ امداد و نجات کوهستان از شهرکرد برای نجات این افراد راهی منطقه شده است.

به گزارش ایرنا، بارش برف و باران در هفته جاری در شهرستان کوهرنگ مشکلاتی را در پی داشته است. قطع راه ارتباطی 40 روستا، قطع شدن برق 30 روستا و اختلال در ارتباط مخابراتی 15 روستا و گرفتار شدن بیش از 200 خودرو در ارتفاعات و گردنه های این شهرستان بخشی از این مشکلات بود.

همچنین سیلاب زمستان امسال 200 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های این شهرستان وارد کرد.
هم اینک ارتفاع برف در شهر چلگرد یک متر و در ارتفاعات 180 سانتی متر اعلام شده است.
چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کولاک مفقود جاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امداد و نجات، بابک محمودی اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی شماره ۸ سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران- وزش شدید باد صادر شد.

وی افزود: در روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، استان‌های جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان، این سامانه بارشی فعال است.

محمودی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه نیز استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تیم‌های امدادی و عملیاتی در این استان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند گفت: امکانات لازم برای پیشگیری یا مقابله با حوادث احتمالی در پی این هشدار در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6084768 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • قرق مطلق دشت لاله‌های واژگون کوهرنگ
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • نجات جان دو مفقودی ارتفاعات روستای نوروزلو شاهین دژ
  • نجات مرد ۳۸ ساله از ارتفاعات لیالستان
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی
  • برگزاری جشنواره ملی روستایی و عشایری در شهرستان کوهرنگ
  • نجات ۲۱ روستای در معرض خطر رانش سنگ و سیلاب شهرستان کلات در گرو احداث دیوار ساحلی
  • آغاز دومین پویش نجات طبیعت شیراز