Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

انجمن بازیگران سینمای ایران برای درگذشت حسین محب اهری پیام تسلیت داد و نوشت:

«بازگشت همه به سوی اوست
با نهایت تأسف و اندوه بسیار، بازیگر پیشکسوت و خاطره ساز استاد حسین محب اهری ، پس از تحمل دوران طولانی جدال با بیماری و تحمل رنج فراوان ، از میان ما رفت و به آرامش بیکران و جاودان پیوست.
درگذشت این چهره محبوب سینمای کشورمان را به حضور هموطنان عزیز، خانواده محترم ایشان و تمامی همکاران و سینماگران گرامی تسلیت عرض می‌نمائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین به اطلاع می‌رساند پیکر این هنرمند فقید ساعت ۹ صبح پنجشنبه ۲۷ دی ماه از محل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده خواهد شد و مراسم ختم این هنرمند روز شنبه ۲۹ دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.»
 

تابش: یکی از هنرمندان مردمی این سرزمین رفت

 

بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت این هنرمند را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این پیام آورده است:

«انالله و انا الیه راجعون

در نهایت تالم و اندوه فراوان، یکی دیگر از مردمی‌ترین هنرمندان این سرزمین، دعوت حضرت حق را لبیک گفت و آخرین نقش ماندگار خود را در تاریخ هنرهای نمایشی این مرز و بوم به یادگار گذاشت.

درگذشت مرحوم «حسین محب اهری» را به خانواده محترم و دوستداران شریف ایشان تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌کنم.»

 

پیام تسلیت مدیرعامل خانه هنرمندان ایران

رجبعلی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر طی پیامی درگذشت حسین محب‌اهری بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

خبر درگذشت هنرمند عزیز حسین محب‌اهری که سال‌ها در عرصه هنرهای نمایشی حضور پررنگی داشت و با بازی در نقش‌های مختلف خاطرات بسیار زیبایی در اذهان ما ساخت، موجب تاسف و تالم جامعه بزرگ فرهنگ و هنر کشور و به ویژه هنرمندان و دوستداران عرصه هنرهای نمایشی شد.

وظیفه خود می‌دانم درگذشت این هنرمند شریف را به جامعه هنری کشور و هم‌چنین خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نمایم و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت نمایم.»

 

بنیاد رودکی درگذشت هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را تسلیت گفت.

در پیام بنیاد فرهنگی هنری رودکی آمده است: «حسین محب اهری بخشی از خاطره جمعی همه ما بود؛ خاطره‌ای شیرینبرای همه نسل‌ها؛ حال این خاطره‌ساز برای همیشه به خاطره‌ها پیوسته است.

فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده گرامی او، جامعه هنری و همچنین به همه دوست دارانش تسلیت می گوییم.

از خداوند تعالی برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و آرامش آرزو داریم.»

 

ایسنا

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تسلیت درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند برجسته و پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته چلنگری (آهنگری به شیوه سنتی) اظهار کرد: این هنرمند به‌عنوان آخرین گنجینه زنده بشری برای حفظ، احیا و ثبت‌ملی هنر و فن چلنگری مازندران در فهرست آثار ناملموس کشور بسیار تلاش کرد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به تسلط این هنرمند پیشکسوت به تکنیک خاص در چلنگری، افزود: آهنگری سنتی با استفاده از جوش گِل رس به هم و ساخت ابزار و ادوات کشاورزی یکی از شاخص‌های هنری این هنرمند در ساخت محصولات بوده است.   ایزدی آهنگری را یکی از کهن‌ترین روش‌های فرم دهی فلزات برشمرد و تصریح کرد: چلنگری، نوعی آهنگری سنتی است که در آن اشیاء سبک وزن مانند میخ طویله، میخ سرکج، داس، انبر، سیخ، سه پایه، منقل، نعل اسب و جوالدوز ساخته می‌شد.   مرحوم نجفی در سال ۱۴۰۰ به عنوان گنجینه زنده بشری در رشته جلنگری، آهنگری سنتی به شماره ثبت ۱۳۴ در فهرست ناملموس ملی ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • تعزیه‌خوان باسابقه خمین درگذشت/ پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی
  • حماس درگذشت عالم برجسته یمنی را تسلیت گفت
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران