Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه‌های وزارت خارجه‌های آمریکا و فرانسه در خصوص پرتاب ماهواره جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دلیل سال‌ها تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از همت جوانان و دانشمندان خود در این حوزه، به دانش بومی قابل اتکایی دست یافته است و همانگونه که بار‌ها بیان شده است این دانش و توانمندی صرفا دارای جنبه‌های علمی و فناوری با هدف تامین نیازمندی‌های کشور در حوزه فضایی و به منظور بهره برداری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور پایه گذاری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توانمندی‌ها ماهیت غیر نظامی داشته و به هیچ وجه مغایرتی با هیچ یک از مقررات وضع شده بین المللی در این حوزه ندارد و علی رغم تلاش برخی از کشور‌ها برای تحمیل و القاء تفسیری ناعادلانه از قطعنامه ۲۲۳۱ بهره مندی از این دانش با این قطعنامه و هیچ قطعنامه دیگری نیز مغایرت نداشته و ندارد و همه کشور‌ها حق استفاده و بهره مندی از این دانش و فناوری را دارند و به هیچ وجه کشور‌های دیگر به هر دلیل و توجیه و انگیزه‌های یکسویه و ناراستی حق ندارند با اعمال تفسیر‌های ناروا و نادرست دیگر ملت‌ها را از برخورداری از فناوری‌های علمی محروم کنند.

قاسمی افزود: در منطقه بحران زده غرب آسیا که به دلیل صادرات بی رویه و صد‌ها میلیارد دلاری تسلیحات کشور‌های غربی به کشور‌های این منطقه عملا تبدیل به انباری از تسلیحات شده است، فجایع انسانی شرم آوری توسط متحدین این دو کشور در حال وقوع است که قطعا بیش از فعالیت‌های علمی و بومی جمهوری اسلامی ایران باید مایه و منبع نگرانی باشد. اما جای بسی تاسف است که در جهان امروز، معیار و ملاک برخی از کشور‌ها برای نگران شدن و ابراز نگرانی کردن، نه جنبه‌های انسانی که منافع اقتصادی و میزان درآمد کسب شده از تجارت ناشی از وقوع جنگ‌ها در مناطق مختلف جهان است.

سخنگوی وزارت خارجه نگرانی‌های مطرح شده در بیانیه‌های وزارت خانه‌های خارجه فرانسه و آمریکا را کاملا بی پایه و اساس دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهی را خواهد رفت و انتخابی را در اولویت قرار خواهد داد که به نفع منافع راهبردی بلندمدت کشور و مردم ایران باشد و قطعا سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی‌های بی اساس و ساختگی بیگانگان نخواهد کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاسمی وزارت خارجه بیانیه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه

۱۷ کشور در بیانیه‌ای درباره نوار غزه بدون اشاره به جنایات‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و بدون درخواست از این رژیم برای توقف جنگ خود، تلاش کردند که مقاومت فلسطین را به عقب نشینی وادارند.

به گزارش مشرق و به نقل از از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید امروز پنجشنبه اعلام کرد که سران این ۱۸ کشور در بیانیه‌ مشترکی از جنبش حماس خواستند تا اسیران صهیونیست را که در نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه نگهداری می شوند، فوری آزاد کند.

این بیانیه بدون هرگونه اشاره ای به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی و مجروح و مفقود شدن بیش از ۸۵ هزار فلسطینی بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و ربودن و اسیر کردن بیش از ۱۰ هزار فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان این رژیم، از آنچه "نگرانی بین المللی" درباره سرنوشت اسیران صهیونیست در نوار غزه خواند، سخن گفت.

این بیانیه همچنین تلاش کرد تا با حمایت ضمنی از رژیم صهیونیستی، هرگونه آتش بس و توقف جنگ این رژیم علیه نوار غزه را منوط به آزادی اسیران صهیونیست کند و خواست های مشروع مقاومت فلسطین مبنی بر خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، رفح کامل محاصره و تضمین بازسازی نوار غزه را به عنوان پیش شرط مبادله اسیران، نادیده بگیرد.

این کشورها در همین راستا در بیانیه خود توافق مبادله اسیران را به عنوان پیش شرط مطرح کرده و آوردند: توافق روی میز برای آزادی اسرا، آتش‌بس فوری و طولانی‌مدت در غزه را (در مرحله بعدی) به همراه خواهد داشت که افزایش کمک‌های بشردوستانه ضروری اضافی را در سراسر غزه تسهیل می‌کند و منجر به پایان خصومت‌ها می‌شود.

کشورهای فرانسه، انگلیس، آرژانتین، اتریش، برزیل، بلغارستان، کانادا، کلمبیا، دانمارک، آلمان، مجارستان، لهستان، پرتغال، رومانی، صربستان، اسپانیا و تایلند به سرکردگی آمریکا این بیانیه را امضا کرده اند.

درخواست یکجانبه این کشورها از حماس برای آزادی فوری اسیران صهیونیست درحالی مطرح شده است که پیش از این مقامات مختلف سیاسی و نظامی مقاومت فلسطین و جنبش حماس هرگونه آزادی این اسیران را در گرو آتش بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه و رفح محاصره و تضمین بازسازی آن دانسته اند.

دیگر خبرها

  • دانشجویان در دل آمریکا «فلسطینِ آزاد» را فریاد می‌زنند/ سرکوب شدید دانشجویان در فرانسه و آمریکا
  • بیانیه ۱۷ کشور به سرکردگی آمریکا علیه ملت فلسطین در غزه
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • بیانیه مطبوعاتی سفارت ایران در فرانسه در ارتباط با وقایع بخش کنسولی
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم