Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه شمار تلفات را ۱۶ نفر اعلام کرده و یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است که چهار سرباز آمریکا در میان کشته‌شدگان هستند. آفتاب‌‌نیوز : امروز، چهارشنبه ۱۶ ژانویه، حمله‌ انتحاری مرگباری در منبج، در شمال سوریه انجام شد. داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

گزارش‌های مختلف حاکی از کشته شدن چند غیرنظامی و چند نفر از نیروهای ائتلاف آمریکا ضدداعش هستند و آمریکا کشته شدن نیروهایش را تایید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه شمار تلفات را ۱۶ نفر اعلام کرده و یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است که چهار سرباز آمریکا در میان کشته‌شدگان هستند.

دونالد ترامپ گفته است با پیروزی بر داعش نیروهای آمریکایی را از سوریه بیرون می‌کشد، هرچند دیگر مقام‌های آمریکایی درباره توان داعش برای بازسازی خودش هشدار داده‌اند.

با اعلام خروج نیروهای آمریکایی از شمال سوریه، سرنوشت این مناطق و نیروهای کرد حاکم بر آن در ابهام فرو رفته است.

نیروهای کرد در سوریه پیشنهاد ایجاد یک "منطقه امن" تحت کنترل ترکیه را نمی‌پذیرند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از سیاستمداران کرد می‌گوید که کردها ترکیه را یک طرف مناقشه می‌دانند و بنابراین نمی‌توانند آن را به عنوان ضامن امنیت به رسمیت بشناسند.
نیروهای دموکراتیک سوریه، با محوریت کردها، متحد ائتلاف آمریکا علیه داعش بوده‌اند. ترکیه این نیروها را به واسطه رابطه ادعایی با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) گروهی "تروریستی" می‌داند.

آمریکا و ترکیه در این باره اختلاف نظر داشته‌اند، اما رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ، روسای جمهور دو کشور، به تازگی درباره احتمال ایجاد منطقه امن با نظارت ترکیه گفتگو کرده‌اند.

آلدار خلیل، از سیاستمداران ارشد کُرد در سوریه، به خبرگزاری فرانسه گفته است که کردها استقرار صلحبانان سازمان ملل بین نیروهای کرد با نیروهای ترکیه را می‌پذیرد.

آقای خلیل گفته است که در غیر این صورت حاکمیت دولت سوریه و همچنین منطقه خودمختار کردها نقض می‌شود.

او گفته: "متاسفانه ترامپ می‌خواهد منطقه امن را از طریق همکاری با ترکیه ایجاد کند، اما هر نقشی برای ترکیه توازن را به هم می‌زند و امنیت منطقه را تامین نمی‌کند."

پیشتر روزنامه الشرق‌الاوسط گزارش داد که هیاتی از کردهای سوریه به مسکو سفر کرد تا "نقشه راه" پیشنهادی برای مذاکره با دولت سوریه را به بحث بگذارد.

بر مبنای این گزارش این هیات با مقام‌های وزارت خارجه روسیه دیدار کرده تا پیشنهادهایشان را از طریق آنها به دولت بشار اسد ارائه دهد.

کردهای سوریه چند ماه پیش هم قصد داشتند مذاکرات مشابهی را با دولت دمشق پیش ببرند، اما آن مذاکرات بی نتیجه متوقف شد.

الشرق‌الاوسط می‌گوید نسخه‌ای از پیشنهادهای کردها به دستش رسیده که بر مبنای آن، آنها خواهان تامین امنیت مرزهای شمالی با ترکیه، توزیع منصفانه منابع زیرزمینی و به رسمیت شناختن مدل حکومتی پیشنهادی آنها برای یک نظام مشابه نظام فدرال است.

بدران چیا کرد، از رهبران کردها، پیشتر گفته است که برخورد روسیه "مثبت" بوده است.
منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سوریه حمله انتحاری منبج ائتلاف آمریکا داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیروهای روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیروهای روسی شود و کی‌یف پیروز شود اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش مشرق، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاوردهای کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشورهای اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیروهای روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیروهای روسی در پیشرفت‌های خود دستاوردهای خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیروهای روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیروها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد