Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@08:52:14 GMT

شکنجه های وحشیانه مرضیه هاشمی توسط اف بی آی

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۵۰۷۳

رکنا: معاونت برون مرزی صدا و سیما و شبکه پرس تی وی در اعتراض به دستگیری مرضیه هاشمی گوینده شبکه پرس تی وی بیانیه ای صادر کرد.

معاونت برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه پرس تی وی در اعتراض به دستگیری مرضیه هاشمی گوینده، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی وی بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بر اساس اطلاعات واصله، خانم مرضیه هاشمی گوینده، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی وی از چند روز گذشته توسط پلیس اف بی آی آمریکا و بدون تفهیم اتهام بازداشت، زندانی و در معرض فشار روحی و جسمی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت برون مرزی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و همچنین شبکه‌ پرس تی وی قویا اعتراض خود را نسبت به دستگیری توام با خشونت خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) که متولد آمریکا بوده و هم اکنون به عنوان گوینده خبری در شبکه پرس تی وی فعالیت می کند، اعلام می‌دارد.

خانم هاشمی به عنوان یک خبرنگار بین المللی و در کسوت یک بانوی سیاهپوست مسلمان و همچنین یک مادر و مادربزرگ با هدف ملاقات با خانواده خود و همچنین عیادت از برادر بیمار خود که دچار سرطان است به آمریکا سفر کرده بود که در بدو ورود و بدون هیچ مقدمه‌ای بازداشت شد.

ایشان در روز یکشنبه ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ در فرودگاه سنت لوئیز لمبرت توسط پلیس آمریکا دستگیر شد و توسط ماموران اف بی آی به بازداشتگاه منتقل شد. طبق اظهارات تلفنی شب گذشته با دخترش اظهار کرده که از همان ابتدای بازداشت با ایشان رفتار خشونت آمیزی شده است بگونه‌ای که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- خانم مرضیه هاشمی بدون هیچگونه تفهیم اتهام بازداشت شده و هیچ توضیحی بابت بازداشت خود تاکنون دریافت نکرده است و خود ایشان هم هیچ دلیلی برای بازداشت نمی بیند.

۲- هیچ یک از اعضای خانواده ایشان تا دو روز پیش، خبری از ایشان نداشته و بسیار نگران بودند.

۳- به محض بازداشت، توسط مسئولین زندان غل و زنجیر شده و علیرغم اینکه می دانستند مسلمان هستند، به زور، حجاب اسلامی ایشان را برداشته و صرفا با یک تیشرت که دستان ایشان هم کاملا نمایان و برخلاف قوانین اسلام است در بند عمومی زندان نگهداری شده و از ایشان عکس گرفته اند.

۴- علیرغم اعتراض‌های پی در پی ایشان، متاسفانه مسئولان بازداشتگاه هیچ توجهی به نیاز‌های دینی ایشان نداشتند.

۵- ایشان برای جبران بخشی از محدودیت‌های دینی خود، مجبور شدند از تیشرت دوم به عنوان حجاب استفاده کنند.

۶- علیرغم اینکه مسلمان هستند و در قوانین اسلامی صرفا خوردن گوشت حلال مجاز است، و این موضوع بر مسئولان بازداشتگاه نیز پوشیده نیست، اما فقط گوشت خوک که یک غذای غیر اسلامی است برای ایشان آورده و طبعا ایشان هم از خوردن آن امتناع کرده است. در عین حال تقاضای نان کرده که دراختیار ایشان قرار نداده اند. طی روز‌های بازداشت تاکنون فقط یک بسته بیسکوئیت کراکر میل کرده و دچار ضعف جسمی و روحی شده اند که سلامتی ایشان نیز به شدت به خطر افتاده است.

۷- با توجه به وضعیت جسمی نامبرده و نداشتن تغذیه مناسب و نیاز به رسیدگی فوری پزشکی، ضروری هست تا هر چه زودتر نسبت به رسیدگی عاجل برای درمان ایشان اقدام لازم انجام شود.

۸- بدیهی است مسئولیت هرگونه اتفاق و نابسامانی در شرایط جسمی و روحی ایشان و به خطر افتادن سلامت ایشان برعهده دولت آمریکا بوده و باید پاسخگو باشند از این رو ما بعنوان بخشی از جامعه‌ رسانه‌ای، از تمام رسانه‌های جهان انتظار داریم تا بدون فوت وقت، نسبت به انعکاس این موضوع در سطح رسانه‌های بین المللی اقدام کنند.

ما خواهان آزادی بی قید و شرط و فوری خانم مرضیه هاشمی بوده و در حداقل شرایط انتظار می رود دولت آمریکا نسبت به این موضوع از ایشان و جامعه‌ رسانه‌ای جهان عذرخواهی کند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

فاجعه ای هولناک در مشهد که کل مردم ایران را متاثر کرد این مردان در چالوس به جای برف پول پارو می کردند ! + جزییات مفسد اقتصادی اعدام باید گردد / تجمع اعتراضی مردم+ تصاویر حکم اعدام قاتل قربان باباپور بابلی اجرا شد پخش زنده بازی ایران عراق ( گزارش لحظه به لحظه ) پدر مست عروس به جای داماد در اتاق حجله به دخترش تجاوز کرد! بی آبرویی دیگر در شبکه من و تو / خوردن استفراغ توسط دختران بلوچ + جزییات دختر رزمی کار شهرستانی پسر پلید تهرانی را ادب کرد مریم رجوی در نزدیکی ایران چه می کند؟ / او نقشه پلیدی در سر دارد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آرایشگاه زنانه راز شومی داشت که بسته شد ؟ جزییات تکه و پاره کردن دختر بچه در لواسان توسط سگ از زبان خودش !+عکس های تکاندهنده این پیرزن فقط 22 سال دارد! + عکس های باورنکردنی خبرنگار زن تلویزیون ایران در آمریکا دستگیر و شکنجه شد / روسری را از سرش برداشتند !+ عکس زیر لباس های خاص این زن چه رازی وجود داشت/ شرم پلیس از بازرسی بدنی + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پلیس زندانی سرطان سفر زندان سلامتی سلامت آزادی پرس تی وی صدا و سیما دستگیری مجری اعتراض عکس فیلم دختر زن قاتل مرد ایران دار تجاوز همسرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به گزارش شبکه سی ان ان، دانشجویان دانشگاه کلمبیا ضمن ادامه اردوی اعتراضی خود در محوطه دانشگاه از مسئولان این دانشگاه خواستند که از واگذاری هر گونه پروژه به شرکت های دارای روابط با اسرائیل، اجتناب کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

چند روز پیش مقامات دانشگاه از پلیس نیویورک خواستند تا برای پراکنده کردن این اردوی اعتراضی دانشجویان وارد محوطه دانشگاه شود. ورودی که منجر به بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو و تعلیق تعدادی از آنان از سوی پلیس شد.

خاخام باکلر که با طرح آموزش یهودیان اتحادیه ارتدوکس دانشگاه کلمبیا همکاری می‌کند، به بیش از ۳۰۰ دانشجوی یهودی توصیه کرد که بهتر است تا زمانی که دانشگاه کلمبیا و پلیس نیویورک امنیت آنها را تامین نکرده، در خانه‌های خود بمانند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 دانشگاه کلمبیا نیز به علت تشدید تنش‌ها کلاس‌های حضوری خود را لغو کرد.

برخی مسئولان دانشگاه کلمبیا هم به نوبه خود بیانیه ای منتشر و اعلام کردند تا زمانی که تظاهرات کنندگان در عملکرد دانشگاه تداخل ایجاد نکرده و سایر دانشجویان را مرعوب نکنند، دانشجویان حق دارند در محوطه دانشگاه دست به اعتراض بزنند.

اعتراضات در دانشگاه ییل، کلمبیا و دیگر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا در واکنش به تشدید منازعه بین اسرائیل و فلسطینی‌ها آغاز شد.

دیگر خبرها

  • پرونده قاچاق دختران و بازداشت ۸تصویربردار در این ارتباط / سخنگوی فراجا تشریح کرد
  • جزئیات پرونده قاچاق و خانه فساد دختران | بازداشت تصویربرداران فیلم مستهجن
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • جزئیات پرونده قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند
  • نتانیاهو دست به دامن آمریکا و انگلیس شد
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه + فیلم
  • یکصد نفر در دام کلاهبردار شبکه هرمی؛ گنبدکاووس