Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@00:34:55 GMT

سد زیویه کامیاران سرریز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۵۶۵

سد زیویه کامیاران سرریز شد

کامران رحیمی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد زیویه در سال آبی جاری به دلیل بارش‌های موثر برای چهارمین سال متوالی سرریز شد و موجبات خوشحالی اهالی و کشاورزان منطقه را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه آبگیری سد زیویه در سال 92 شروع شده که از سال 94 تا امسال به صورت متوالی سرریز کرده است اضافه کرد: حجم مخزن این سد 16 میلیون مترمکعب و با هدف کشاورزی، توسعه باغات و جلوگیری از بروز سیلاب بر روی رودخانه شاهینی احداث گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شبکه آبیاری و زهکشی این سد یک هزار و 200 هکتار از اراضی پایین دست را تحت پوشش قرار داده که پیشرفت فیزیکی آن حدود 95 درصد بوده و در صورت تامین اعتبار امکان افزایش سطح زیرکشت تا یک هزار و 800هکتار را داراست.
به گزارش ایرنا، سد خاکی زیویه با هسته رسی در مسیر کامیاران به مریوان و در یک کیلومتری جنوب غربی روستای زیویه بر روی رودخانه شاهینی با ارتفاع 52 متر ساخته شده است.
کردستان با مساحت 29 هزار کیلومتر مربع دارای حجم بارشی معادل 13.2 میلیارد متر مکعب در سال (3.1 درصد کل بارندگی کشور) و 17 رودخانه دائمی و 24 رودخانه فصلی با حجم منابع آب سطحی 4.3 میلیارد مترمکعب (6.6 درصد روان آبهای کشور) است.
7349 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها کشاورزی کامیاران سد زیویه سرریز جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، روستای دوک از روستاهای بخش مهاباد در شهرستان اردستان است که سد این روستا در اثر بارش‌های فراوان این مدت اخیر، لبریز شده و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهرستان مورد توجه قرار گرفته است.

ویدئویی از لحظه لبریزشدن سد روستای دوک ببینید.

کد خبر 844826 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ازپُرآبی رودخانه‌های خشکیده تا سرریز شدن بند‌های خاکی کرمان
  • ازپُرآبی رودخانه های خشکیده تا سرریز شدن بندهای خاکی کرمان
  • سرریز شدن سد‌های جنوب سیستان وبلوچستان
  • تصاویری از سرریز شدن یک سد دیگر در سیستان و بلوچستان | حجم آب را ببینید + فیلم
  • سد کهیر سرریز شد + فیلم
  • سرریز شدن ۲ سد خاکی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • سد کهیر شهرستان کنارک سرریز شد
  • سرریز شدن سد بستک در هرمزگان
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • لحظه سرریز شدن سد در مهاباد + ویدئو