Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه زرین شهر گفت: رفتار و عمل شهدا به مسائل مختلف موضوعی است که امروز باید مسئولان و مردم به آن توجه جدی داشته باشند چراکه توسعه اقتصادی و سیاسی کشور منوط به جهادی و انقلابی عمل کردن است. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدای شهرداری زرین شهر و یادبود شهید مدافع حرم پویا ایزدی با بیان اینکه هدف برگزاری یادواره شهدا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است، اظهار داشت: یادواره شهدا با هدف بزرگداشت نام و یاد شهدا و ایثارگران برگزار می شود که سبب ایجاد طراوت و معنویت اجتماعی می‌شود و به ما یاداوری می‌کند که نباید عکس شهدا را ببینیم و عکس آنها عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عمل به سیره شهدا و گام نهادن در مسیر آرمان‌های شهیدان وظیفه آحاد مردم است، افزود: رفتار و عمل شهدا به مسائل مختلف موضوعی است که امروز باید مسئولان و مردم به آن توجه جدی داشته باشند چراکه توسعه اقتصادی و سیاسی کشور منوط به جهادی و انقلابی عمل کردن است.

امام جمعه زرین شهر شهدارا الگوی سبک زندگی اسلامی دانست و تصریح کرد: حرکت در مسیر منش و رفتار شهدا مسئله‌ای است که کمتر به آن پرداخته شده و این در حالیست که وقتی از شهید و شهادت صحبت می‌کنیم و انتظار داریم شهدا، الگو جامعه قرار گیرند باید مفهوم موفقیت وعمل شهید با یکدیگر انطباق داده شود و جنبه‌های مختلف زندگی شهدا متناسب با شرایط جامعه و نیاز افراد استخراج و در معرض قرار گیرد.

وی شهادت را جلوه‌ای ناب از عمل شهدا به تکلیف الهی دانست و بیان کرد: امروز برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهدا نباید خود را محدود به نصب تمثال شهدا در شهر و یا برگزاری یادواره شهدا کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا به خوبی در بین نسل جوان تبیین شود.

باقریان بیان کرد: تربیت افسران جنگ نرم وآموزش رزمندگان جبهه فرهنگی، ومصونیّت بخشی به نسل جوان، در مقابل تهاجمات نامحدود فرهنگی، فقط در شعاع انوار فرهنگ شهادت و مکتب عاشورا و در سایه سار اطاعت از ولایت مطلقه فقیه، ظهور و بروز پیدا می کند از این رو باید 29 دی روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان همچون عاشورا، 22 بهمن و دیگر ایام مهم برای ما مسلمانان بزرگ داشته شود و مردم شهرستان لنجان این روز را به خوبی به یاد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما در شهرستان لنجان باید بداند در 29 دی  1365، 45 نفر شهدای این شهرستان بر روی دستان مردم شهید پرور تشییع شدند و از سوی دیگر تنها ساعتی پس از تشییع پیکر شهدایی چون سردار شهید محمد علی شاهمرادی جوانان با بصیرت و ولایی این شهرستان به جبهه های جنگ حق علیه باطل اعزام شدند.

امام جمعه زرین شهر گفت: قیام امام حسین(ع) الگوی شهدای ما بود و آنان از از مکتب اباعبدالله الحسین(ع) درس آزادگی و غیرت را آموختند و بر همین اساس شهدا مصداق بارز و کامل از خودگذشتی هستند که جان خود را برای دفاع از کیان میهن، اسلام ناب محمدی و ولایت فدا کردند از این جهت باید شهدا را شناخت و به وصیت آنها عمل کرد چرا که وصیت نامه شهدا انسان را زنده و بیدار می‌کند.

در ادامه این مراسم شهردار زرین شهر شهادت را اوج فداکاری انسان در راه دفاع از ارزش‌ها دانست و اظهار داشت: همزمان با هفته فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان لنجان برآن شدیم بزرگداشتی را برای شهدای شهرداری برگزار کنیم چراکه شهدای شهرداری زرین شهر در زمان حیات خود نگاه ویژه به عرصه خدمت رسانی به مردم داشتند و در نهایت با لبیک به فرمان امام خمینی(ره) و زمان شناسی مثال زدنی خود برای دفاع از کیان میهن اسلامی و ارزش های انقلاب در جبهه های جنگ حضور یافتند و با شهادت خود نشان دادند خدمت گذار مردم ایران هستند.

میثم محمدی افزود: شهادت در راه خدا و حفظ ارزش های انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین آرزو های هر یک از مردم ایران است از این رو برای حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس باید فرهنگ ناب ایثار و شهادت را با جدیت در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر تثبیت کرد.

وی با بیان اینکه شهادت مسیری است که خداوند متعال آن را مشخص کرده و کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد، تصریح کرد: شهدایی چون محمود سلیمیان، حبیب الله حسینی، اسدالله باغبانی و ابراهیم عابدی از جمع صد نفره شهرداری زرین شهر در آن زمان به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و زمانی که خاطرات و وصیتنامه این شهدا را مطالعه کنیم به بزرگی روح انان پی خواهیم برد.

معاون سپاه استان سمنان: ترویج فرهنگ شهدا نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کندامام جمعه بیرجند: به ثمر نشستن خون شهدا در گرو اقدامات مناسب اردوهای راهیان نور استایلام| برگزاری یادواره شهدا روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه ترویج می‌کند

شهردار زرین شهر بیان کرد: در قسمتی از وصیت‌نامه شهید اسدالله باغبانی آمده بود: «اینجانب بر حسب وظیفه‌ای که از سوی ولی فقیه زمان بر دوشم گذاشته شده وظیفه خود دانستم که در جهاد علیه کفر شرکت نمایم و لازم دانستم به برادران عزیز حزب اللهی گوشزد کنم که امروز روز آزمایش الهی است و هریک از ما باید در حضور در جبهه و حضور در این آزمایش فردای قیامت نزد خداوند متعال و شهدا سربلند باشیم».

محمدی بیان کرد: اشاره این شهید والا مقام به فضای جامعه در آن زمان و لزوم حضور همه جانبه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و دفاع از مرزهای این سرزمین بسیار قابل تامل است و امروز هم ما باید با الگو قرار دادن شهدا برای گذر از معبر جنگ اقتصادی جهادی در صحنه حاضر شویم.

وی کارگران زحمت کش شهرداری را پیشتازان عرصه خدمت در جامعه دانست و افزود: مهم ترین اصل برای توسعه شهر حفظ وحدت نظر و عمل بوده از این رو در دوره پنجم مدیریت شهری زرین شهر تلاش شده است وضعیت اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها را مورد توجه قرار داده و دغدغه پرداخت حقوق پرسنل، حفظ اموال شهر و خدمت رسانی شایسته به شهروندان همواره وجود داشته باشد و با تمام تنگناهایی که در حوزه اقتصادی وجود دارد بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام شهرداری را به اتمام رسانده و کام شهروندان را شیرین کنیم.

انتهای پیام/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

ایسنا/هرمزگان عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری و اشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود.

احمد مرادی در حاشیه یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی‌ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استان هرمزگان در اقتصاد دریامحور، اظهار کرد: استان هرمزگان پایه اقتصاد دریامحور محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد از فعالیت‌های مرتبط با اقتصاد دریا محور در استان هرمزگان شکل می‌گیرد. به همین جهت باید با یک نگاه ویژه به این فرصت‌ها برای توسعه متوازن اقدام شود.

وی، با اشاره به ارزش افزوده عظیم فعالیت‌های اقتصادی دریا از جمله صید و صیادی، گردشگری، حمل ونقل و ...، عنوان کرد: تنها نباید مسائل امنیتی و استراتژیک دریا را در نظر داشته باشیم بلکه می‌توان بهره‌های عظیم اقتصادی از آن برد.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان، بیان کرد: در اغلب برنامه‌های توسعه، درآمدهای حاصل از فعالیت‌های دریایی پیش‌بینی شده است که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، به راحتی می‌توان برای ایجاد پالایشگاه‌های مختلف در راستای جبران ناترازی انرژی در کشور گام برداشت که اقدامی بسیار مهم و توسعه‌ای محسوب می‌شود.

مرادی خاطرنشان کرد: مجلس به دولت تکلیف کرده بود که ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس پرورش داده شود. با بررسی‌های بنده در بهترین حال ۲۰ هزار تن حاصل شد که نشان دهنده فاصله عظیم و گسترده عمل تا هدفگذاری است. وقتی این موضوع از وزیر جهاد کشاورزی سوال شد، مسائلی مانند وابستگی صنعت شیلاتی کشور از جمله قفس، تور و بچه‌ماهی به کشورهای خارجی را از جمله این مطرح شد.اعلام کردم که شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جوان کشور توانایی ساخت قفس و تور را در داخل کشور را دارند که مورد توجه قرار نمی‌گیرند.

وی، با ذکر این نکته که نباید اقتصاد کشور را دولتی مدیریت کرد، گفت: دلیل بروز این چالش‌ها، مدیریت دولتی اقتصاد است. مقام معظم رهبری در شعار سال به جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی اشاره کردند و اگر می‌خواهیم این چالش‌ها در حوزه اقتصاد برطرف شود باید با عمل فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت‌ها از تصدی‌گری در اقتصاد فاصله بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان بیان کرد: وقتی اقتصاد کشور دولتی مدیریت می‌شود یعنی آمار و ارقام در حوزه‌های نرخ بیکاری واشتغال و در شاخص‌های اقتصادی نیز توسط خود دولت ارائه می‌شود. در چندین برنامه توسعه‌ای، رشد اقتصادی ۸ درصد هدفگذاری شد که این رشد اقتصادی صرفا با برگزاری جلسه و کنفرانس محقق نمی‌شود بلکه باید این باور را در سطوح مختلف جامعه بگسترانیم.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • اجرای بیش از ۸۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج توسط سپاه چالدران 
  • آیا قامت این قوم افراخته می‌شود؟
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم