Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک ربات چرخ‌ دار به نام «مارتي» در نزديک به 500 فروشگاه در آمريکا مشغول به کار است.
شبکه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| يک ربات چرخ‌ دار به نام «مارتي» در نزديک به 500 فروشگاه در آمريکا مشغول به کار است.
اين ربات با چشم‌هاي درشت کارتوني، به هشت دوربين مجهز است و وقتي متوجه مي شود چيزي روي زمين ريخته است به مشتريان هشدار مي‌دهد و کارمندان را براي تميز کردن فرا مي‌خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولي اول براي اطمينان، افرادي که در مرکز کنترل در فيليپين کار مي‌کنند تصوير را مرور کرده و اگر واقعا چيزي روي زمين ريخته باشد، با بلندگو فراخوان مي‌دهند.
به کارگيري روبات‌ها در فروشگاه‌ها باعث نگراني اتحاديه‌هاي کارگري شده است. از جمله رئيس اتحاديه کارگري UFCW در بيانيه‌اي هشدار داد گسترش سريع ماشيني کردن سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌هاي خرده فروشي، شغل ميليون ها نفر را خطر مي‌اندازد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هم ا کنون چند شرکت معتقدند ربات های انسان نما می توانند کمبود احتمالی نیروکار را جبران کنند و فعالیت های تکراری و خطرناک یا خسته کننده را در صنایعی مانند لجستیک، انبارداری، خرده فروشی و تولید انجام دهند.

ماسک در یک تماس دسته جمعی با سرمایه گذاران اعلام کرد که احتمالا ربات تسلا (اپتیموس) تا پایان سال برای انجام وظایفی در کارخانه آماده باشد. شرکت بوستون دینامیک سال های زیادی صرف توسعه ربات های انسان نما کرده است. در سال جاری میلادی استارت آپ فیگور که از سوی مایکروسافت و انویدیا پشتیبانی می شود، اعلام کرد قرارداد شراکتی با بی ام دبلیو خودروساز آلمانی امضا کرده تا ربات های انسان نما را در واحدهای خودروسازی در آمریکا به کار گیرد.

ماسک قبلا اعلام کرده بود فروش ربات احتمالا به بخش بزرگتری نسبت به دیگر فعالیت های تسلا از جمله خودروسازی تبدیل شود.

تسلا نخستین نسل ربات های اپتیموس به نام بامبل بی را در سپتامبر 2022 میلادی نماش داد. در سال جاری میلادی این شرکت یک ویدئو از نسل دوم ربات دوپای خود در حال تا کردن تی شرت را منتشر کرد.

کد خبر 6087174 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مواظب این موجود خطرناک باشید!
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • ادامه دوری حسن یزدانی از اردوی تیم ملی
  • ستاره از یاد رفته والیبال ایران با توپ پر برگشت
  • دوری کاپیتان استقلال از فوتبال؛ کافه وریا افتتاح می‌شود! + عکس
  • ربات انسان‌نمای تسلا سال آینده آماده فروش می‌شود
  • (ویدئو) ربات سگ با قابلیت شعله‌افکنی وارد بازار شد
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • عملکرد وحشتناک ربات شعله افکن
  • پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره هشت پوشید