Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@04:23:35 GMT

پاسخ ایران به بیانیه‌های آمریکا و فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۷۲۸

پاسخ ایران به بیانیه‌های آمریکا و فرانسه

آنچه باید مایه نگرانی باشد فجایع انسانی شرم‌آوری است که روزانه توسط متحدین برخی کشورهای غربی در منطقه ما به‌وقوع می‌پیوندد نه فعالیت‌های علمی و بومی ایران.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه‌های وزارت خارجه‌های آمریکا و فرانسه در خصوص پرتاب ماهواره جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل سالها تحریم‌های ظالمانه و با استفاده از همت جوانان و دانشمندان خود در این حوزه، به دانش بومی قابل اتکایی دست یافته است و همان‌گونه که بارها بیان شده است این دانش و توانمندی صرفاً دارای جنبه‌های علمی و فناوری با هدف تأمین نیازمندی‌های کشور در حوزه فضایی و به‌منظور بهره‌برداری در مسیر توسعه و پیشرفت کشور پایه‌گذاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توانمندی‌ها ماهیت غیرنظامی داشته و به هیچ وجه مغایرتی با هیچ یک از مقررات وضع‌شده بین المللی در این حوزه ندارد و علی‌رغم تلاش برخی از کشورها برای تحمیل و القاء تفسیری ناعادلانه از قطعنامه 2231 بهره‌مندی از این دانش با این قطعنامه و هیچ قطعنامه دیگری نیز مغایرت نداشته و ندارد و همه کشورها حق استفاده و بهره‌مندی از این دانش و فناوری را دارند و به هیچ وجه کشورهای دیگر به هر دلیل و توجیه و انگیزه‌های یک‌سویه و ناراستی حق ندارند با اعمال تفسیرهای ناروا و نادرست دیگر ملت‌ها را از برخورداری از فناوری‌های علمی محروم کنند.

قاسمی افزود: در منطقه بحران‌زده غرب آسیا که به‌دلیل صادرات بی‌رویه و صدها میلیارد دلاری تسلیحات کشورهای غربی به کشورهای این منطقه عملاً تبدیل به انباری از تسلیحات شده است، فجایع انسانی شرم‌آوری توسط متحدین این دو کشور در حال وقوع است که قطعاً بیش از فعالیت‌های علمی و بومی جمهوری اسلامی ایران باید مایه و منبع نگرانی باشد، اما جای بسی تأسف است که در جهان امروز، معیار و ملاک برخی از کشورها برای نگران شدن و ابراز نگرانی کردن، نه جنبه‌های انسانی که منافع اقتصادی و میزان درآمد کسب‌شده از تجارت ناشی از وقوع جنگ‌ها در مناطق مختلف جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه نگرانی‌های مطرح‌شده در بیانیه‌های وزارت‌خانه‌های خارجه فرانسه و آمریکا را کاملاً بی‌پایه‌واساس دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راهی را خواهد رفت و انتخابی را در اولویت قرار خواهد داد که به‌نفع منافع راهبردی بلندمدت کشور و مردم ایران باشد و قطعاً سرنوشت توسعه علمی کشور را قربانی نگرانی‌های بی‌اساس و ساختگی بیگانگان نخواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: فرانسه آمریکا بهرام قاسمی وزارت امور خارجه قطعنامه ۲۲۳۱ برنامه فضایی ایران برنامه موشکی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی در نشست خبری در رابطه با عملیات «وعده صادق» توسط سپاه پاسداران اظهارکرد: اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک ایران در کشور سوریه در شهر دمشق انجام شد که طبیعتاً یک رخداد کاملاً غیرقانونی و نقض فاحش و آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نقض مفاد منشور بین‌الملل بود. 

کنعانی اضافه کرد: اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ یه عملیات جنایتکارانه، چه در حوزه سیاسی و دیپلماتیک چه در حوزه‌های دوجانبه در سطح سازمان ملل متحد مورد توجه قرار داشت. دستگاه دیپلماسی به صورت حرفه‌ای عمل کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ایران مصمم بود نقض فاحش منشور ملل و مفاد کنوانسیون‌های وین را در دنیا و مجامع بین‌المللی تبیین کند. ایران به عنوان دولت متعهد و مسئولیت پذیر در تلاش‌های دیپلماتیک ثابت کرد رژیمی که اقدام به تجاوز کرده در چارچوب سازوکارهای بین‌المللی تنبیه شود.

وی با بیان اینکه عملیات پایان یافته است و ایران به دنبال ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است، اضافه کرد: ایران اگر اقدام متجاوزانه دیگری از هر مبدایی صورت بگیرد یا هر کسی کمکی به این رژیم کند پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهد داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در بخشی دیگر گفت: آمریکا طی هفت ماهه گذشته، بخشی از جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه بود و اگر حمایت‌های آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی حتی توان یک روز  جنگ علیه غزه و گرانه باختری را نداشت.

کنعانی با اشاره به اینکه مصوبه جدید کنگره آمریکا چیزی جز پاداش این کشور برای نسل‌کشی و جنایت جنگی رژیم صهیونیستی نیست و جهان در این باره قضاوت خواهد کرد، اظهار کرد: دولت آمریکا روی طرف بازنده جنگ غزه شرط‌بندی کرده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، نهادهای زیربط درباره موضوع دوم پاسخ دادند؛ اتفاقی که افتاد اقدام ایذایی ناچیز بود و شاید به همین دلیل رژیم صهیونیستی مسئولیت آن را برعهده نگرفت، زیرا صهیونیست‌ها متوجه شدند که این اقدام ارزش تبلیغات را ندارند.

کنعانی با بیان اینکه ایران در رابطه با امنیت ملی همانطور که تاکنون عمل کرد، در تداوم حفاظت از امنیت کشور قاطعانه و متکی بر قوانین بین‌المللی عمل خواهد کرد، عنوان کرد: ظاهرا بیش از ۲۰ کشور در حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ... به رژیم صهیونیستی در خنثی کردن عملیات ایران علیه رژیم صهیونیستی شرکت کردند، اما به اذعان کارشناسان، رژیم صهیونیستی پاسخ لازم را دریافت کرد.

این خبر تکمیل می‌شود...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • پیشرفت‌های چشمگیر ایران در منطقه و جهان با کاربست های فناوری
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه
  • کنعانی: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها حرفه‌ای بود/ به هرگونه اقدام متجاوزانه پاسخی قاطع می‌دهیم
  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • شکست تاریخی ۲۰۲۴ اسرائیل و آمریکا!