Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک- ایرنا- تعدادی از سناتورهای آمریکایی طرحی دو حزبی ارائه کردند که به موجب آن صادرات قطعات به شرکت های مخابراتی چین که قوانین تحریمی آمریکا را نقض کرده باشند، ممنوع می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با شدت گرفتن اختلاف چین و کانادا در پی بازداشت منگ وانژو مدیر مالی شرکت هوآوی و بازداشت چند تبعه کانادایی در چین، تام کاتن، کریس وان هالن، مایک گالاچر، روین گالگو این طرح را ارائه داده اند تا شاید از این طریق به چین فشار آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مایکل پمپئو وزیر خارجه آمریکا و کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا هم صبح امروز چهارشنبه با یکدیگر گفت و گو کردند که وزیر خارجه آمریکا بر ایستادن در کنار کانادا تاکید کرد و خواستار استرداد منگ شد.
طراحان این لایحه شرکت هوآوی را یک بازوی گردآوری اطلاعاتی حزب کمونیست و موسس و مدیرعامل آن مهندس ارتش آزادیبخش خلق چین دانسته و تاکید کرده اند باید برای حفاظت از منافع آمریکا و اجرای قوانین خود اقدامات قاطعی انجام دهیم.
تام کاتن می گوید اگر شرکت های مخابراتی چینی همچون هوآوی تحریم ها یا قوانین کنترل صادرات آمریکا را رعایت نکنند نباید مجازاتی کمتر از اعدام داشته باشند.
به نظر می رسد این اظهار نظر در واکنش به خبرهای مربوط به احتمال اعدام یکی از کانادایی های بازداشت شده در چین باشد.
سناتور وان هالن هم با بیان اینکه شرکت های زد تی ای و هوآوی دو روی یک سکه هستند، گفت: هر دو شرکت بارها قوانین آمریکا را نقض کرده اند و خطر بزرگی را متوجه منافع امنیتی ایالت متحده کرده اند که باید پاسخگو شوند.
وی افزود: ما باید با سرقت های چین از تکنولوژی های پیشرفته آمریکا و نقض بی پروایانه قوانین مقابله کنیم.
مایک گالاچر دیگر سناتور و طراح این لایحه هم شرکت های مخابراتی چین همچون هوآوی را تهدید رو به رشدی برای امنیت ملی آمریکا دانست و گفت: آنها شرکت های دولتی چین هستند که در نهایت به حزب کمونیست گزارش می دهند و در صورت امکان، منافع آمریکا و متحدان ما را تضعیف می کنند.
وی خاطرنشان کرد این طرح استاندارد ساده ای را تعیین می کند که اگر شرکت مخابراتی چینی تحریم های آمریکا را نادیده بگیرد مجازات های شدیدی بر آن اعمال خواهد شد.
آمریکا مدعی شده است هوآوی تحریم هایی که آنها به طور غیرقانونی و یکجانبه علیه ایران وضع کرده اند را نقض کرده است.
اروپام*1429

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا چين هوآوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

به گزارش همشهری آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشست وزرا بیان کرد: نیروهای روسیه ابتکاری در خط مقدم دارند تا رقبای خود را به عقب برانند. این فشار موجب می‌شود تا نیروهای کی‌یف به مواضع دفاعی روسیه نرسند.

طبق گزارش راشا تودی، وزیر دفاع روسیه با اشاره به کمک جدید واشنگتن به کی‌یف به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار گفت: این اقدام برای جلوگیری از فروپاشی نیروهای اوکراینی در نظر گرفته شده است، اما این پول تاثیر چشمگیری در میدان نبرد نخواهد گذاشت زیرا بیشتر این بودجه به تولید نظامی آمریکا سرازیر خواهد شد.

وی افزود: مقامات آمریکایی با بدبینی اظهار می‌کنند که اوکراینی‌ها برای منافع آمریکا در جنگ با روسیه کشته خواهند شد.

البته وزیر دفاع روسیه مستقیما اشاره نکرد که منظورش اظهار نظرات کدام مقامات آمریکایی است اما مقامات آمریکایی و اوکراینی پیشتر استدلال کرده‌اند پرداخت پول به اوکراین برای جنگ با روسیه «بهتر» از درگیری مستقیم آمریکا با روسیه است.

سرگئی شویگو در پایان ضمن تشکر از ظرفیت‌ تولید صنایع دفاعی روسیه، تاکید کرد: سامانه موشکی «پانتسیر» کارایی خود را ثابت کرده است و عرضه آن در سال ۲۰۲۴ دو برابر خواهد شد. افزون بر این، اولین مدل‌های سامانه پدافند هوایی اس-۵۰۰ در سال ۲۰۲۴ به نیروهای روسیه تحویل داده می‌شود. هم‌چنین، نیروهای مسلح روسیه شدت حملات خود را به مراکز لجستیکی و پایگاه‌های ذخیره تسلیحات غربی در اوکراین افزایش خواهند داد. نیروهای مسلح روسیه تا رسیدن به اهداف عملیات ویژه به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش گفت: رژیم کی‌یف در ضدحملاتی که توسط مربیان ناتو آماده شده بود، نتوانست به اهداف خود دست یابد. ناتو هم‌چنین در تلاش است تا فعالیت خود را در قطب شمال افزایش دهد و این ائتلاف مجموعه‌ای از رزمایش‌های ناتو را با شبیه‌سازی «تجاوز روسیه» با مشارکت ۹۰ هزار پرسنل برگزار می‌کند.

شویگو درخصوص دستاوردها و پیشروی‌های روسیه بیان کرد: در نتیجه عملیات رزمی فعال، نیروهای نظامی روسیه مناطق پرجمعیت پروومایسکه، بوهدانیوکا و نوومیخایلیوکا در دونتسک را آزاد کردند. منطقه کنترل بردیچی و هئورهیوکا در حال گسترش است.

کد خبر 846758 منبع: جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به کمک ۶۰ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین | اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • بایدن برای منصرف‌کردن ایران از حمله به اسرائیل التماس می‌کرد
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش رژیم اسرائیل توسط آمریکا
  • سرمایه فرزندانمان را خرج امنیت کشورهای دیگر می‌کنیم
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • خروج نیرو‌های آمریکا از نیجر، پیروزی استراتژیک روسیه
  • اکسیوس: آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می‌کند
  • واکنش نتانیاهو به خبر تحریم یک گردان ارتش توسط آمریکا
  • اکسیوس : آمریکا یک واحد از ارتش اسرائیل را تحریم می کند