Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: باید افراد سالخورده کارها را به جوانان واگذار کرده و تجارب خود را به آنان انتقال دهند، هرکجا جوانان وارد میدان شدند شاهد موفقیت و پیروزی بوده‌ایم. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی در  اختتامیه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در سپاه صاحب‌الزمان(عج) با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، نبود تفاوت میان سربازان و فرماندهان از منظر شأنیت و احترام اظهار داشت: انقلاب اسلامی میان سرباز و پاسدار تفاوتی قائل نشده است و حتی در آیین‌نامه انضباطی هم میان سرباز و دیگران تفاوتی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ممنوعیت هتک حرمت و زیر سؤال بردن شأن سرباز در نیروهای مسلح، افزود: در رژیم طاغوت با سربازان به عنوان برده و کارگر برخورد می‌شد، حتی مسئولان سربازان را برای کارهای شخصی و کارهای خانه استفاده می‌کردند و خبری از شأنیت و حرمت سرباز در رژیم طاغوت نبود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: سربازی امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی سرباز انقلاب اسلامی و سرباز امام زمان(عج) که  همه ما به آن افتخار می‌کنیم. باید همه ما قدر جوان و جوانی را بدانیم و به خوبی از ظرفیت‌های جوانان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) 12 هزار صحابی داشتند که اکثریت آن‌ها از جوانان بودند و پیرمردها و افراد مسن کمتر گرایش به اسلام داشتند، چرا که به آیین خود بسیار وابسته بودند و دست برداشتن از آیین کفر و بت پرستی برای آن‌ها سخت بود، اما جوانان به راحتی جذب می‌شوند و اگر یک دعوتی را ببینند که به صلاح آن‌ها باشد جذب آن خواهند شد، به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند قلب یک انسان جوان از قلب یک انسان مسن و پیر ملایم‌تر و رقیق‌تر است.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به نقش جوانان در یاری پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: شما را سفارش می‌کنم به توجه به جوانان، من شما را وصیت می‌کنم به مراقبت از جوانان، زمانی که خداوند من را مبعوث کرد و من مردم را به حق دعوت کردم، کسانی که با من مخالفت کردند پیرمردها بودند اما جوانان آمدند و به من گرویدند و اگر جوانان نبودند من نمی‌توانستم این مسیر را طی کنم.

مسئولان زمینه ورود جوانان به صنعت پرورش کرم ابریشم را فراهم کنندکسب و کارهای استارت‌آپی جوانان فارس مورد حمایت قرار می‌گیرندیزد | تکیه بر ظرفیت جوانان بومی تنها راه غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن است

شجاعت از ویژگی‌های نسل جوان است

وی گفت: شجاعت جوانان و حمایت پیامبر اکرم(ص) از آن‌ها و سپردن فرماندهی سپاه و واگذاری حکومت استان‌ها و شهرها به آن‌ها نشان دهنده توجه رسول خدا(ص) به جوانان و ظرفیت‌های نسل جوان است، زمانی ایشان یک جوان 18 ساله به نام اسامه را فرمانده لشکر کردند که با مخالفت برخی پیرمردها مواجه شد، اما پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس از فرماندهی اسامه تخلف کند به لعنت خدا دچار خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه هر صحنه‌ای به دست جوانان ما باشد به موفقیت و پیروزی خواهند رسید، اظهار داشت: اما مسؤولیت‌هایی که به دست بعضی افراد ناکارآمد و تنبل و سالخورده سپرده شده است که به جوانان میدان نمی‌دهند با مشکل مواجه بوده‌ایم، باید افراد مسن تجربیات خود را به جوانان انتقال دهند و اجازه دهند جوانان در عرصه‌های اجرایی و مدیریتی فعالیت کنند.

وی با اشاره به حق طلبی و حق جویی جوانان، افزود: در روایات آمده است زمانی که حق به جوانان معرفی شود دیگر جوان به دنبال باطل نخواهد رفت، دومین ویژگی جوانان شجاعت و نترس بودن است، ممکن است افرادی که سن و سالی از آن‌ها گذشته است اهل احتیاط و نگرانی و ترس و خوف از کاری که می‌خواهند انجام دهند داشته باشند اما جوان ریسک پذیر است، جوان یک ذاتی خداوند به او داده است که شجاع و اهل ریسک است و اگر میدان را به جوانان واگذار کنیم با شجاعتی که دارد آن میدان را برنده خواهد شد و به موفقیت خواهد رسید.

حجت‌الاسلام صادقی مسؤولیت پذیری را دیگر ویژگی جوانان برشمرد و خاطرنشان کرد: ازدواج کردن یکی از عرصه‌هایی است که جوانان باید مسؤولیت آن را بر عهده بگیرند و اگر از سن جوانی شخص بگذرد دیگر مسؤولیت خانواده و ازدواج و فرزند داری را به سختی خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: جوان اهل ادب است، ادبی که جوان دارد کسی دیگر نخواهد داشت، نمونه بارز این موضوع حضرت علی اکبر(ع) است که در صحرای کربلا علیرغم تشنگی ادب می‌کند و یک الگوی ادب برای جوانان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان در ادامه الگوپذیری را از دیگر ویژگی‌های جوانان عنوان کرد و بیان کرد: الگوی مناسب اگر به نسل جوان معرفی شود آن‌ها به خوبی از آن تبعیت خواهند کرد، زمانی که یک بسیجی یک طلبه یک پاسدار در محله و در مسجد الگوی رفتاری مناسبی برای جوانان باشد آن‌ها نیز از آن شخص الگوبرداری خواهند کرد، اما اگر چنین الگوهایی وجود نداشته باشند دشمنان جوانان را فریب خواهند داد.

وی گفت: جوانان حافظه خوبی دارند، اما زمانی که پا به سن بگذارند این حافظه را از دست خواهند داد، مشغله‌ها و افزایش سن قدرت‌های جوانی را از انسان خواهد گرفت، به همین دلیل باید از فرصت جوانی به خوبی استفاده کنیم و توانمندی‌ها و داشته‌های خود را افزایش دهیم، بالا بردن توان علمی یکی از مهم‌ترین وظایفی است که در جوانی باید به آن توجه کنیم، در روایات ذکر شده است که علم در جوانی نظیر حکاکی کردن به روی سنگ است.

حجت‌الاسلام صادقی علم آموزی و تحقیق و پژوهش را از ویژگی‌های جوانان عنوان کرد و  اظهار داشت: اگر جوان عمر خود و وقت خود را به بطالت بگذراند متضرر خواهد شد، یکی از چیزهایی که در قبر از ما سؤال خواهد شد جوانی و سپری کردن دوران جوانی است، موضوع دیگر مال و اموال ما است و باید پاسخ بدهیم اموال خود را چگونه به دست آوردیم و در چه مسیری مصرف کردیم، آخرین موضوع هم عمری است که خداوند به ما داده است و سؤال می‌شود عمر خود را در چه راهی کهنه کردی و از بین بردی و ما باید پاسخگوی گذران عمر خود باشیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح و مشروع از نیرو و قوت و نعمت جوانی افزود: اگر انسان در سن جوانی به نماز اول وقت توجه داشت و عبادت خدا را به جا آورد برنده شده است، در هر خانه‌ای نماز برپا بود آن نماز اهل خانه را نجات خواهد داد، برکات بسیاری به خاطر نماز مشمول انسان خواهد شد و به همین دلیل است که جوانان باید به نماز توجه جدی و ویژه داشته باشند. نماز هم زایش دارد هم زدایش، زایش نماز برکات است و زدایش آن بی برکتی و مصیبت و گناه و فساد است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان خاطرنشان کرد: یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) استانی سپاه با محوریت نیروهای وظیفه در چهار بخش مسابقات فرهنگی هنری، معرفی رده‌ برتر در حوزه‌ خدمت‌رسانی، تجلیل افراد ساعی همچنین انتخاب سربازان شایسته در 10 محور برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جشنواره به جهت ارتقاء شأن و منزلت سربازان و تقویت و جلب مشارکت فعال سربازان در ارتقاء روحیه رزم و بروز خلاقیت نیروهای وظیفه در نیروهای مسلح برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام صادقی بیان کرد: مرحله کشوری این جشنواره به میزبانی ستاد نیروی دریای سپاه و سراسری آن در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود که آثار و افراد منتخب استانی به دبیرخانه‌ این جشنواره ارسال شده  است.

به گزارش تسنیم، در پایان مراسم، از سربازان وظیفه منتخب در یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(علیه السلام) تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است

دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در نشستی خبری افزود: ادامه درگیری در خاورمیانه به نفع اسرائیل، ایران و کل منطقه نیست.

به گزارش فرارو، سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران ادامه داد: فدراسیون روسیه ارتباطات کاری سازنده‌ای با ایران و اسرائیل دارد؛ شما می‌دانید که ما به تماس‌های نزدیک با تهران ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما در حال انجام گفتگو هستیم، درباره نیاز به کاهش تنش سریع صحبت می‌کنیم و از همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم که در این شرایط خویشتنداری معقول نشان دهند.

پسکوف خطاب به خبرنگاری که درباره درگیری بدون واسطه ایران و رژیم صهیونیستی سؤال کرد، گفت: شما می‌گویید در صورت درگیری مستقیم، اما من وضعیت فعلی را یک درگیری غیرمستقیم نمی‌نامم، زیرا وضعیتی که کنسولگری یک کشور تخریب می‌شود، به سختی می‌تواند یک درگیری غیرمستقیم نامیده شود.

سخنگوی کرملین به این سوال که آیا تهران از قبل در مورد حملات برنامه ریزی شده به اسرائیل به مسکو اطلاع داده است، پاسخی نداد. وی در این باره گفت: من نمی‌توانم مطلبی در این باره به شما بگویم.

پیش از این رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مکالمه تلفنی با همتای ایرانی خود ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، این اقدام را خلاف همه موازین و مقررات بین‌المللی دانست و تصریح کرد: آنچه از سوی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این اقدام جنایتکارانه و در سایه انفعال شورای امنیت اتفاق افتاد، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود.

ولادیمیر پوتین با انتقاد شدید از رفتار آمریکا و برخی کشور‌های غربی در تنش‌زایی در منطقه، تصریح کرد: ما اطمینان داریم جمهوری اسلامی ایران از جمله پایه‌های اصلی ثبات و امنیت در منطقه است.

نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ با آغاز عملیات وعده صادق و شلیک بیش از صد فروند موشک کروز و بالستیک و پرتاب بیش از دویست پهپاد انتحاری شاهد ۱۳۶، پاسخ و تنبیهی به تجاوزات و ترور‌های شرورانه و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در حمله به کنسولگری ایران در دمشق دادند.

آغاز خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سؤال دیگری درباره گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان مبنی بر آغاز عقب نشینی نیرو‌های حافظ صلح روسی از قره باغ گفت: بله، واقعا همین طور است.
وی تأیید کرد که خروج نیرو‌های حافظ صلح روسیه از قره باغ آغاز شده است.

ریشه تحریکات ضد روسی در گرجستان از خارج این کشور است

سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: تصویب قانونی در گرجستان در مورد مقابله با نفوذ عوامل خارجی مربوط به فدراسیون روسیه نیست.

پسکوف گفت: بسیاری از کشور‌ها نظارت بر محیط سیاسی داخلی را دنبال می‌کنند، در این زمینه، آمریکا نخستین کشوری بود که چنین فرایندی را دنبال کرد و از این رو، این فرایند، به هیچ وجه روسی نیست؛ این موضوع به رویه تعداد زیادی از کشور‌ها تبدیل شده است که اقدامات لازم را برای مقابله با نفوذ خارجی و تأثیر آن بر سیاست داخلی خود در دستور کار دارند.

وی ادامه داد: همه کشور‌ها به هر شکلی اقداماتی را انجام می‌دهند، اما همه لوایح یک هدف را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه با اشاره به برخی اعتراض‌ها به تصویب این قانون در گرجستان گفت: انگیزه این اعتراضات از خارج از گرجستان است. آن‌ها سعی می‌کنند از این روند سیاسی داخلی به عنوان ابزاری برای تحریک احساسات ضد روسی استفاده کنند، بعید است که این انگیزه‌ها از داخل گرجستان نشات بگیرد.

وی ادامه داد: این تحریکات ضدروسی احتمالاً از خارج گرجستان دامن زده می‌شود، ما این موضوع را کاملاً درک و تحولات را رصد می‌کنیم.

پارلمان گرجستان در حال بررسی لایحه‌ای برای محدود کردن نفوذ و لابی خارجی در این کشور است. این سند به شدت در غرب مورد انتقاد قرار گرفته است، جایی که آن را با یک قانون مشابه روسی مقایسه می‌کنند که بر سازمان‌های عمومی و عوامل دریافت‌کننده بودجه از خارج کشور نظارت می‌کند. در جریان بررسی این لایحه درگیری‌های متعددی در ساختمان پارلمان گرجستان رخ داد و اعتراضات خیابانی همچنان ادامه دارد.

تلگرام به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود

پسکوف در پاسخ به پرسشی درباره مصاحبه پاول دوروف از بنیانگذاران پیام‌رسان تلگرام با تاکر کارلسون روزنامه‌نگار آمریکایی گفت: تلگرام در روسیه یک وسیله ارتباطی مهم است که نباید به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شود.

وی ادامه داد: مسکو برای محدود کردن امکان استفاده تروریست‌ها از این پلت فرم به سراغ صاحبان تلگرام رفت.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: ما بار‌ها از مسئولان تلگرام از جمله پاول دوروف خواسته ایم که بسیار حواسمان باشد و اقدامات لازم را انجام دهند تا تلگرام به عنوان یک محصول پرطرفدار و با تکنولوژی بالا به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل نشود.

وی ادامه داد: دوروف در مصاحبه‌اش در مورد تمایل خود برای فراهم کردن دسترسی برابر همگان به این پلت فرم صحبت می‌کند، اما بعید است که این سخنان در مورد تروریست‌ها صدق کند.

پیش از این استفاده تروریست‌های عامل حمله به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو از تلگرام برای جذب اعضا و حمایت مالی خبرساز شده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • زمانی: در دومین بازی لیگ برتری‌ام گل زدم
  • قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • کرملین : تماس‌ها با ایران و اسرائیل سازنده است
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • موانع پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت رفع شود / روند ازدواج جوانان تسهیل شود
  • نمایش اسب های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • همکاری با ایران اولویت سیاست خارجه روسیه است
  • خاص‌ترین رقابت تیم ملی والیبال: تجربه مقابل جوانی