Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@12:59:21 GMT

موفقیت های ناباروری در اردبیل 37 درصدی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۳۹۸

موفقیت های ناباروری در اردبیل 37 درصدی شد

رییس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از تولد ۵۵۰ نوزاد با درمان‌های مرکز ناباروری قفقاز اردبیل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، مهران اوچی اردبیلی ظهر امروز در بازدید امام جمعه اردبیل از مرکز ناباروری قفقاز اردبیل اظهار کرد: ۱۱۰۰ پاسخ مثبت، آمار مادرانی است که به این مرکز مراجعه کردند و توانسته اند پس از گذراندن مراحل درمان باردار شوند و طعم شیرین فرزند دار شدن را بچشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طی ۶ سال گذشته بیش از ۳ هزار پرونده پزشکی ناباروری در مرکز قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل تشکیل شده وموفقیت ما در زمینه ناباروری ۳۷ درصد می‌باشد.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه ایران اسلامی جزء ۴ کشور برتر دنیا در حوزه سلامت باروری است بیان کرد: ۲۰ درصد از زوج‌های ایرانی، نابارور هستند که متاسفانه این آمار در استان ما ۲۲ درصد می‌باشد که ریشه در تغذیه و سبک زندگی همشهریان عزیزمان دارد در این زمینه جهاد دانشگاهی برای بررسی علل ناباروری گروه پژوهشی بهداشت باروری را راه اندازی کرده و در این زمینه خدمات رسانی می‌کنند.

وی بااشاره به مراجعه زوجین از کشور آذربایجان به مرکز قفقاز نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا ۳ سال آینده مجتمع سلامت جهاد دانشگاهی را بارویکرد احیای گردشگری سلامت در استان راه اندازی کنیم که این کلینیک در حوزه‌های سرطان و استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان نیز فعالیت خواهد کرد.

رییس جهاد دانشگاهی اردبیل در رابطه با حمایت از زوجین نیز گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی (ره) بسته شده است، هم اکنون ۸۱۵ زوج تحت حمایت در مرکز قفقاز مراحل درمان را سپری می‌کنند که ۸۵ درصد تخفیف در هزینه‌ها برای این زوجین در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف مرکز ناباروری قفقاز اردبیل پرداخت و گفت: این مرکز از ۳ بخش مشاوره ژنتیک، مشاوره مامایی و روانشناسی، ۳ آزمایشگاه تشخیص طبی، ژنتیک و جنینی و ۲ اتاق عمل زن و مرد تشکیل شده است که بیش از ۶۰ نفر در این مرکز به زوجین خدمات ارائه می‌کنند که تمانی این افراد در مرکز ناباروری رویان در تهران دوره‌های ویژه را سپری کرده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، جهادگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل عنوان برگزیده شصت و دومین سال آئین جایزه نوبل ایرانی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳، را کسب کرد.

سید کریم تهامی، عضو جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در جمع ۴۳ نخبه برگزیده کشور نامزد دریافت جایزه نوبل ایرانی «جایزۀ البرز ۱۴۰۳» در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی شد.

جایزه البرز نخستین و باسابقه‌ترین جایزه علمی کشور با بیش از نیم قرن قدمت است که از سال ۱۳۴۲ با هویت مستقل عنوان‌دار جایزه نوبل ایرانی است.

لازم به ذکر است مراسم اهدای جایزه نوبل ایرانی با حضور مقامات عالی کشور روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیمای تهران به صورت زنده برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085732

دیگر خبرها

  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • نشاکاری ۲۵ درصدی شالیزار‌های محمودآباد
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است